Citat:
Ursprungligen postat av
netpest
Har redan försökt med det, hon säger att hon inte har den längre... Det är egentligen inte värdet jag bryr mig om utan mer vad som är moraliskt rätt att göra. Det är min egendom och det var min symbol till henne för en kärlek som inte längre existerar..
Vet inte varför kvinnor vill hålla fast vid dyra ägodelar, har en kompis som var gift och råkade ut för samma sak.
Se nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Jag menade mer att TS kunde ändra historien lite och hota med en polisanmälan att HON faktiskt stulit ringen dagen hon tackade nej till frieriet. Är hon en bitch som dumpar efter förlovning och vägrar ge tillbaka ringen förtjänar man fan lite bedrövligheter. Skit ska skit ha.
Ingenting kan bevisas åt något håll, så TS kommer vinna tvisten i och med att han har kvittot.
Bara att polisanmäla girigburken. Antagligen har hon kvar ringen, men om hon inte har det blir hon ersättningsskyldig. Passa på att spela in konversationen i smyg när du frågar efter den, så försäger hon sig för hon kommer säkert säga i efterhand att hon aldrig haft händerna den från första början.
Hon kanske gör det moraliskt rätta och ger tillbaka ringen i utbyte att du drar tillbaka anmälan.