2016-07-13, 17:19
Medlem
koskesh.polos avatar
ni som tror på illuminatis existens, tror ni att Sverige också styrs av dem ? hur ? vilka är the elite i Sverige tror ni ? vad är deras planer i detta landet ? vad har dom gjort hittills? osv

jag har inte så mycket kunskap om sverige eller dess politik, historia å sånt
inget skämt/troll, bara seriösa svar tack.
Senast redigerad av koskesh.polo 2016-07-13 kl. 17:26.
Citera
2016-07-13, 18:51
Medlem
Jag tror att "illuminati" påverkar Sverige men att de vill få ökat inflytande genom EU och en globaliserad värld. Om EU blir en egen stat vilket många inom EU jobbar för så är det mycket enklare att komma åt och påverka Sverige med sin agenda så det tror jag är ett mål.
I Sverige idag tror jag de som medverkar under Bilderberggruppens möten är inflytelserika, dessa är b.la familjen Bonnier och Wallenberg och en del fd politiker som Bildt och Reinfeldt, även Stefan Lövfen sägs medverka. Jag tror dock de mest inflytelserika är de familjer jag nämnde samt de internationella kontakter de har och EU försöker lösa upp Sverige för att komma åt lagar regler och politik samt slippa att hålla sig till demokrati.
Senast redigerad av Asie 2016-07-13 kl. 18:54.
Citera
2016-07-13, 19:43
Bannlyst
Den extrema feminism vi har i Sverige idag är garanterat konstruerat av Illuminati. Vi bombaderas dagligen med propaganda om vilka svin vita svenska män är. Våran blotta existens gör oss onda. Detta är för att vi män ska bli kuvade och inte göra motstånd.
Citera
2016-07-13, 20:06
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asie
Jag tror att "illuminati" påverkar Sverige men att de vill få ökat inflytande genom EU och en globaliserad värld. Om EU blir en egen stat vilket många inom EU jobbar för så är det mycket enklare att komma åt och påverka Sverige med sin agenda...text

Det vore intressant att få lära sig lite mer om globaliseringen som dessa illuminati sysslar med. Är ex.vis fler elitorganisationer inblandade som Frimurarlogen ?

Kan dom verkställa globaliseringen nu när bl.a UK lämnat EU ?
Citera
2016-07-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det vore intressant att få lära sig lite mer om globaliseringen som dessa illuminati sysslar med. Är ex.vis fler elitorganisationer inblandade som Frimurarlogen ?

Kan dom verkställa globaliseringen nu när bl.a UK lämnat EU ?

Jag är ingen expert, eftersom Illuminati/frimurare/m.f inte brukar vara så officiella i sina planer. Jag vet inte heller om fler elitorganisationer är inblandade, hade varit intressant om någon annan kunde svara på det.

Däremot tror jag att UK:s lämnade av EU har gjort det svårare för globalisterna - därmed medias nästan desperata rytande om rasism och att "alla som röstat brexit ångrar sig". Det har varit mycket skrämselpropaganda kring brexit och Stefan löfven har sagt har sagt att swexit-omröstning inte kommer ske. Citat från DN 24/06 2016: "Vad EU behöver nu är mer samarbete, inte omförhandlingar och fler omröstningar"

Jag tror att UK har gjort denna globalistagenda inom EU svårare och därför ser vår stadsminister (som varit på möte med bilderberggruppen exempelvis) till att slå bort alla tankar på Swexit. Jag ser även att Nato kan vara en del av globalistagendan - allt som tunnar ut nationens gränser och gör att folk utanför vårt land kan bestämma är en del av agendan och gör oss mer sårbara för den.
Varför röstade riksdagen Ja till värdlandsavtalet utan knappt någon uppmärksamhet i media? Varför gjorde SD det plötsligt trots att de varit tydliga med att de skulle rösta mot? Varför röstades TTIP för utan någon uppmärksamhet i media? Det är tydligt att de försöker göra detta bakom vår rygg - tills vi knappt är en stat längre. Det är antagligen även därför det är så enkelt att gå med i EU för länder som inte uppfyller kraven (tex rumänien) för att alla ska med på tåget mot en globaliserad stat som är lättare att kontrollera.
Citera
2016-07-13, 22:54
Medlem
dstructs avatar
Frimurare i de lägre graderna är blinda och lär sig mer ju högre upp de klättrar och har förmodligen då varit delaktiga i en hel del på vägen som de kanske inte alltid vetat vad det leder till i det stora hela. Illuminati är den lilla klicken högst upp förmodligen Rotschild, Rockerfeller och andra familjer m.m.

But they were all of them deceived, for another ring was made. In the land of Mordor, in the fires of Mount Doom, the Dark Lord Sauron forged in secret, a master ring, to control all others. And into this ring he poured all his cruelty, his malice and his will to dominate all life.
Citera
2016-07-14, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Frimurare i de lägre graderna är blinda och lär sig mer ju högre upp de klättrar och har förmodligen då varit delaktiga i en hel del på vägen som de kanske inte alltid vetat vad det leder till i det stora hela. Illuminati är den lilla klicken högst upp förmodligen Rotschild, Rockerfeller och andra familjer m.m.

But they were all of them deceived, for another ring was made. In the land of Mordor, in the fires of Mount Doom, the Dark Lord Sauron forged in secret, a master ring, to control all others. And into this ring he poured all his cruelty, his malice and his will to dominate all life.

Vid vilken grad slutar man som svensk frimurare vara "blind" och hur vet du det?
Citera
2016-07-15, 07:37
Medlem
dstructs avatar
Jag gissar bara men tror aldrig man slutar vara blind som svensk frimurare. Kanske om man har tillgång till nyckelstenen.

Det första man gör är att svära ed med förbundna ögon (and in the darkness bind them).
Skulle inte förvåna mig om någon hebreisk jude utklädd till gandalf kommer och räddar oss snart. Sedan kommer vi säga "look the eagles are coming" (trump).
Citera
2016-07-19, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Vid vilken grad slutar man som svensk frimurare vara "blind" och hur vet du det?

Jag är beredd att hålla med i allt han skrev. Alla som förblir kvar i ordern kommer fortsätta vara blinda. Fools..
Citera
2016-07-19, 03:13
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cibb
Jag är beredd att hålla med i allt han skrev. Alla som förblir kvar i ordern kommer fortsätta vara blinda. Fools..

Man kan se vilka som har makten via en pyramid - den yttersta toppen utgörs av den mäktigaste eliten, både bland kapitalister, politiker mfl, sedan är självfallet ledarna av frimurarna, scientologerna, vatikanen, kungahusen mfl, näst högst upp tillsammans med alla "köpta" författare, journalister, etc
Längst ner - den fattiga, arbetande Islamiserade befolkningen som skapat egna samhällen där brottsligheten är så hög att poliserna bara går dit för att skjuta ihjäl några (så som det redan är i USA).
däremellan finns poliser och snäppet högre militären.
Äh jag är bara en knegare som inte kan detta så jäkla bra. Men på den här bloggen kan man lära sej mycket!

https://themassdeception.wordpress.com/
Citera
2016-07-30, 01:34
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asie
Jag är ingen expert, eftersom Illuminati/frimurare/m.f inte brukar vara så officiella i sina planer. Jag vet inte heller om fler elitorganisationer är inblandade, hade varit intressant om någon annan kunde svara på det.

Däremot tror jag att UK:s lämnade av EU har gjort det svårare för globalisterna - därmed medias nästan desperata rytande om rasism och att "alla som röstat brexit ångrar sig". Det har varit mycket skrämselpropaganda kring brexit och Stefan löfven har sagt har sagt att swexit-omröstning inte kommer ske. Citat från DN 24/06 2016: "Vad EU behöver nu är mer samarbete, inte omförhandlingar och fler omröstningar"

Jag tror att UK har gjort denna globalistagenda inom EU svårare och därför ser vår stadsminister (som varit på möte med bilderberggruppen exempelvis) till att slå bort alla tankar på Swexit. Jag ser även att Nato kan vara en del av globalistagendan - allt som tunnar ut nationens gränser och gör att folk utanför vårt land kan bestämma är en del av agendan och gör oss mer sårbara för den.
Varför röstade riksdagen Ja till värdlandsavtalet utan knappt någon uppmärksamhet i media? Varför gjorde SD det plötsligt trots att de varit tydliga med att de skulle rösta mot? Varför röstades TTIP för utan någon uppmärksamhet i media? Det är tydligt att de försöker göra detta bakom vår rygg - tills vi knappt är en stat längre. Det är antagligen även därför det är så enkelt att gå med i EU för länder som inte uppfyller kraven (tex rumänien) för att alla ska med på tåget mot en globaliserad stat som är lättare att kontrollera.

De kommer aldrig att lämna EU - det kan ta upp till nio år - kommer att hända mycket på vägen. Du har helt rätt om att alla möjliga simpla länder får vara med - särskilt de där man redan undergrävt mänskliga rättigheter yttrandefrihet och demokrati. Turkiet kommer att bli medlemmar - och Sverige är snart det lydigaste av EU-länder som tappat allt till Illuminati/Sionisterna. I Sverige är det bara eliten som räknas!
Citera
2016-08-14, 01:37
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldimun
Den extrema feminism vi har i Sverige idag är garanterat konstruerat av Illuminati. Vi bombaderas dagligen med propaganda om vilka svin vita svenska män är. Våran blotta existens gör oss onda. Detta är för att vi män ska bli kuvade och inte göra motstånd.

Nonsens. Att illuminati skulle arbeta med extremfeminister.. mer skam än så tror jag de har i kroppen!

Flera i tråden har goda exempel på vad illuminati kan tänkas vara, med organisationer/organ som hierarkiskt styr. Fullt rimligt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in