Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-07-12, 21:45
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Det är någonting stort på gång nu. Makteliten provocerar verkligen medborgarna i Sverige, men också i andra länder, med ideliga absurditeter. Listan kan göras lång:

- Eliasson får pris som superpolis, trots att det är uppenbart att han är ett tragiskt skämt. Eliasson själv provocerar ständigt genom sina uttalanden med ett hånflin, eftersom han vet att han har makteliten bakom sig. Han vet att ingen kommer att kröka ett hår på hans huvud, vad han än säger och gör. Han vet verkligen vad han gör. Antagligen sitter han på en hel del smaskig information om vissa medlemmar i makteliten. (FB) Dan Eliasson får pris för sitt ledarskap!

- "Forskare" går ut med att det inte finns några bevis för att det är asylanter och nysvenskar som tafsar på festivaler, i badhus och andra tillställningar, trots att polisen säger det och alla vet att det är det. Till 100 %. Orsaken är att det inte finns någon "forskning" som visar vem som ligger bakom dessa händelser på grund av att det är förbjudet att sortera brottslingar efter etnicitet. Kan ni stava till moment 22? Helt plötsligt har Muhammed, 35-årigt ensamkommande barn från Afghanistan, blivit svensk. Bra va? (FB) Forskare: Tafsandet kan inte kopplas till en specifik grupp

- Justitieombudsmannen Cecilia Renfors uppenbara vänskapskorruption och orwellska maktutövande kan fortgå utan hinder. En normalfuntad människa tappar hakan när man läser vad hon sysslar med, men hon vet naturligtvis att hon har makteliten bakom sig. Hon provocerar verkligen till det yttersta. Den mest stinkande sörja hon kan hitta plockar hon upp och gnider in i Svennes nylle med ett hånflin. Att inga olagliga asylanter kan skickas hem (ni kommer ihåg Ygemans löfte om 80.000 avvisningar i år) på grund av oklarheter i lagstiftningen är ett exempel. (FB) Cecilia Renfors - en synnerligen obehaglig makthavare

Ja, jag behöver inte fortsätta. Ni kan säkert fylla på med många fler uppenbara provokationer i tråden. Frågan är bara varför man så uppenbart provocerar folket med absurditeter som får propparna i hjärnkontoret att smälla av häpnad på oss. Vad händer om man provocerar någon tillräckligt länge? Jo, han går och skaffar sig ett prickskyttegevär och klättrar upp på ett tak och tar ut sin frustration på slumpmässiga förbipasserande. Åtminstone i USA. Här hemma i Svedala riskerar man i alla fall en smäll på käften när sinnet till slut rinner över på den provocerade.

Vad har makteliten att vinna på att sinnet rinner över på Svenne? Varför vill makteliten på ett så uppenbart sätt göra oss så förbannade? Det är det jag inte får ihop. Kan ni hjälpa mig med det?
Citera
2016-07-12, 21:55
Medlem
De vill väl se hur långt de kan gå, som alla andra maktgalningar. Se på Napoleon & Hitler som invaderade Ryssland, något som den här makteliten också verkar vara sugen på.
Senast redigerad av petzor 2016-07-12 kl. 22:06.
Citera
2016-07-12, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Det är någonting stort på gång nu. Makteliten provocerar verkligen medborgarna i Sverige, men också i andra länder, med ideliga absurditeter. Listan kan göras lång:

- Eliasson får pris som superpolis, trots att det är uppenbart att han är ett tragiskt skämt. Eliasson själv provocerar ständigt genom sina uttalanden med ett hånflin, eftersom han vet att han har makteliten bakom sig. Han vet att ingen kommer att kröka ett hår på hans huvud, vad han än säger och gör. Han vet verkligen vad han gör. Antagligen sitter han på en hel del smaskig information om vissa medlemmar i makteliten. (FB) Dan Eliasson får pris för sitt ledarskap!

- "Forskare" går ut med att det inte finns några bevis för att det är asylanter och nysvenskar som tafsar på festivaler, i badhus och andra tillställningar, trots att polisen säger det och alla vet att det är det. Till 100 %. Orsaken är att det inte finns någon "forskning" som visar vem som ligger bakom dessa händelser på grund av att det är förbjudet att sortera brottslingar efter etnicitet. Kan ni stava till moment 22? Helt plötsligt har Muhammed, 35-årigt ensamkommande barn från Afghanistan, blivit svensk. Bra va? (FB) Forskare: Tafsandet kan inte kopplas till en specifik grupp

- Justitieombudsmannen Cecilia Renfors uppenbara vänskapskorruption och orwellska maktutövande kan fortgå utan hinder. En normalfuntad människa tappar hakan när man läser vad hon sysslar med, men hon vet naturligtvis att hon har makteliten bakom sig. Hon provocerar verkligen till det yttersta. Den mest stinkande sörja hon kan hitta plockar hon upp och gnider in i Svennes nylle med ett hånflin. Att inga olagliga asylanter kan skickas hem (ni kommer ihåg Ygemans löfte om 80.000 avvisningar i år) på grund av oklarheter i lagstiftningen är ett exempel. (FB) Cecilia Renfors - en synnerligen obehaglig makthavare

Ja, jag behöver inte fortsätta. Ni kan säkert fylla på med många fler uppenbara provokationer i tråden. Frågan är bara varför man så uppenbart provocerar folket med absurditeter som får propparna i hjärnkontoret att smälla av häpnad på oss. Vad händer om man provocerar någon tillräckligt länge? Jo, han går och skaffar sig ett prickskyttegevär och klättrar upp på ett tak och tar ut sin frustration på slumpmässiga förbipasserande. Åtminstone i USA. Här hemma i Svedala riskerar man i alla fall en smäll på käften när sinnet till slut rinner över på den provocerade.

Vad har makteliten att vinna på att sinnet rinner över på Svenne? Varför vill makteliten på ett så uppenbart sätt göra oss så förbannade? Det är det jag inte får ihop. Kan ni hjälpa mig med det?

Förr eller senare kommer folket TAPPA det och huvuden kommer rulla.
Citera
2016-07-12, 21:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Tror, att det enbart är HYBRIS.
Citera
2016-07-12, 22:01
Medlem
Chutzpah kallas det
Citera
2016-07-12, 22:03
Medlem
Sodomizer-s avatar
De tycker väl inte att det är provocerande. Svårt att veta exakt hur provocerande något kan vara för andra som man själv inte tycker är provocerande. Många som är ute efter ryggdunkningar också.
Citera
2016-07-12, 22:09
Medlem
dajevlars avatar
Precis - alla vi ser det.

T.o.m svärfar - den inbitne sossen skakar på huvet och säger att det är så jevla fel. Tror faktiskt inte att han kommer att rösta nästa gång. Eller möjligtvis SD......

Undrar också varför allt blir så ABSURT - rakt framför oss.

Håller med TS, nåt är så konstigt - tror de inte vi fattar - eller VILL de att vi ska fatta? (är vi trögfattade?)

Vi vet ej vart å vandra
Citera
2016-07-12, 22:24
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Det är någonting stort på gång nu. Makteliten provocerar verkligen medborgarna i Sverige, men också i andra länder, med ideliga absurditeter. Listan kan göras lång[...]

Ett spår är att de kan vilja att SD blir större som parti genom att påverka tilliten till etablissemanget i negativ riktning. Detta då en del av dessa kommit på att det där med ett mångkulturellt (menakulturellt dock..) kanske trots allt inte var någon höjdaridé och de behöver nu en utväg.

Om SD blir för stora tvingas nämligen något av de andra partierna att regera med dessa varpå man i ett senare skede kan skylla på SD att Sverige blivit så "dåligt" och "grymt" osv. medan man själv bibehåller att man alltid stått för det där andra.

Jag tror inte riktigt det är så. På grund av stolligheterna är det dock lite som skulle förvåna.
Citera
2016-07-12, 22:27
Medlem
lemonzhellos avatar
Konkurrens beträffande statusmarkörer.
Det kommer bara att bli värre, och djävligare, med tiden. Vi har bara sett början.
Förklaringen är enkel, det finns bokstavligt talat inte någon gräns för hur långt man kan gå i det här avseendet, så länge som det outtalade målet med folkföraktet är att visa övriga i den eller de grupper man aspirerar på att tillhöra vilken formidabel gutmensch man är.

Det handlar bara om att visa RÄTT sorts folkförakt, det må gälla brexit, nato, migration, sexbrott eller vad som helst. Visa prov på fel sorts folkförakt och du är körd. För alltid.

Vad vi i den stora massan ser, eller förstår, eller tycker, är som alltid fullständigt irrelevant. Vad bryr sig Anders Danielsson om nåt annat än att de närvarande i Almedalen ser honom som en gutmensch? (Jag vet, jag gillar uttrycket.) Han kommer knappast att lägga band på sig framöver, så länge hans låtsade engagemang för landet kan tillförsäkra honom vad som i brist på bättre skulle kunna kallas pk-poäng.

Jag trodde knappt att jag skulle säga det, men revolution är nog det enda vi har att hoppas på. Och revolutionen verkar tyvärr ha tagit semester. För att besöka MediaMarkt.
Senast redigerad av lemonzhello 2016-07-12 kl. 22:33.
Citera
2016-07-12, 22:31
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ett spår är att de kan vilja att SD blir större som parti genom att påverka tilliten till etablissemanget i negativ riktning. Detta då en del av dessa kommit på att det där med ett mångkulturellt (menakulturellt dock..) kanske trots allt inte var någon höjdaridé och de behöver nu en utväg.

Om SD blir för stora tvingas nämligen något av de andra partierna att regera med dessa varpå man i ett senare skede kan skylla på SD att Sverige blivit så "dåligt" och "grymt" osv. medan man själv bibehåller att man alltid stått för det där andra.

Jag tror inte riktigt det är så. På grund av stolligheterna är det dock lite som skulle förvåna.

Håller faktiskt lite med där. Säg att SD skulle vinna nästa val. Vilka reformer skulle kunna genomföras? Nu har allt redan gått åt helvete - om SD vinner så skulle de få skulden sen.... eller hur ?

Bra idé håller med...
Citera
2016-07-12, 22:33
Medlem
Varangians avatar
Citat:

Frustrerade människor tenderar att konsumera mera. Det är min teori.

Ärligt talat tror jag enbart att det handlar om gammal hederlig arrogans och verklighetsfrånvändhet. "Varför äter de inte kakor" som det heter...
Citera
2016-07-12, 23:47
Medlem
Sanningen är ENKEL:
Sverige har inte varit i krig på hundratals år.
Vi har kunnat bo här uppe i norr, och byggt upp vårt land i lugn o ro.
Med tiden blev vi "generösare" mot varann och vi började bygga "det svenska folkhemmet"
Det fungerade bra i början, vi var alla svenskar, och behövde vi höja skatterna för att "bomulls-
madrassen skulle kännas bättre vid fritt fall, så var det OK.
Med tiden höjdes skatten mer och mer, och folk började klaga..
Vi hade det bra, men pengarna började rinna mellan fingrarna, till alla möjliga hål..många statsanställda fick avtal som än idag många inom privat sektorn saknar.. Och som ett brev på posten kom epitetet -"det där får någon annan styra upp". Svenskarna började helt enkelt bli för lata, ingen brydde sej, ingen ville styra skutan, landet saknade personer som kunde sätta ner foten och ändra kurs..
Istället blev svensken en menlös "ja sägare" och fogade snällt in sej i ledet, oavsett vad " makteliten" hittade på.. Det var lugnast så.. Och makteliten var ju lika "mjäkiga" dom.. Vem kunde sätta sej emot någon som sa: " oj folk svälter, vi måste hjälpa"..? Utan att gräva djupare i bakgrunden, sa svensken "- jo visst det måste vi".. Och så där har det hållit på i en ond spiral..
Idag har vi ett land med odugliga politiker som duperar och ljuger folket rakt upp i ansiktet, utan att skämmas.. Vi har en sjukvård som är så bisarr så man blir vettskrämd på bara tanken att bli sjuk..
En polis som är allt annat än polis..mm mm.
Nu hoppas jag du har svaret..
Senast redigerad av flashbackstasi 2016-07-12 kl. 23:47. Anledning: felstavning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här