2016-07-11, 04:43
Medlem
Har haft anstllning sen 9/6-16 och har till 26/8-16. gick med i facket och akassan i brjan, nu mr jag vldigt dligt psykiskt igen d jobbet r alldeles fr stressigt fr mig och ska sjukskriva mig medans jag trappar ut benzo. Jag vet att jobbet betalar i 14 dagar, men sen d? Har fr mig att frskringskassan sa att man mste ha jobb 6 mnader framt fr att man ska ut ngot frn dom.

Och vad gller akassan s har jag lst att man kan f grundersttning p typ 365kr/dag om man inte varit med dr tillrckligt lnge, fr man det ven fast man r sjukskriven? om jag nu fortfarande r det efter min anstllning gtt ut.
Citera
2016-07-11, 06:44
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Vrdelsa mnniska. Du har ftt sommarjobb fr att tcka upp fr ordinarie personal. Det innebr att nr du sjuksriver dig nu, fr att det r fint vder och du vill ha pengar utan att jobba, s stter du fretaget och resterande personal i skiten. Lt oss hoppas att det inte r inom ett vrdande yrke du ftt jobb? Antar att du r tjej fr det hr verkar var en grej som tjejer just gr som ftt jobb inom vrden.

Edit: tar tillbaks allt jag skrev. Hur tusan fick du jobb med dom frutsttningarna? Borde inte du vara inlagd?
Senast redigerad av Kung-Caligula 2016-07-11 kl. 06:46.
Citera
2016-07-11, 06:48
Medlem
Motor_666s avatar
Kommer se skitbra ut i ditt CV.
Citera
2016-07-11, 06:49
Medlem
bananapanss avatar
S trtt p dessa lata trdar. Bit ihop och jobba din tid ut fr helvete! Vad ska det bli av mnniskor nr de inte ens klarar tre mnaders arbete utan att g in i vggen?
Citera
2016-07-11, 07:00
Medlem
Du borde aldrig ha tagit det dr jobbet utan istllet gjort ngot t dina problem.
Citera
2016-07-11, 09:03
Medlem
Blondiemans avatar
Jag ska aldrig bli egen fretagare med anstllda!.. Felet r sdana som du. Ursch!

Vem fan r s klen i spyket att man inte ens klarar en hel veckas jobb.

Vad gr yrket s stressigt? 😂
Citera
2016-07-11, 10:13
Medlem
Adam211s avatar
Vad gller ersttning s fr du prata med akassan och frskringskassan.
Citera
2016-07-11, 16:38
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettalukt
Har haft anstllning sen 9/6-16 och har till 26/8-16. gick med i facket och akassan i brjan, nu mr jag vldigt dligt psykiskt igen d jobbet r alldeles fr stressigt fr mig och ska sjukskriva mig medans jag trappar ut benzo. Jag vet att jobbet betalar i 14 dagar, men sen d? Har fr mig att frskringskassan sa att man mste ha jobb 6 mnader framt fr att man ska ut ngot frn dom.

Och vad gller akassan s har jag lst att man kan f grundersttning p typ 365kr/dag om man inte varit med dr tillrckligt lnge, fr man det ven fast man r sjukskriven? om jag nu fortfarande r det efter min anstllning gtt ut.

A-kassan har kvalificeringstid och den r betydligt lngre n 1 mnad som du har jobbat hittills. Dessutom, om du avslutar din anstllning p egen begran ker du p 45 dagars karens innan du kan f ersttning. r du sjuk r A-kassan drfr ingen framkomlig vg. Vet ej vad de har fr regler p Frskringskassan nr du r ny p jobbet, enklast r nog ringa och frga dem.

Har man psykiska problem (vilket jag antar nr du anvnder benzo) blir det svrt. Du br nog frska hitta annat jobb om det nuvarande inte funkar.
Citera
2016-07-11, 19:47
Medlem
Mooons avatar
Jag hller med i det mesta du skriver. Han stter arbetsgivaren och sina arbetskamrater helt p pottan och visar p urdligt frhllningsstt till ansvar och arbetsmoral. Med ts sjukdomshistoria borde han vara inlagd och tas om hands av vrden.

Men Kungen, varfr tror du att det r en kvinna som r ts? Texten r uppenbart skriven av en man, signaturen skulle en kvinna inte vlja och det r bara att kolla i posthistoriken s finns bde flickvn och pungproblem med. (FB) Pungfrgor.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Vrdelsa mnniska. Du har ftt sommarjobb fr att tcka upp fr ordinarie personal. Det innebr att nr du sjuksriver dig nu, fr att det r fint vder och du vill ha pengar utan att jobba, s stter du fretaget och resterande personal i skiten. Lt oss hoppas att det inte r inom ett vrdande yrke du ftt jobb? Antar att du r tjej fr det hr verkar var en grej som tjejer just gr som ftt jobb inom vrden.

Edit: tar tillbaks allt jag skrev. Hur tusan fick du jobb med dom frutsttningarna? Borde inte du vara inlagd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in