2017-01-08, 18:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur många sexualmord av nerdrogade migranter har begåtts i Europa? Du säger att det händer allt för ofta. Hur ofta är det?

Var du lika säker på din sak i Engla-fallet?
I Tyskland från förra året:

Afghan Migrant Arrested for Rape and Murder of German Medical Student
Citat:
A 17-year-old Afghan migrant who arrived in Germany as an unaccompanied minor in 2015 has been arrested for the rape and murder of a 19-year-old medical student.
Maria L. was found raped and murdered in Freiberg in mid-October. Following seven weeks of investigation, a 17-year-old migrant, who arrived during the migrant crisis, was arrested on Friday, reports Focus.
Citat:
It has not been ascertained whether the 17-year-old Afghan migrant is also a suspect in the murder of Carolin G., who was raped and murdered at the beginning of November while jogging in Endingen.
http://www.breitbart.com/london/2016/12/03/afghan-migrant-rape-murder-german-woman/
Bilder på offret: http://pamelageller.com/2016/12/german-student-maria-ladenburger-raped-murdered-muslim-migrant.html/

Huruvida fanskapet var nerdrogat eller ej vid våldtäktsmordet undandrar sig min kännedom
emellertid.

Naturligtvis har svensk media varit absolut knäpptyst angående det tyska fallet.
Kommer det att framgå att danska Emilies mördare också var migrant så lär det bjuda
emot något alldeles oerhört att förmedla det faktumet till den svenska allmänheten
från etablissemangslojala blaskor som aftonsnusket och exdyngan, är en kvalificerad
gissning av undertecknad.
Senast redigerad av Grandioso 2017-01-08 kl. 19:21.
Citera
2017-01-08, 19:19
Medlem
Tror inte att det rör sig om en migrant. GM har bil och kände till den där ensliga sjön.

Däremot finns det lite som tyder på att EM kände GM.
Citera
2017-01-08, 19:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Tror inte att det rör sig om en migrant. GM har bil och kände till den där ensliga sjön.

Däremot finns det lite som tyder på att EM kände GM.

Lite i vilken mening, att det är osannolikt eller hyfsat rimligt?
Jag håller det för hyfsat rimligt. Korsör är ju inte en jättestor stad även om den säkert har fler som vistas där under semestertider. Hon sjöng och jobbade i kyrkan och hon jobbade visst också extra i en livsmedelsbutik så hon har säkerligen ett ganska stort spann av människor hon åtminstone är ytligt bekant med. Som hon kanske skulle känt förtroende för om hon blivit erbjuden skjuts.
Citera
2017-01-08, 19:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Enligt vad jag kunde hitta tror någon gammal utredare (som inte är inblandad i detta fall) att det rör sig om en impulshandling snarare än något planerat. Hade det varit planerat så hade gärningsmannen förberett att gömma kroppen bättre, t ex under en stor sten.

Han var inte så optimistisk om att fallet skulle lösas. Inte att det är omöjligt, men att det blir svårt.

Den tankegången har redan dryftats i tråden, så varför envisas folk med spekulationer om ett planerat dåd?

Ett planerat mord ger mördaren bättre förutsättningar att göra sig av med kroppen på ett sätt som gör det mycket svårt att hitta den.

Gjuta in i betong, begrava, mura in, förstöra i syra eller vad som helst. Som sagt, dumpning i skogen är resultatet av ett impulsbrott, tillfället uppstod, jämför med Engla eller vem som helst som har mördats oplanerat.
Citera
2017-01-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lite i vilken mening, att det är osannolikt eller hyfsat rimligt?
Jag håller det för hyfsat rimligt. Korsör är ju inte en jättestor stad även om den säkert har fler som vistas där under semestertider. Hon sjöng och jobbade i kyrkan och hon jobbade visst också extra i en livsmedelsbutik så hon har säkerligen ett ganska stort spann av människor hon åtminstone är ytligt bekant med. Som hon kanske skulle känt förtroende för om hon blivit erbjuden skjuts.

"Lite" i den mening att det är hyfsat rimligt.

Enligt den där gamla utredaren jag hänvisade till tidigare så verkar det ha gått lite tid mellan det att hon träffade sin baneman till att hon blev mördad (exakt vad han baserar det på vet jag inte). Han sa även att brott med sexuella motiv (vilket de flesta verkar anta var motivet här) oftast inte har dödlig utgång, men att så skedde denna gång och det faktum att kroppen dumpades så pass långt borta tyder på att GM varit väldigt mån om att dölja spår. Med alla medel förhindra att dra uppmärksamhet till sig.
Citera
2017-01-08, 19:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
"Lite" i den mening att det är hyfsat rimligt.

Enligt den där gamla utredaren jag hänvisade till tidigare så verkar det ha gått lite tid mellan det att hon träffade sin baneman till att hon blev mördad (exakt vad han baserar det på vet jag inte). Han sa även att brott med sexuella motiv (vilket de flesta verkar anta var motivet här) oftast inte har dödlig utgång, men att så skedde denna gång och det faktum att kroppen dumpades så pass långt borta tyder på att GM varit väldigt mån om att dölja spår. Med alla medel förhindra att dra uppmärksamhet till sig.

GM skulle kunna våldta offret längs med gångvägen, därefter lämna henne där, om det var där han stötte på henne och att EM inte kände igenom honom. Det får mig att tro att GM stötte ihop med EM på en plats som var olämplig för våldtäkt, han väljer därför att ta med sig offret i en bil. Våldtäkt(om det handlar om det) kan då ske på en lämpligare plats, kanske invid dumpningsplatsen. Hur som helst så måste mördaren göra sig av med kroppen, riskabelt att köra tillbaks till platsen där han har råkat på EM, han väljer istället en säkrare plats som han känner till.
Citera
2017-01-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
GM skulle kunna våldta offret längs med gångvägen, därefter lämna henne där, om det var där han stötte på henne och att EM inte kände igenom honom. Det får mig att tro att GM stötte ihop med EM på en plats som var olämplig för våldtäkt, han väljer därför att ta med sig offret i en bil. Våldtäkt(om det handlar om det) kan då ske på en lämpligare plats, kanske invid dumpningsplatsen. Hur som helst så måste mördaren göra sig av med kroppen, riskabelt att köra tillbaks till platsen där han har råkat på EM, han väljer istället en säkrare plats som han känner till.

Det verkar riskabelt att göra nåt sånt på en offentlig plats, dessutom i närheten av en tågstation i en rätt liten stad.

Folk har tidigare spekulerat i att GM, om han bor på orten, tog hem EM och sedan dumpade kroppen. Det känns osannolikt då det är väldigt synligt att bära runt en kropp på det sättet, dessutom under en ljus sommarnatt.

Skulle tro att brottsplats är bilen. I synnerhet om GM känner EM och erbjöd henne skjuts. Han gör obehagliga närmanden, hon skriker, han får panik och dödar henne (med eller utan våldtäkt).

Fast å andra sidan, varför skulle hon tacka ja till skjuts om hon avböjt taxin för att gå hem?
Citera
2017-01-08, 20:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det verkar riskabelt att göra nåt sånt på en offentlig plats, dessutom i närheten av en tågstation i en rätt liten stad.

Folk har tidigare spekulerat i att GM, om han bor på orten, tog hem EM och sedan dumpade kroppen. Det känns osannolikt då det är väldigt synligt att bära runt en kropp på det sättet, dessutom under en ljus sommarnatt.

Skulle tro att brottsplats är bilen. I synnerhet om GM känner EM och erbjöd henne skjuts. Han gör obehagliga närmanden, hon skriker, han får panik och dödar henne (med eller utan våldtäkt).

Fast å andra sidan, varför skulle hon tacka ja till skjuts om hon avböjt taxin för att gå hem?

Precis, för vännernas vittnesmål talar för att EM valde att gå hem därför att hon trengte(behövde) det.

Jag tror också att brottspaltsen är i ett fordon eller i omedelbar anslutning till fordonet.
Citera
2017-01-08, 20:25
Medlem
Om vi ser två alternativa GM-typer, såhär kan det ha gått till.

- Alternativ 1: GM är en Anders Eklund-typ: Han ser henne gå ensam från stationen och ser sin chans. Han överfaller henne på parkeringen (knappast inne i bostadsområdena som sen följer), och efter antingen våldtäkt eller annat sexualrelaterat brott dödar han henne, och dumpar henne sedan på fyndplatsen. Han har på något sätt koppling till åtminstone Korsör och Köpenhamn, via jobb eller anhöriga. Kanske har han även någon koppling till campingplatsen i närheten av där hon hittades. I vilket fall som helst känner han förmodligen till den, kanske från sina bilturer mellan Köpenhamn och Korsör.

- Alternativ 2: EM känner GM: EM stöter ihop med GM på vägen hem. Eftersom de är bekanta (och förmodligen hyfsat jämgamla) slår de följe på något sätt, antingen har GM en bil som han skjutsar EM i, eller så går de tillsammans. Något går fel (måste inte vara sexualrelaterat), kanske bråk uppstår, vilket leder till att GM dödar EM. Om hon inte dog i hans bil så hade han tillgång till bilen i närheten. Oavsett vilket så kör han sådär som GW säger att mördare i den situationen ofta gör, en bra sträcka för att sedan dumpa kroppen. Möjligen är GM bekant med området där hon hittades, kanske har han jobbat på campingplatsen eller varit där med sin familj.

Känns lite spekulativt givet att vi inte har så mycket underlag. Men i grova drag tror jag att något av dessa scenarier stämmer.
Citera
2017-01-08, 20:25
Medlem
Citat:

Det har jag också tänkt på, jag har förstått det som att hon ville gå hem, men om hon gått ett tag så kanske hon ändå tackar ja till skjuts sista biten, om GM kanske t. o. m. påpekar att det kan vara farligt? Eller om orsaken till att hon inte tog taxin var att spara pengar?

Jag tror heller inte GM tog hem henne, inte mot hennes vilja i vart fall, såvitt han inte bor väldigt ensligt och är säker att inte upptäckas. Han behöver dock inte ha kört till Borup direkt utan kan ha tagit henne till någon någon plats innan och sedan flyttat henne vid lämpligt tillfälle.
Citera
2017-01-08, 20:45
Medlem
KeithRichardss avatar
Som sagt, det kan vara så att kroppen dumpades från vägkanten, vilket tyder på improvisation och inte att GM nödvändigtvis har en anknytning till området och campingen.

Videoklipp från det som vissa av oss misstänker är fyndplatsen:
https://www.youtube.com/watch?v=kbNUCU2ibfA
Citera
2017-01-08, 20:58
Medlem
Citat:
Om vi ser två alternativa GM-typer, såhär kan det ha gått till.

- Alternativ 1: GM är en Anders Eklund-typ: Han ser henne gå ensam från stationen och ser sin chans. Han överfaller henne på parkeringen (knappast inne i bostadsområdena som sen följer), och efter antingen våldtäkt eller annat sexualrelaterat brott dödar han henne, och dumpar henne sedan på fyndplatsen. Han har på något sätt koppling till åtminstone Korsör och Köpenhamn, via jobb eller anhöriga. Kanske har han även någon koppling till campingplatsen i närheten av där hon hittades. I vilket fall som helst känner han förmodligen till den, kanske från sina bilturer mellan Köpenhamn och Korsör.

- Alternativ 2: EM känner GM: EM stöter ihop med GM på vägen hem. Eftersom de är bekanta (och förmodligen hyfsat jämgamla) slår de följe på något sätt, antingen har GM en bil som han skjutsar EM i, eller så går de tillsammans. Något går fel (måste inte vara sexualrelaterat), kanske bråk uppstår, vilket leder till att GM dödar EM. Om hon inte dog i hans bil så hade han tillgång till bilen i närheten. Oavsett vilket så kör han sådär som GW säger att mördare i den situationen ofta gör, en bra sträcka för att sedan dumpa kroppen. Möjligen är GM bekant med området där hon hittades, kanske har han jobbat på campingplatsen eller varit där med sin familj.

Känns lite spekulativt givet att vi inte har så mycket underlag. Men i grova drag tror jag att något av dessa scenarier stämmer.

Jag tror detsamma. Jag har dock ingen uppfattning om vilken av dem som är mest trolig, utan håller det för likvärdigt sannolikt.

Dock att det kan tänkas att hon blivit påkörd eller utsatt för rån och kanske misshandlats ihjäl men då blir det lite konstigare att hon blir flyttad, och så långt kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in