Citat:
Ursprungligen postat av
Bullfetta
Det vore intressant att få lära sig lite mer om globaliseringen som dessa illuminati sysslar med. Är ex.vis fler elitorganisationer inblandade som Frimurarlogen ?
Kan dom verkställa globaliseringen nu när bl.a UK lämnat EU ?
Jag är ingen expert, eftersom Illuminati/frimurare/m.f inte brukar vara så officiella i sina planer. Jag vet inte heller om fler elitorganisationer är inblandade, hade varit intressant om någon annan kunde svara på det.
Däremot tror jag att UK:s lämnade av EU har gjort det svårare för globalisterna - därmed medias nästan desperata rytande om rasism och att "alla som röstat brexit ångrar sig". Det har varit mycket skrämselpropaganda kring brexit och Stefan löfven har sagt har sagt att swexit-omröstning inte kommer ske. Citat från DN 24/06 2016: "Vad EU behöver nu är mer samarbete, inte omförhandlingar och fler omröstningar"
Jag tror att UK har gjort denna globalistagenda inom EU svårare och därför ser vår stadsminister (som varit på möte med bilderberggruppen exempelvis) till att slå bort alla tankar på Swexit. Jag ser även att Nato kan vara en del av globalistagendan - allt som tunnar ut nationens gränser och gör att folk utanför vårt land kan bestämma är en del av agendan och gör oss mer sårbara för den.
Varför röstade riksdagen Ja till värdlandsavtalet utan knappt någon uppmärksamhet i media? Varför gjorde SD det plötsligt trots att de varit tydliga med att de skulle rösta mot? Varför röstades TTIP för utan någon uppmärksamhet i media? Det är tydligt att de försöker göra detta bakom vår rygg - tills vi knappt är en stat längre. Det är antagligen även därför det är så enkelt att gå med i EU för länder som inte uppfyller kraven (tex rumänien) för att alla ska med på tåget mot en globaliserad stat som är lättare att kontrollera.