Hej!
Har hamnat i en väldigt udda och obekväm sits... Jag fick reda via mail att jag fick det sommarjobb som jag ansökte, allt var frid och fröjd fram tills den dagen jag skulle börja jobba. Det var ett jobb där jag skulle få jobba natt, så jag lyckades på något konstigt vänster ramla i trappen samma dag som jag skulle börja jobba och vrida tummen + lite till så jag fick åka in till akuten och bli gipsad samt sjukskriven i tre veckor.
Jag hann aldrig skriva på något anställningsavtal men jag fick jobbet via mail och jag har sparat varje mail som skrivits mellan mig och min avdelningschef. Alltså... Jag hann aldrig skriva på något anställningsavtal och jag hann aldrig göra min första arbetsdag. Jag vart sjukskriven i tre veckor samma dag som jag skulle börja jobba (skadade mig på morgonen och skulle börja jobba senare på kvällen).
Vad gäller då? Har jag nu ingen rätt alls till någon lön eller hur funkar det där? Inte vågat kolla med min avdelningschef för risk att han ska försöka blåsa mig och säga att jag inte har rätt till någon lön trots att jag kanske har det. Min arbetsgivare är staten, statligt ägt företag alltså eller vad man nu säger...
Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag har lämnat in läkarintyg och allt till min arbetsgivare som behövs vid sjukskrivning. Men som sagt, vad händer nu? Har jag rätt till någon sjuklön nu eller inte?
Är oerhört tacksam för all hjälp som jag kan få...