2016-07-10, 01:32
Medlem
annanmedlems avatar
Hej, någon som har ett socket 1151 MSI moderkort som kan berätta var serienumret / serienumrena sitter?

Jag uppfattar det som att de sitter på ATX-anslutningen och någonstans på kartongen eller så och sedan under PCI-expressplatsen men jag vet inte säkert.
Citera
2016-07-10, 01:34
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Hej, någon som har ett socket 1151 MSI moderkort som kan berätta var serienumret / serienumrena sitter?

Jag uppfattar det som att de sitter på ATX-anslutningen och någonstans på kartongen eller så och sedan under PCI-expressplatsen men jag vet inte säkert.

Det beror på moderkortet. Det ska dock finnas ett klistermärke vid något av hörnen, du ser det när du ser det.

Se exempel https://www.google.se/search?q=seria..._AUIBigB&dpr=1
Citera
2016-07-10, 19:18
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Det beror på moderkortet. Det ska dock finnas ett klistermärke vid något av hörnen, du ser det när du ser det.

Se exempel https://www.google.se/search?q=seria..._AUIBigB&dpr=1
Fast det är en bekant som har köpt moderkortet och jag försöker få honom att registrera det för Total War: Warhammer Steamnyckeln men han har det gott ställt och det är kanske svårt att motivera honom till alltför mycket jobb.

Att jag skulle "se det när jag såg det" kan jag lista ut själv men ambitionen är att peka ut den för någon annan.

Din Googlesökning har inte ett skit med ämnet att göra och tillför heller inte ett skit.
Det står rätt ordagrannt vad jag är ute efter i rubriken.
Citera
2016-07-11, 10:05
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Fast det är en bekant som har köpt moderkortet och jag försöker få honom att registrera det för Total War: Warhammer Steamnyckeln men han har det gott ställt och det är kanske svårt att motivera honom till alltför mycket jobb.

Att jag skulle "se det när jag såg det" kan jag lista ut själv men ambitionen är att peka ut den för någon annan.

Din Googlesökning har inte ett skit med ämnet att göra och tillför heller inte ett skit.
Det står rätt ordagrannt vad jag är ute efter i rubriken.

Googlesökningen tillför mycket, den visar vart den kan sitta. Om du vill ha ett exakt svar om vart den sitter så får du väl skriva vad han har för moderkort, finns många olika MSI-moderkort. Om han har det gott ställt så kan han ju bara köpa spelet istället för att få det gratis om han inte orkar göra något.

"är kanske svårt att motivera honom till alltför mycket jobb." Ja motivationen är väl att få spelet gratis, där har han hela motivationen, eller är han så lat att han inte orkar öppna chassit och läsa? Hur fan ska han orka spela spelet då?
Citera
2016-07-11, 10:21
Medlem
Adam211s avatar
Serienummret sitter på moderkortet mellan PCIe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in