2016-07-10, 20:25
Medlem
Vad säger FB om detta?

http://www.dn.se/sthlm/bilderna-visa...dlar-francois/
Citera
2016-07-10, 20:28
Medlem
Kallekuling2015s avatar
"Här slår ordningsvakten ner François, 25, utanför en söderkrog – och lämnar honom medvetslös på gatan. Tack vare polisens övervakningsfilm fälldes vakten trots att hans kollegor enligt polisen ljög för hans skull."

"40-åringen dömdes för misshandel med påföljden 50 timmars samhällstjänst, samt 10 000 kronor i skadestånd. Han är avstängd som ordningsvakt i väntan på laga kraft vunnen dom, därefter ska polisen ta ställning till huruvida han får behålla sitt förordnande. "
Citera
2016-07-10, 20:34
Medlem
Är allt från en knuff till att slå någon medvetslös misshandel? När är det grovt?

Vad jag tycker är att han + sina kollegor borde stängas av för gott.
Citera
2016-07-10, 20:36
Medlem
Iselds avatar
Ingen som dömdes för mened?

Detta jävla land alltså.

.
Citera
2016-07-10, 20:49
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empirine
Vad säger FB om detta?

http://www.dn.se/sthlm/bilderna-visa...dlar-francois/
Citat:
Men händelseförloppet fångades av flera övervakningskameror. François står på uteserveringen och diskuterar med vaktchefen på Bar 54 när en av hans kollegor plötsligt tar strypgrepp på honom. Samtidigt vrider en tredje vakt flaskan ur François hand och tömmer innehållet över hans huvud. I klungan som omringat fransmannen står också en 40-årig ordningsvakt som precis avslutat sitt pass på ett hotell i närheten och är vän till vakterna på Bar 54.

När flickvännen Madeleine ser hur François blir behandlad försöker hon dra bort vakterna. Det besvaras med hårdare tag och François blir utdragen på gatan.

Plötsligt slår 40-åringen François i huvudet med full kraft – mitt framför ögonen på de andra vakterna. Han faller baklänges ned i asfalten och vakterna går därifrån och lämnar honom medvetslös på gatan.
Borde blivit fängelse för dessa sk ordningsvakter...
Någon som har domen? Tråd om händelsen finns redan kanske?
Citera
2016-07-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Borde blivit fängelse för dessa sk ordningsvakter...
Någon som har domen? Tråd om händelsen finns redan kanske?

Jag är också intresserad!
Citera
2016-07-10, 21:11
Medlem
Förr var det skötsamma hederliga svenskar som var vakter såväl som poliser. Idag är det tatuerade anabolmonster med tidigare kriminell bakgrund som söker och får anställning.

Varför ens besöka dessa ställen där kriminella förväntas skapa trygghet? Jag gör det inte.
Citera
2016-07-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Förr var det skötsamma hederliga svenskar som var vakter såväl som poliser. Idag är det tatuerade anabolmonster med tidigare kriminell bakgrund som söker och får anställning.

Varför ens besöka dessa ställen där kriminella förväntas skapa trygghet? Jag gör det inte.

Ofta är det anabolstinna araber. Dålig kombo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in