Citat:
Ursprungligen postat av cruz_vandam
Varför älskar man någon annan religon/folkslag som man själv inte tillhör? Med det menar jag inte att man skall hata dem eller inte respeketer dem. Men att älska en annan religon eller annat folkslag än sin egen finner jag väldigt konstigt.

Nu tror jag inte Skruvman älskar "Det judiska folket" så till den grad som du verkar tro. Det ligger nog snarare i nivå med hans kärlek till gåsleverpastej och löjrom, ungefär. Att han känner en viss omsorgskänsla för judarna, precis som han känner för gässen och löjorna. Förintelsen fick det resultatet hos vissa människor, engelsmännen gav dem ett hemland, en av deras kolonier där judarnas förfäder påstås ha levt för tvåtusen år sedan. Att detta gav upphov till sextio år av krig, terrordåd och våldorgier hör liksom inte till saken. Och det tycker säkert Skruvman är oväsentligt också!
-"Fan Katrin, dra upp den där israeliska vedergällningsaktionen nu när jag äter frukost, du fick mig att breda gåsleverpastej på tosten med löjrom! Nu får jag ge den till katten!"