2008-02-11, 17:31
Medlem
akksel2s avatar
Är der bara jag som tycker att deras mail är riktigt roliga?
Citera
2008-02-11, 17:59
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Ganska bra beskrivning, Alex verkar på något sätt ha mer potential än han ger uttryck för. Personligen tror jag att han är för osäker på sig själv för att våga ta några risker, om han hela tiden är ironisk/sarkastisk/skojar slipper han ta ansvar för vad han gör.

Vet om jag tycker att han har en sån potential. Han är en habil nöjesjournalist som varit smart i karriärvalen. Hans grejer till Café har varit breda typiska och ganska slätstrukna nöjesgrejer. Inte dåligt, men långt ifrån t.ex Fredrik Strages förmåga att skriva populärkulturella texter med lika stor betoning på båda orden i sammansättningen populärkultur. Som journalist är Schulman rätt okunnig och profillös. Som stilistiker är han rätt tråkig. Han grej är iaktagelser, där är han bättre än de flesta. De texter han skrev på sin blogg med syfte att vara djupare eller mer finstämda var mest pretantiösa. Jag tycker att han har rätt mycket kvar att bevisa om han skall vara en relevant "kulturpersonlighet" i Sverige framöver. Chansen finns där, absolut, men då måste han nog slänga av sig den fåfänga uppmärksamhets- och bekräftelsetörsten (och därmed lillebror), insupa en dos ödmjukhet och börja prestera saker med lite mer hållbara bäst-före-datum är hitills.
Citera
2008-02-11, 18:42
Medlem
gals avatar
undra hur det kommer dra in pengar.
Citera
2008-02-11, 19:44
Medlem
Zockerconnys avatar
Kan bara konstatera att deras humor och min överensstämmer inte, vilka muppar !
Citera
2008-02-11, 21:14
Medlem
Ingen som kommer ihåg Spermaharens gamla busmail till den där mysko reggaegubben eller vad det var? Känns ju lite som Spermaharen Pöbel Edition det här... Men blir förmodligen kul och välbesökt.
Citera
2008-02-11, 21:15
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Är der bara jag som tycker att deras mail är riktigt roliga?
Jo, det är bara det att det har gjorts (bättre) förut,
Citera
2008-02-11, 21:18
Medlem
gals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Om ni vill ha kul en stund så rekommenderar jag att ni läser följande kommentarstrådar i Dagens Media. Det är någon eller några som driver hejdlöst med Schulmanfamiljen. Läs trådarna nerifrån och upp, det blir bara bättre och bättre.

http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=147806

http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=146961

http://www.kanal5sverige.se
Undra om kanal5 också rasar nu då? Vilka fulingar va!
Citera
2008-02-11, 21:42
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jo, det är bara det att det har gjorts (bättre) förut,

I till exempel "Brev till samhället" av Erik Eriksson.
Citera
2008-02-11, 22:09
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
I till exempel "Brev till samhället" av Erik Eriksson.

Den boken du nämner håller inte hela vägen ut. Den är rolig i början. Men tappar stinget i sista hälften.
Har svårt att se hur du kan jämnföra den boken med en hemsida som inte ens har öppnat.
Citera
2008-02-11, 23:43
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Den boken du nämner håller inte hela vägen ut. Den är rolig i början. Men tappar stinget i sista hälften.
Har svårt att se hur du kan jämnföra den boken med en hemsida som inte ens har öppnat.

Den är rolig eftersom det finns en idé bakom boken förutom att var lite tokrolig, men den är ojämn som du säger. Nu har vi ju inte sett hemsidan än så jag dömer utifrån Schyffert mailet och vad de säger sig vilja göra. Den typen av pranks har i stort sett varenda 11 åring gjort och bröderna Schulman är mellan 25 och 30...
Citera
2008-02-12, 01:54
Medlem
Jag fattar ingenting, Schulman brödernas försök att vara roliga lyckades lika som när man snyter sig. Fy usch ska det här vara roligt?
Citera
2008-02-12, 02:14
Medlem
MacClannoughs avatar
dem bröderna är inavlade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in