• 1
  • 2
2016-07-10, 15:18
Medlem
Jag har kommit fram till att uppgiften att vi är 7 miljarder människor i världen är inkorrekt. Jag vet inte hur många vi är men vi är inte så många.

Jag har genom omfattande efterforskningar kommit fram till att många bara låtsas vara människor när de istället är tomma skal. Dessa tomma skal brukar ofta vara mycket skickliga på att utföra någon funktion i samhället. Jag tror man kan säga att dessa tomma skal styrs av andar av olika slag.

Just eftersom de styrs av andar så kan de vara mycket snabbtänkta på ett sätt som människor inte kan vara. Och om man försöker ställa dem mot väggen så får man enbart kryptiska svar som ofta är mycket intelligenta. De blir oftast inte stötta av att bli ifrågasatta vilket kan tyckas märkligt.

Men hur många är det egentligen som existerar som jag, med fullt utvecklat subjektivt själssystem?
Citera
2016-07-10, 15:32
Medlem
yggdrazils avatar
Vad är det för efterforskningar du gjort då? Hur definierar du skillnaden du påstår dig se?
Citera
2016-07-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
Men hur många är det egentligen som existerar som jag, med fullt utvecklat subjektivt själssystem?
Hur vet du att du själv inte är en zombie styrd av onda andar? Du kan inte veta det och då är det meningslöst att spekulera i vad andra är. Kanske inte finns några människor alls, men vad gör det för skillnad?
Citera
2016-07-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Hur vet du att du själv inte är en zombie styrd av onda andar? Du kan inte veta det och då är det meningslöst att spekulera i vad andra är. Kanske inte finns några människor alls, men vad gör det för skillnad?

Vafan. Det är ju det enda jag vet att jag existerar.
Citera
2016-07-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Vad är det för efterforskningar du gjort då? Hur definierar du skillnaden du påstår dig se?

Jag har framförallt granskat min grundkonstitution och kommit fram till att många inte delar det och inte är människor.
Citera
2016-07-10, 15:43
Medlem
Citat:
Det förutsätter att din tanke är fri och din egen. Men är du besatt av demoner så kan de vara dessa som projicerar tanken att du existerar. Hur skulle du då märka att något var fel?
Citera
2016-07-10, 15:48
Bannlyst
Du har naturligtvis rätt i att det omöjligen kan vara 7 miljarder människor exakt på jorden. Det går inte att beräkna hur många det finns eftersom folkbokföring inte alltid sker och för att undanhållna utomäktenskapliga barn föds jämt.
Citera
2016-07-10, 16:19
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Jag har framförallt granskat min grundkonstitution och kommit fram till att många inte delar det och inte är människor.
Hur avgör du vad andra har och på vilket sätt speglar det huruvida de är människor?
Citera
2016-07-10, 17:11
Medlem
McCarthy01s avatar
Intressant att du tar upp detta. En gammal kompis till mig brukade säga att alla människor är inte människor. Vissa är placerade här likt känslolösa varelser för att pröva och testa folk. När man stöter på en sådan varelse lägger man märke till att de ofta är helt oberörda av sådant som "riktiga människor" blir berörda och påverkade av.

Man märker att det är något som inte stämmer. Det är också bland dessa man finner de som brukar kallas psykopater. Det är sådana som ringer dig eller dyker upp när det är som mest olägligt, som verkar gå in för att terrorisera dig och göra ditt liv outhärdligt. Som ser varje tillfälle då du är svag och känslomässigt mottaglig som gyllene tillfällen att manipulera och dupera dig.

Vissa av dessa varelser, "icke-människor" är intelligenta och verbala. Andra är dumma och oallmänbildade på ett sätt som är plågsamt frustrerande, då de inte vet sådana saker som "varenda människa" förmodas känna till. Ofta är de energitjuvar och kräver din oavbrutna uppmärksamhet.

Dessa faller också bort i statistiken eftersom de aldrig fötts utan endast är placerade av en högre makt
Citera
2016-07-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Det förutsätter att din tanke är fri och din egen. Men är du besatt av demoner så kan de vara dessa som projicerar tanken att du existerar. Hur skulle du då märka att något var fel?
Jag har alltid existerat i en och samma verklighet. Om den är konstruerad eller inte vet jag naturligtvis inget om. Det enda jag vet är att jag existerar i denna verklighet.
Citera
2016-07-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Hur avgör du vad andra har och på vilket sätt speglar det huruvida de är människor?

Deras associationsbanor följer helt andra regler än mina associationer vilket faktiskt betyder att deras natur är radikalt annorlunda från min egen. De har även något maskinlikt över sig.
Citera
2016-07-10, 17:31
Medlem
Citat:

Hmm, du påstår det. Men hur vet vi andra att du inte är styrd av en ande. Det är som du själv säger väldigt svårt att utröna det då andarna är väldigt smarta och kan slingra sig ur frågan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in