2013-05-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Precis. Det är ju ett skämt att han och Sigge kallar sig sossar. Båda bor i innerstaden och skulle aldrig vilja sätta sina barn i ett mångkulturellt område som sina partikamrater älskar. Alex brukar köpa kittostar och annan fin mat på östermalmshallen, har sommarhus på etniskt rensade Gotland osv.

Man kan vara sosse även om man är höginkomsttagare och bor i ett finare område. Det handlar bl a om att man tänker solidariskt och tycker det är häftigt att betala skatt.
Citera
2013-05-19, 01:29
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Tja det är ju ett smart sätt att göra karriär och bli rik på. Att kalla sig sosse eller vänster.
Hur menar du nu?

Jag tror inte att de som konsumerar det som Schulman producerar är tillräckligt medvetna för att lägga in hans politiska(eller påstådda) värderingar i sammanhanget.
Citera
2013-06-08, 00:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Står åtminstone utan allt rimligt tvivel att Alex Schulman är en läsare på Flashback, även om jag främst tror han halkat in här av en slump när han googlat kändisars namn för han verkar inte insett forumets enorma bredd då han benämner Flashback som "ett skvallerforum".
Störande faktiskt.

Hursomhelst, kollade på säsongsavslutningen av Schulman Show som kom upp idag på Aftonbladet TV och han hade Tony Irving som gäst i programmet och hade som programpunkt om skvallret på Flashback var sant. Alltså de som hade skrivits om Tony Irving i hans skvallertråd här på Flashback verkligen stämde.

(Hmm. Detta var kanske inte top 5 på det hetaste skvallret som kommit fram under 2013 men ändå, nu har jag skrivit skiten så jag postar det)
Citera
2013-07-31, 18:06
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Man kan vara sosse även om man är höginkomsttagare och bor i ett finare område. Det handlar bl a om att man tänker solidariskt och tycker det är häftigt att betala skatt.

Exakt. Man ska inte blanda ihop sossar med (V).
Citera
2013-08-04, 22:20
Medlem
Är det någon som vet hur Alex och Calles relation ser ut nuförtiden?
Om man följer dem tex på instagram märker man att de i princip inte verkar träffas längre. Deras familjer verkar definitivt inte umgås med varandra, inga besök hos varandras sommarhus eller något. Stor skillnad mot tidigare, vad kan ha hänt??
Citera
2013-08-05, 06:52
Medlem
Nu kontaktar reportern ”andra kända fuskare” och vill prata med mig eftersom min senaste roman är fylld av textstölder från poeter, inte minst titeln.

Från senaste AB-krönikan. Detta har gått mig förbi. Boken som avses är "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött" .. var någonstans kan man ta del av plagiat-anklagelserna? Blajar han bara?
Citera
2013-08-05, 12:00
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jg2009
Nu kontaktar reportern ”andra kända fuskare” och vill prata med mig eftersom min senaste roman är fylld av textstölder från poeter, inte minst titeln.

Från senaste AB-krönikan. Detta har gått mig förbi. Boken som avses är "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött" .. var någonstans kan man ta del av plagiat-anklagelserna? Blajar han bara?

Varför länkar du inte? http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17239904.ab
Citera
2013-08-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspetspennan
Är det någon som vet hur Alex och Calles relation ser ut nuförtiden?
Om man följer dem tex på instagram märker man att de i princip inte verkar träffas längre. Deras familjer verkar definitivt inte umgås med varandra, inga besök hos varandras sommarhus eller något. Stor skillnad mot tidigare, vad kan ha hänt??

Jag har också reagerat på detta. Bröderna tycks inte umgås (åtminstone inte privat) och Alex blir alltmer en del av Widellklanen Förra sommaren skrev Alex i sin blogg att Calle och Anitha hyrde ett hus bredvid Alex och Amanda på Gotland, men att de flytt som pesten efter bara några dagar. Någon som vet vad som hände? Kanske är det fruarna Amanda och Anitha som inte drar jämt?
Citera
2013-09-26, 00:46
Medlem
Jag har hamnat i ett litet "twitter-bråk" med en av "Schulman brothers". Först och främst, jag respekterar Alexander, så mycket, han vågar att vara en mogen person i en ålder där han riskerar att vara omodern, jag gillar honom verkligen.
Hans bror däremot, verkar vara en riktig jäkla fjolla som tror att tatueringar + twitter skit gör honom en riktig jäkla man. Det är tragiskt faktiskt. Han lovordade i stort sett folk till våld via twitter/instantgram (http://instagram.com/p/ePhMYxsnhl/). Han är en riktig sopa, jag använder alla hans svar som underlägg för mina brödsmulor.
Citera
2013-09-26, 01:56
Medlem
http://instagram.com/p/ePhMYxsnhl/ är rätta länken såklart, försökte redigera..
Citera
2013-12-22, 21:50
Medlem
Lyssnade på hans pod och fick en chock. De låter som PK intellektuella fjortisar. Ni ska aldrig lyssna på skiten igen.
Citera
2014-01-03, 21:24
Medlem
Arbetarbroders avatar
Alex Schulman show "Älska mig" går på SVT1 just nu, finns säkert på Play lite senare.
Showen säger väl en del av vem Alex Schulman är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in