• 3
  • 4
2006-12-01, 00:24
Medlem
Johnny Blades avatar
Jag måste tipsa om Sveriges bästa butik (i mitt tycke) vad gäller amerikanska varor, nämligen City Gross.
Jag var där igår och köpte en burk Mountain Dew Code Red, en burk Root Beer och lite Beef Jerky.
Mycket kul att få testa lite grejer som man bara har hört talas om innan! Beef Jerkyn smakade mycket bra, påminde lite grann om ölkorv i smaken tycker jag, men jag gillar den sega Jerky-konsistensen mycket bättre. Mountain Dew var också mycket gott, smakade rätt mycket Sprite, men med en viss körsbärssmak som var trevlig. Min burk Root Beer står fortfarande i kylen, den ska nog testas imorgon.

City Gross hade många andra intressanta produkter som jag säkert kommer att testa framöver, jag såg bland annat: Pop-Tarts, Macaroni and cheese, Oreos, Marshmallow Fluff, Jack Daniels Barbeque Sauce, Clam Chowder och en massa annat. Så ett tips när ni letar amerikanska produkter är ju att besöka närmaste City Gross-butik.
Citera
2006-12-01, 00:40
Bannlyst
Jag köpte en flaska Cola av nån konstig sort på Grays som var skitäcklig! Yikes! Som att käka cola-pulver rakt upp å ner! Brrr. Köpte även en påse med nått som hette "very hot chili snacks"-nånting och ja jävlar, jag höll på att elda upp käften! Jisses var tryck där var i dom!
Citera
2006-12-01, 22:55
Medlem
cosmic_dancers avatar
köpte oreos kakor på ica maxi igår. Såg även att de hade chokladöverdragna oreos kakor. är dessa något att ha?

Kan man köpa sådan där jucifruits som elaine i seinfeld käkar mer än på grays?
Citera
2006-12-02, 23:08
Medlem
mogs avatar
Jag vill ha vanilj cola, men jag har inte hittat någon butik i Göteborg som har dom
Citera
2006-12-06, 14:57
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
köpte oreos kakor på ica maxi igår. Såg även att de hade chokladöverdragna oreos kakor. är dessa något att ha?

Kan man köpa sådan där jucifruits som elaine i seinfeld käkar mer än på grays?

Kolla om de har oreos flingor, blanda med mjölk och du har en kanon frukost som du står dig på i exakt 1.5h.

Är det inte jujufruits det heter? små jellybeans va?
Citera
2006-12-06, 15:37
Medlem
viktorpandas avatar
Någon som vet vart man kan få tag i sin dagsranson av swedish fish här i Sverige?!! En fungerande websida där man kan beställa från/till Sverige vore guld värt... Och vet någon vart i Karlstadstrakten det finns ett bra USA-sortiment?
Citera
2006-12-06, 16:29
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Är lite osäker nu på namnet...

Kolla denna länk: http://www.mckandy.com/items/564

Där står det i beskrivningen Juju Fruits, men på bilden på asken så står det Jujyfruits...

Edit: Om man ska tro Wikipedia i denna fråga, så heter dom Jujyfruits.

"Because it's Jujyfruit.. I like them!" - Elain Benes från Seinfeld avsnittet "The Opposite".

Fasen vad sugen på Jujyfruits jag blev nu!

ps. Har en polare som har sina föräldrar i Charlottenberg och där i krokarna finns tydligen en matvarubutik som säljer en massa olika color...hon tog hem en Coca Cola Black Cherry Vanilla till mig nu (!!!). Gissa om jag kommer att göra en beställning när hon ska hem vid jul...

Citera
2006-12-07, 21:31
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Kolla om de har oreos flingor, blanda med mjölk och du har en kanon frukost som du står dig på i exakt 1.5h.

jujufruits ja.

ska kolla upp det vid nästa ica maxi besök. Står ju inte på förens de öppnar här i Falun med. Blir till att leta mer då. Sen öppnar city cross här också
Citera
2007-04-09, 20:36
Medlem
Så om jag har förstått det rätt så finns det en grays på västerlånggatan 14 vid gamla stan?

Sen skulle det finnas en på Odengatan också men är det någon som har hela adressen dit?

Tacksam för svar pga ska in dit imorn så
Citera
2012-11-17, 14:16
Medlem
Farenheits avatar
Revive ze thread!

Vart kan man köpa det Amerikanska godiset Jujyfruits i Stockholm?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in