Tragisk olycka, det är inte tal om annat.
Däremot borde polisens förundersökningsledare få något slags pris, inte i positiv bemärkelse:
Citat:
– Jag vill påstå att vajern inte sitter tillräckligt högt, säger Lotta Daniels, förundersökningsledare.
Citat:
– Det är där vajern hänger som lägst. Och dessutom syns den väldigt dåligt. Det känns inte bra med vajern, säger Lotta Daniels.
Citat:
– Helt värdelöst. Min ambition är att någon på Trafikverket ska ställas till svars för detta, säger Daniels som dock inte närmare vill kommentera eventuell brottsrubricering i nuläget.
Citat:
Att det råder förbud mot vattenskoter vid Röduppsleden kommer som en nyhet för polisens förundersökningsledare.
– Det är inget som jag har tittat på. Det kan vara klokt om ni i media uppmärksammar det. Jag vill ändå påstå att själva vajern inte sitter tillräckligt högt, säger Lotta Daniels, förundersökningsledare.
http://nsd.se/nyheter/overkalix/dodsolyckan-forbud-mot-vattenskoter-i-kalixalven-10129550.aspx
Är inte meningen med en förundersökning att ta reda på fakta, inte att tycka en massa saker utan grund?