2017-04-19, 12:52
Medlem
TKD_1337s avatar
Hur kan man kalla det för fusk för att ett lag (påstått) får med sig fler fördelar? Fusk är när Suarez filmar till sig straff. Vad har våra spelare att göra med domarens beslut? Den som var närmast att fuska om någon var ju Robben.

Det verkar vara offside på deras andra mål. Lewandowskis huvud sticker ut.

Har någon film på när Casemiro sägs bli fälld av Boateng?
Senast redigerad av TKD_1337 2017-04-19 kl. 13:08.
Citera
2017-04-19, 13:07
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Hur kan man kalla det för fusk för att ett lag (påstått) får med sig fler fördelar? Fusk är när Suarez filmar till sig straff. Vad har våra spelare att göra med domarens beslut? Den som var närmast att fuska om någon var ju Robben.

Det verkar vara offside på deras andra mål. Lewandowskis huvud sticker ut.

Har någon film på när Casemiro sägs bli fälld av Boateng?
https://my.mixtape.moe/tkfpvj.mp4
Citera
2017-04-19, 13:10
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
https://my.mixtape.moe/tkfpvj.mp4

Tack.

Korrekt att inte ge straff. Casemiro borde fortsatt löpt. Då kanske han hade blivit fälld. Nu lägger han sig bara.
Citera
2017-04-19, 14:15
Medlem
Hunden007s avatar
Idag hoppas jag Barca ryker hade varit tråkigt med spanska lagen dominera CL.
Citera
2017-04-19, 14:19
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Domaren gjorde misstag som hjälpte Madrid, det vet alla om.
Men han gjorde även misstag som var emot Real Madrid.
Vidal skulle åkt ut mycket tidigare, men även då han åkte ut var det rätt.
https://gfycat.com/DependentSilkyGrasshopper#?speed=0.25
Ganska tydligt att han träffar Asensio före bollen och då sparat ihop tillräckligt för att få sitt andra gula.

Här har du offside på självmålet
https://twitter.com/RMadridInfoHelp/status/854446914150027264
https://www.youtube.com/watch?v=THWTNsJ5mr4 Det är INTE offside. Kolla vid 14 sek. Du kanske menar Real Madrid regler och inte vanliga offsideregler?
Citera
2017-04-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Idag hoppas jag Barca ryker hade varit tråkigt med spanska lagen dominera CL.

Barca åker ut, en ny vändning vore för mycket begärt. Ingen domarhjälp för Barca ikväll då två spanska lag redan är klara för semi. Uefa behöver inte tre.

Hoppas Juventus inte får massa avstängningar eller skador inför semifinalerna och sedan går och vinner hela skiten.
Citera
2017-04-19, 14:57
Medlem
Trillskes avatar
Första gången Barcelona är ett rätt intressant lag på 10 år eller så. Blir att hålla tummarna för en ny vändning - hade jag aldrig trott för bara några år sedan.

Däremot tror jag de gör ett mål och sedan tappar luften. 3 - 1 till Juventus om jag skulle lägga pengar på detta. Kan man nog få ett fint odds på. Även pengar på 0 mål av Messi.

Blir gärna förvånad på båda tippningarna. Det må vara sjukt imponerande att CR är sådan historiskt unik måltjuv, men det är samtidigt så löjligt att han för 57e gången är absolut sämst på plan över två matcher och ändå glider iväg med typ alla mål. Ser hellre att Messi tar tillbaka taktpinnen i Spanien.
Senast redigerad av Trillske 2017-04-19 kl. 15:01.
Citera
2017-04-19, 15:49
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Gårdagen var nog det sjukaste jag sett. Gillar inte att dra på foliehatten och tro på konspirationer men den matchen igår kan fan inte vara en slump. Inte sen norrbagen i chelsea barca har vi sett en sådan domarskandal. Det lustiga är att just real fansen ofta tar upp den matchen och kallar barca för uefalona. Real är nog det lag i europeisk toppfotboll som får flest domslut med sig både inhemskt och i europa. Felaktigt rött två offsidemål. Och ett riktigt klassiskt ronaldo hattrick. Enda som saknades var den obligatoriska straffen ochså. En tap in två offside mål sen ett nickmål. I övrigt som vanligt totalt klappusel och osynlig. Det är bara att ge bucklan till real redan. Deras tur är obeskrivlig (om det nu verkligen rör sig om tur).

Sen är det INTE offside på bayerns mål titta på den absoluta yttersta delen av mullers fot och lewas kropp. Armen räknas inte. Bayern klart bättre 11-11 och även 10-11 var man bättre tills ronaldos GROVA offside mål. Det var inte ens nära. Ok om det varit någon centimeter hit eller dit men nu var det fan 2 meter.

En totalt bortkastad CL kväll. All taktik all individuell spelarkvalite är bara att glömma helt och hållet domarnas fel. Orkade inte se studion efteråt men tydligen ska lagerbäck sagt att det var svåra domslut och kritiken inte speciellt stor? Förvånar mig inte viasats studio håller jämt låg nivå. Säger sig självt när en mupp som bojan djordic får jobb där. Suget efter kvällens matcher är extremt låg.

Jösses vilken idioti. Är folk så generellt dumma i huvudet att man helt enkelt väljer att förbise hela matchbilden över 180 minuter? I första mötet så fick Bayern en felaktig straff - ingen kunde bry sig mindre, förutom Real supportrarna såklart, vilket är förståeligt - ett mänskligt och genuint misstag av domaren. Det händer. I nästa match sker beslut åt båda håll som är felaktiga - mest överhängande emot Bayern såklart, och nu är det helt plötsligt inte möjligt med mänskliga misstag och feltolkningar? Har majoriteten av er endast kollat på stillbilden på Ronaldos offside? Kolla på sekvensen i realtid så ser ni hur Costa i bildsekvensen efter, alltså, vadå, 0.5-1 sekund efteråt, är jämnsides med Ronaldo. Ett sådant misstag är alltså så sanslöst osannolikt att "domaren måste vara köpt", höj er förfan.

Oerhört komiskt hur fyllekörande pissluffaren Vidal dessutom har mage att efter matchen försöka vända allt till hur domaren gav bort matchen - han har uppenbarligen 0 självinsikt. Han kunde vid stor möjlighet dödat mötet om han inte drämt straffen 10 meter över i första mötet samt inte gått för hårt in i 10 situationer efter sitt gula igår.
Citera
2017-04-19, 16:03
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
https://www.youtube.com/watch?v=THWTNsJ5mr4 Det är INTE offside. Kolla vid 14 sek. Du kanske menar Real Madrid regler och inte vanliga offsideregler?
Denna video visar innehåll från UEFA, som har blockerat det av upphovsrättsliga skäl.
Citera
2017-04-19, 16:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Jösses vilken idioti. Är folk så generellt dumma i huvudet att man helt enkelt väljer att förbise hela matchbilden över 180 minuter? I första mötet så fick Bayern en felaktig straff - ingen kunde bry sig mindre, förutom Real supportrarna såklart, vilket är förståeligt - ett mänskligt och genuint misstag av domaren. Det händer. I nästa match sker beslut åt båda håll som är felaktiga - mest överhängande emot Bayern såklart, och nu är det helt plötsligt inte möjligt med mänskliga misstag och feltolkningar? Har majoriteten av er endast kollat på stillbilden på Ronaldos offside? Kolla på sekvensen i realtid så ser ni hur Costa i bildsekvensen efter, alltså, vadå, 0.5-1 sekund efteråt, är jämnsides med Ronaldo. Ett sådant misstag är alltså så sanslöst osannolikt att "domaren måste vara köpt", höj er förfan.

Oerhört komiskt hur fyllekörande pissluffaren Vidal dessutom har mage att efter matchen försöka vända allt till hur domaren gav bort matchen - han har uppenbarligen 0 självinsikt. Han kunde vid stor möjlighet dödat mötet om han inte drämt straffen 10 meter över i första mötet samt inte gått för hårt in i 10 situationer efter sitt gula igår.
När har jag sagt att domaren är köpt? Jag konstaterar likt dem allra flesta i hela världen (seriöst titta in media och reaktioner internationellt så ser du att 95% är överens om att domaren avgjorde matchen och dem övriga 5 är real fans) att domaren avgjorde matchen till reals fördel. Ja felaktig straff i första men det påverkade inte slutresultatet. Domaren hade uppenbarligen olika bedömningsnivå på lagen igår. Därför kom casemeiro undan ett andra gult vilket inte vidal gjorde. Det var inte ett beslut utan flera som gick reals väg.

Öppna ögonen lite. När hela 95% av alla som såg matchen kommer fram till denna slutpunkt borde real fansen undra lite om det verkligen var en fair seger. Extra patetiskt blir det när samma fans är dem som skriker högst om uefalona och sånt skit.
Citera
2017-04-19, 16:59
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Utvisningen på Vidal förstörde dubbelmötet. Fram tills dess var det en helt magisk fotbollsupplevelse, med två kompletta, tunga lag och grandiosa självbilder.

En domares horribla felbeslut har stora konsekvenser för de största fotbollsspelarna. Från det att spelarna samlas för försäsong i juli, så har de största lagen bara en sak i sina huvuden, att nå långt i CL. Karriären är kort, åren går. Ett horribelt domarbeslut kan definiera en spelarkarriär. Var han en vinnare eller inte? Har han en CL-titel på CV:t?

Jag lider med Bayern och jag lider med Real som inte fick chansen att vinna fair and square. Ingen skugga ska falla över dem, jag tror inte på sedelbuntarnas existens i dagens toppfotboll.

Däremot är jag glad att Real gick vidare därför att jag känner att Juventus har ett psykologiskt underläge gentemot Bayern och att man är favoriter mot Real.
Citera
2017-04-19, 17:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

Citat:
Denna video visar innehåll från UEFA, som har blockerat det av upphovsrättsliga skäl.

Jag kollade på videon flera gånger igår natt efter att jag sett flera Barcelona-fans (mer upprörda än Bayern-fans ) länka till den och påstå den bevisar att det inte är offside.

Om jag hade varit på datorn hade jag kunnat få fram många stillbilder men efter att ha kollat igenom flera gånger tror jag fortfarande det var offside. Lewandowski är lätt framför Marcelo.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-04-19 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in