• 1
  • 2
2016-07-11, 20:54
Medlem
spoilers avatar
"En ung kvinna har anmält att hon har blivit våldtagen i Falsterbo. Brottet ska ha skett på Strandbadens utomhusområde natten till söndag, enligt polisen.

– Ett gäng tjejer festade tillsammans med ett gäng killar som de inte kände sedan tidigare. En av tjejerna har anmält att hon blivit utsatt för en våldtäkt någon gång mellan midnatt och halv tre på natten. Hon säger att det var flera gärningsmän men har inte kunnat berätta hur många, berättar förundersökningsledare Ann-Christine Sjöbeck.

Kvinnan, som är 18 år, togs in på Kvinnokliniken i Malmö. Polisen har ingen information om några allvarliga skador. Uppgifterna är hittills knappa på grund av att kvinnan är i chock. Båda gängen var på besök under Falsterbo horse show och bor i Mellansverige."

http://www.trelleborgsallehanda.se/t...n-i-falsterbo/

Någon som vet mer?
Citera
2016-07-11, 22:03
Medlem
kottedelakottes avatar
Jag vet ingenting, men gruppvåldtäkt... Det låter som en viss grupp av människor...
Hoppas att det är inte så... Men vi ska väl se...
Citera
2016-07-11, 22:07
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Intressant. Ser ut om en liten svart svan på gång - svenskar i gruppvåldtäkt.

Vi får se.
Citera
2016-07-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Jag vet ingenting, men gruppvåldtäkt... Det låter som en viss grupp av människor...
Hoppas att det är inte så... Men vi ska väl se...

Hur många invandrare åker till Falsterbo Horse show från annan ort? Min gissning är få, väldigt få. Aldrig varit där själv men morsan och mina syrror har närvarat. Det är typiska hästsportmänniskor/entusiaster som åker dit.
Citera
2016-07-11, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hur många invandrare åker till Falsterbo Horse show från annan ort? Min gissning är få, väldigt få. Aldrig varit där själv men morsan och mina syrror har närvarat. Det är typiska hästsportmänniskor/entusiaster som åker dit.

Viljan att integrera bryter barriärer tro mig.
Citera
2016-07-11, 22:19
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Ensamkommande ser mindre sannolikt ut här. Men en sanbb googling visar att det finns många hästprojekt för integration av ensamkommande, också pojkar.

Så vi får säga ptro! ännu en tid innan vi fördomsfullt pekar ut svenska MGM bara för att det är på Falsterbo Horse Show.
Citera
2016-07-11, 22:20
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:

Men just nu det är semester, många invandrare reser - ofta svenskar rekommenderar var kan man åka på semester. Och hästar - det är något folk (kommer inte ihåg) som vet hur man omgår med hästar... Det kan också vara något sponsrad utflykt.
Citera
Bannlyst
Hur långt till närmsta asylboende? Frågan börjar bli tjatig nu när sommaren är inne på sin andra månad.
Citera
Medlem
Märkligt då det är väl bara hästfolk och snobbar som håller till där. Men det är nyatider i Sverige nu, tyvärr är det väl en naiv jänta som blivit lurad av media att det är bra att integreras med länningarna
Citera
2016-07-11, 22:21
Medlem
Badios avatar
Citat:
Det finns.
Citat:
Enligt prognosen för 2016 ska 150 ensamkommande barn och unga och ytterligare 150 flyktingar i övriga kategorier komma till kommunen. Det är ännu oklart vilka nationaliteter och åldersgrupper det rör sig om. Idag har Vellinge ett flyktingboende i Falsterbo.
Citat:
I nuläget finns barn och ungdomar från Syrien, Afghanistan, Eritrea, Marocko, Albanien, Guinea, Somalia, Etiopien, Libyen, Iran, Irak, Senegal och Bangladesh.
http://www.sydsvenskan.se/2016-02-16...-vellinge-i-ar
Citera
2016-07-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det finns.

Jo men om du läser den citerade artikeln, så står det att det var killar och tjejer som rest till Falsterbo från Mellansverige, Mellansverige brukar man definiera som typ Östergötland, Västra Götaland och området runt Mälaren. Dvs, ingen från ett lokalt flyktingboende, utan hästintresserade killar, alternativt något integrationsprojekt.
Citera
2016-07-11, 22:27
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det finns.
Så taharrarush-varning, m.a.o.
Citera
  • 1
  • 2