Citat:
Ursprungligen postat av
Millionstars
Visst, jobbig sits och detta ska inte behöva hända. Men hon verkar inte vara guds gåva till mannen heller om jag ska vara helt ärlig. Att hon var helt okunnig om hans förflutna tror jag inte ett skit på, det är ju ingen nyhet att mindre begåvade kvinnor finner "bad boys" attraktiva. Var är det personliga ansvaret någonstans? Det låter på henne som om han kom ifrån klar himmel som en främling och bara började terrorisera henne utan anledning.
Ge fan i att beblanda sig med kriminellt avskum till att börja med tycker jag att var och en har ansvar för. Om inte så får de ta konsekvenserna av sitt handlande och inte tro att staten ska agera storebror och skydde kvinnan ifrån alla hennes dåliga val i livet.
F.ö. så tycker jag att vi kan hänga mannen på öppen gata.
Vad trött man blir då man läser åsikter som dina. Sluta skuldbelägga offer. Hon visste inte alls något om hans brott eller förflutna. Nu lever hon livrädd och den sanslöst oseriösa kriminalvården kan inte ens få honom att inte skicka hotbrev till henne. En typ som den här ska i princip inte vara ute öht.
Citat:
Men problemet som de ser är att hon bor kvar där hon bor. Då är det lätt för hennes ex att hitta henne. Polisen anser att det bästa vore om hon kunde flytta samtidigt.
Bland annat för våldtäkt, försök till våldtäkt, misshandel, grov kvinnofridskränkning och narkotikabrott. Han har gjort flera vändor i fängelset.
http://www.st.nu/vasternorrland/sund...r-att-doda-mig
Hon ska flytta och hon ska skaffa skyddat ID, och han ska släppas ut? Vore det inte bättre att man såg till så han aldrig någonsin kom ut mer eller att någon slår ihjäl fanskapet, så det blir både billigare och tryggare i det här landet. Herregud det hade varit bra om kvinnojourerna delade ut skjutvapen istället för någon hjälp ser ju inte ut att finnas för dom här kvinnorna. Medan ansvarig justitieminister är ute och försvarar grisen Eliasson i media så kanske han skulle ägna sig åt att sköta sitt arbete.
Jävla idiotland!