2016-08-05, 18:02
Medlem
C har dålig social kompetens dvs svårigheter att förstå andras synpunkter och kompromissa och samarbeta.
2016-08-05, 18:16
Medlem
farlings avatar
Håll inte på och tjasa med meningslösa människor, det enda som kommer hända är att moderatorerna tröttnar och denna tråden också blir låst precis som den gamla och det hade varit skittråkigt.

Håller dock med om analysen gällande Carola
2016-08-05, 18:33
Medlem
Cousin Cocaines avatar
C:a 30 inlägg med internt tjafs raderade. Varför folk skriver i vissa trådar är inte topic. Varningar kommer att följa hädanefter.

/Moderator
2016-08-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrEmil
C har dålig social kompetens dvs svårigheter att förstå andras synpunkter och kompromissa och samarbeta.

Det intrycket har jag också fått av henne. Det var hon som styrde och ställde i hemmet och han fick snällt foga sig. Kommer ihåg att jag försökte poängtera det åt C, långt innan P stack, att hur sunt kan det vara att en bara är hemma medan den andra måste jobba sjukt mycket för att det ska gå runt ekonomiskt. Men det fick man skit för, förstås. Oh nej, för det funkar ju alllldeles utmärkt att leva helt skilda liv, NOT, har vi ju fått se.

Annars så tycker jag Tina i Älvdalen sköter allt mycket snyggare i sin blogg än dom här andra mammorna. Hon har aldrig kastat skit över sitt ex och heller ej gått närmare inpå varför dom skilde sig. Sen tycker jag inte heller hon avslöjar alltför mycket om sina barn, exponerar inte dem på nätet på samma sätt som Mirka. Även om M inte heller skriver nästan någonting om vissa av de äldre barnen, speciellt pojkarna.
2016-08-05, 18:48
Medlem
Det är egentligen ganska konstigt att Carola inte fattade att det inte skulle hålla att leva olika liv och inte ha något gemensamt alls förutom barnen. Jag tycker inte heller att det är rätt att hänga ut sina barn men samtidigt blir det ganska opersonligt om man inte skriver om djupare tankar och känslor. Det funkar inte att säga till Carola hur hon borde göra för det lyssnar hon inte på, hon försvarar sig bara och tar allt som kritik. Hon borde ju fatta att alla inte är emot henne, att läsarna skriver av välmening och att hon inte behöver ta allt som påhopp.
2016-08-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det är egentligen ganska konstigt att Carola inte fattade att det inte skulle hålla att leva olika liv och inte ha något gemensamt alls förutom barnen. Jag tycker inte heller att det är rätt att hänga ut sina barn men samtidigt blir det ganska opersonligt om man inte skriver om djupare tankar och känslor. Det funkar inte att säga till Carola hur hon borde göra för det lyssnar hon inte på, hon försvarar sig bara och tar allt som kritik. Hon borde ju fatta att alla inte är emot henne, att läsarna skriver av välmening och att hon inte behöver ta allt som påhopp.

Hörde nånstans en gång att man inte ska omge sig med 'ja-sägare' för såna utvecklas man inte av. Jag är lite kluven när det gäller C, å andra sidan tycker jag hon är strong som roddar sina ungar på egen hand, men å ena sidan fick jag åtminstone förut den bilden att hon var ganska dominant och oförstående.
2016-08-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Hörde nånstans en gång att man inte ska omge sig med 'ja-sägare' för såna utvecklas man inte av. Jag är lite kluven när det gäller C, å andra sidan tycker jag hon är strong som roddar sina ungar på egen hand, men å ena sidan fick jag åtminstone förut den bilden att hon var ganska dominant och oförstående.

Jag tycker att hon har många positiva sidor också men inte alltför sällan lyser hennes dominanta sida igenom. Förut var det mycket diskussioner på hennes blogg då hon tog upp ämnen som var känsliga som många hade olika åsikter om. Då kändes det som bara handlade om att hon ville få medhåll och även om hon påstod att alla fick tycka som de ville så blev hon sur när andra ifrågasatte henne.
2016-08-05, 18:56
Medlem
farlings avatar
Tinas blogg är ju bara en redogörelse över hur dagen har sett ut, med upp och läggtider, måltider etc. och inte så givande att läsa då hon skriver väldigt styltigt.
Är glad för att hon har träffat en kärlek men tror samtidigt inte att det kommer hålla så jättelänge då hon verkar väldigt rastlös och har haft flera medellånga förhållanden sedan hon och Jörgen bröt upp.
Nånting som jag reagerade på dock är att hon flyttat in hos sin nya kille och dennes autistiske son, de bor i en 3:a och har ett rum för sig själva och ett till sonen.
När Tinas barn är där får de sova i vardagsrummet, för några veckor skrev hon att en av hennes mellandöttrar var ledsen över att hon ville bo hos sin mamma men att det inte gick för det inte finns någon plats.
Tycker att det är sjukt omoget och oansvarigt av Tina att i det läget sätta sina behov framför sina barns, har man tio ungar får man ju faktiskt se till att man har plats för dem, eller iallafall EN av dem...
2016-08-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Tinas blogg är ju bara en redogörelse över hur dagen har sett ut, med upp och läggtider, måltider etc. och inte så givande att läsa då hon skriver väldigt styltigt.
Är glad för att hon har träffat en kärlek men tror samtidigt inte att det kommer hålla så jättelänge då hon verkar väldigt rastlös och har haft flera medellånga förhållanden sedan hon och Jörgen bröt upp.
Nånting som jag reagerade på dock är att hon flyttat in hos sin nya kille och dennes autistiske son, de bor i en 3:a och har ett rum för sig själva och ett till sonen.
När Tinas barn är där får de sova i vardagsrummet, för några veckor skrev hon att en av hennes mellandöttrar var ledsen över att hon ville bo hos sin mamma men att det inte gick för det inte finns någon plats.
Tycker att det är sjukt omoget och oansvarigt av Tina att i det läget sätta sina behov framför sina barns, har man tio ungar får man ju faktiskt se till att man har plats för dem, eller iallafall EN av dem...

Håller med om att Tinas blogg är ganska ointressant. Inga djupare tankar om något. Hon verkar väldigt rastlös och har ju haft flera relationer sedan skilsmässan för några år sedan. Hon har nog inte alltid haft det så lätt men att sätta sina egna barns behov åt sidan känns inte okej.
2016-08-05, 19:03
Medlem
Citat:

Ja, men jag tror inte Tina har det så lätt ekonomiskt så kanske de inte helt enkelt har råd att ha nån större lägenhet för tillfället? Tycker ändå hon verkar umgås mycket med sina barn, ibland träffar hon ju dem på stan eller hos Jörgen. Och jag håller inte med om att hennes blogg skulle vara tråkig alls. Däremot är Mirkas blogg sjukt tråkig numera, *gäsp*.

Hoppas verkligen det håller med Tinas nye man!
2016-08-05, 19:08
C har förmodligen svårt att omge sig med starka och åsiktsfria personer, jag har fått känslan att alla som finns i hennes liv är av den tillbakadragna personlighetstypen. P var det definitivt. Carola bossade hemmet och honom.
Kanske därför som C och P:s mamma inte kommer överens, för lika personligheter?

Nu vet ju inte jag om C har tänkt på att träffa en ny man, men jag tror att hon måste tagga ner då, lutan sig mer tillbaka och lyssna på vad andra säger i stället för att avfärda direkt för att hon inte håller med.

Sen har jag en känsla av att C har otroligt svårt att erkänna när hon har gjort fel, därför som hon håller fast så hårt vid att hon har gjort allt rätt i hela smeten med P, skilsmässan, hans mamma och gud vet allt som hände.
2016-08-05, 19:59
Medlem
Citat:
Tror att det blir skilsmässa mellan Madde och Micke ganska snart, ger deras relation 6 månader till max.
Om vi förmodar att han varit otrogen vilket Madde i princip bekräftat genom att hinta och inte dementera rykten och nu inte vill anlita proffessionell hjälp genom terapi eller liknande, är inte det ett ganska tydligt tecken på att han liksom inte bryr sig?
Hade han varit mån om att rädda deras relation borde han ju vara medgörlig och lägga sitt "jag tror inte på terapi" på hyllan.

Kommer väl antagligen att komma ett snyftinlägg ganska snart där alla korten läggs på borden och så kommer helvetet att braka loss i kommentarfältet.
Jag är redo!

Japp, jag med, bring it on

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in