• 1
  • 2
2016-07-10, 07:53
Medlem
TuvaLies avatar
http://www.st.nu/vasternorrland/sund...r-att-doda-mig

Någon som vet vem mannen är? Han verkar inte vara guds gåva till mänskligheten iaf..

Han har också kontaktförbud mot tre olika kvinnor, "Johanna" är en av dem. Men trots att han sitter på sexualbrottsavdelningen på ett högsäkerhetsfängelse så har han kunnat skicka hotfulla brev till henne.
Citera
2016-07-10, 08:09
Medlem
Millionstarss avatar
Visst, jobbig sits och detta ska inte behöva hända. Men hon verkar inte vara guds gåva till mannen heller om jag ska vara helt ärlig. Att hon var helt okunnig om hans förflutna tror jag inte ett skit på, det är ju ingen nyhet att mindre begåvade kvinnor finner "bad boys" attraktiva. Var är det personliga ansvaret någonstans? Det låter på henne som om han kom ifrån klar himmel som en främling och bara började terrorisera henne utan anledning.

Ge fan i att beblanda sig med kriminellt avskum till att börja med tycker jag att var och en har ansvar för. Om inte så får de ta konsekvenserna av sitt handlande och inte tro att staten ska agera storebror och skydde kvinnan ifrån alla hennes dåliga val i livet.

F.ö. så tycker jag att vi kan hänga mannen på öppen gata.
Citera
2016-07-10, 08:56
Medlem
Zikniks avatar
En individ som behöver slutförvaring.
Eftersom det inte finns dödsstraff/avlivning i Sverige behövs att han får arbeta ihjäl sig på anstalt.
Citera
2016-07-12, 15:04
Medlem
downbelows avatar
Är väldigt nyfiken på vem mannen är.
Citera
2016-07-12, 15:14
Medlem
LaRattos avatar
Verkar vara en kopia av grottmannen Magnus Jonsson som mördade Lotta Rudholm (finns i annan tråd). Hoppas denna kvinna inte går samma öde tillmötes
Citera
2016-07-14, 10:24
Medlem
Nån borde ju veta vem detta vidriga as är? Jag tänker att Sundsvall inte är så stort. Namnet måste fram så inte fler kvinnor blir drabbade.
Citera
2016-07-14, 10:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaRatto
Verkar vara en kopia av grottmannen Magnus Jonsson som mördade Lotta Rudholm (finns i annan tråd). Hoppas denna kvinna inte går samma öde tillmötes

*Martin
Citera
2016-07-14, 16:27
Medlem
downbelows avatar
Fick ett namn via pm.
Och jag är inte förvånad tyvärr.
Det var den personen jag misstänkte.

En ytlig bekant
Citera
2016-07-14, 16:34
Medlem
Harold.Faltermeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Fick ett namn via pm.

En ytlig bekant

Och det namnet är?
Citera
2016-07-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Fick ett namn via pm.

En ytlig bekant

J.L ?
Citera
2016-07-14, 19:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millionstars
Visst, jobbig sits och detta ska inte behöva hända. Men hon verkar inte vara guds gåva till mannen heller om jag ska vara helt ärlig. Att hon var helt okunnig om hans förflutna tror jag inte ett skit på, det är ju ingen nyhet att mindre begåvade kvinnor finner "bad boys" attraktiva. Var är det personliga ansvaret någonstans? Det låter på henne som om han kom ifrån klar himmel som en främling och bara började terrorisera henne utan anledning.

Ge fan i att beblanda sig med kriminellt avskum till att börja med tycker jag att var och en har ansvar för. Om inte så får de ta konsekvenserna av sitt handlande och inte tro att staten ska agera storebror och skydde kvinnan ifrån alla hennes dåliga val i livet.

F.ö. så tycker jag att vi kan hänga mannen på öppen gata.

Vad trött man blir då man läser åsikter som dina. Sluta skuldbelägga offer. Hon visste inte alls något om hans brott eller förflutna. Nu lever hon livrädd och den sanslöst oseriösa kriminalvården kan inte ens få honom att inte skicka hotbrev till henne. En typ som den här ska i princip inte vara ute öht.

Citat:
Men problemet som de ser är att hon bor kvar där hon bor. Då är det lätt för hennes ex att hitta henne. Polisen anser att det bästa vore om hon kunde flytta samtidigt.

Bland annat för våldtäkt, försök till våldtäkt, misshandel, grov kvinnofridskränkning och narkotikabrott. Han har gjort flera vändor i fängelset.
http://www.st.nu/vasternorrland/sund...r-att-doda-mig

Hon ska flytta och hon ska skaffa skyddat ID, och han ska släppas ut? Vore det inte bättre att man såg till så han aldrig någonsin kom ut mer eller att någon slår ihjäl fanskapet, så det blir både billigare och tryggare i det här landet. Herregud det hade varit bra om kvinnojourerna delade ut skjutvapen istället för någon hjälp ser ju inte ut att finnas för dom här kvinnorna. Medan ansvarig justitieminister är ute och försvarar grisen Eliasson i media så kanske han skulle ägna sig åt att sköta sitt arbete.
Jävla idiotland!
Citera
2017-01-18, 15:32
Medlem
Inte J L, utan J N går han väl under.. Även om mamman heter L i efternamn så har han sin döda pappas efternamn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in