Citat:
Jag skulle boka ett möte med chefen. Det visar att du är medveten om problematiken och att du är villig att anstränga dig för att förebygga och förekomma fler misstag. Kan du få en mentor? Är du väl medveten och insatt i varför och vad som blivit fel? Finns det någon sida/"facit" du kan vända dig till och göra en sista genomkoll innan du skickar iväg dina papper? Utbildning kanske finns att tillgå?
Jag började på ett nytt jobb i vintras som berör försäkringar. Jag är nu inte så ny längre men gör ständigt misstag iallafall, och jag märker att min chef börjar tröttna på mig. Jag kostar företaget pengar, och kan därför inte leva normalt utan att vara ständigt förberedd på sparken.
Senast igår råkade jag göra ett misstag som gör att företaget får betala en goodwill på ett par tusen kr, och rädslan är så illa att jag kräks upp mat. Har ni varit i min sits? Hur fan ska man agera, snacka med chefen, leka oberörd och hoppas att det inte kommer upp? Byta jobb?
Detta har alltså pågått en längre tid. Jag är dessutom yngsta personen där med minst erfarenhet.
Senast igår råkade jag göra ett misstag som gör att företaget får betala en goodwill på ett par tusen kr, och rädslan är så illa att jag kräks upp mat. Har ni varit i min sits? Hur fan ska man agera, snacka med chefen, leka oberörd och hoppas att det inte kommer upp? Byta jobb?

Jag tror att om du lägger ner tid och ansträngning på att förhindra och förekomma så är det mer värt även om du inte avhandlar lika många ärenden under den tiden. Alla är vi barn i början och så länge det inte finns ett uttalat hot om uppsägning så ser din chef att du har potential

Säg inte upp dig! Du inte är ensam, de flesta på din arbetsplats har nog genomgått samma misstag mer eller mindre. Fortsätt kämpa du för när det känns som jobbigast det är då man snart är i mål.