• 1
  • 2
2016-07-12, 23:50
Medlem
netpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Men om du tar kontakt med henne nu och säger att du vill ha tillbaka den, ställer hon till med bråk då? Ringen är en pryl du äger, du har kvittot. Ringen är din. Det kan du även påpeka för henne.

Har redan försökt med det, hon säger att hon inte har den längre... Det är egentligen inte värdet jag bryr mig om utan mer vad som är moraliskt rätt att göra. Det är min egendom och det var min symbol till henne för en kärlek som inte längre existerar..

Vet inte varför kvinnor vill hålla fast vid dyra ägodelar, har en kompis som var gift och råkade ut för samma sak.
Citera
2016-07-13, 00:04
Medlem
framtands avatar
Polisanmäl henne för stöld, sen kan du gå till försäkringsbolaget med den anmälan.
Citera
2016-07-13, 11:32
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netpest
Har redan försökt med det, hon säger att hon inte har den längre... Det är egentligen inte värdet jag bryr mig om utan mer vad som är moraliskt rätt att göra. Det är min egendom och det var min symbol till henne för en kärlek som inte längre existerar..

Vet inte varför kvinnor vill hålla fast vid dyra ägodelar, har en kompis som var gift och råkade ut för samma sak.

Se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag menade mer att TS kunde ändra historien lite och hota med en polisanmälan att HON faktiskt stulit ringen dagen hon tackade nej till frieriet. Är hon en bitch som dumpar efter förlovning och vägrar ge tillbaka ringen förtjänar man fan lite bedrövligheter. Skit ska skit ha.

Ingenting kan bevisas åt något håll, så TS kommer vinna tvisten i och med att han har kvittot.

Bara att polisanmäla girigburken. Antagligen har hon kvar ringen, men om hon inte har det blir hon ersättningsskyldig. Passa på att spela in konversationen i smyg när du frågar efter den, så försäger hon sig för hon kommer säkert säga i efterhand att hon aldrig haft händerna den från första början.

Hon kanske gör det moraliskt rätta och ger tillbaka ringen i utbyte att du drar tillbaka anmälan.
Senast redigerad av Fenjal888 2016-07-13 kl. 11:52.
Citera
2016-07-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netpest
Hej flashisar!

Jag köpte en vigselring, till vad jag trodde skulle bli min blivande fru, men som alla vet så kan kärleken spela oss en spratt och omständigheter förändras. Idag har vi separerat och hon har valt att behålla ringen, värdet på ringen är rätt högt. I samband med köpet så tecknade jag en försäkring (i mitt namn) på ringen ifall hon skulle tappa bort den, någon diamant trillar av eller om något annat oförutsett skulle hända med ringen. Dock så står det att hon kommer vara bärare av ringen i försäkringen, vet inte om det spelar någon roll?

Nu till min fråga, finns det någon chans att kunna dra nytta av försäkringen och återfå en del av värdet eller en ny likvärdig ring tillbaka? (utan att hon behöver blandas in i processen?)

Sorry om likvärdiga trådar redan finns uppe, jag är på resande fot för tillfället och har svårt att orientera mig i en telefon

Ha en bra dag på er!

/Pestario

Klart det räknas som bedrägeri men system är till för att utnyttjas! Kör på någon story bara , är du svensk så tror dem alltid på dig. Vissa behöver inte ens skicka kvitto.

Vadå valt att behålla ringen..Ta tillbaka den! Det är en symbol för er kärlek men hon ska väl pantsätta den säkert.
Citera
2016-07-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Polisanmäl henne för stöld, sen kan du gå till försäkringsbolaget med den anmälan.

Det funkar, då slipper du bedrägeri grejen
Citera
2016-07-13, 18:17
Medlem
netpests avatar
Tackar för alla tips!

Bekräftar bara hur giriga personer det finns i den här världen o så som många säger tur att man inte gifte sig med henne.
Senast redigerad av netpest 2016-07-13 kl. 18:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in