2023-11-02, 17:38
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nej! Men vad gäller forsknings bolag så är chansen att de ska klara alla faserna väldigt små. Så du som investerare har oddsen emot dig från början. Det gäller SynAct Pharma liksom alla andra. Men om du ska satsa så tänk på att det är väldigt hög risk och du kan bli av med hela eller delar av ditt belopp.

Finns ju https://www.di.se/bors/aktier/isofol-3024297/

Hög risk men har ni stålar över så lite insats, whynot

Läs på lite iaf ,styrelsen ville likvidera men dom skulle köra på.
Citera
2023-11-03, 18:34
Medlem
CHleames avatar
Vad litar ni mest på?
https://marknadssok.fi.se/publiceringsklient

eller FIs Flaggregister

3 Nya flaggningar idag efter stängningen.
Citera
2023-11-04, 11:40
Medlem
Sedan den misslyckade EXPAND-studien presenterades 4:e september har hela situationen sett ologisk ut. Innan EXPAND hade vi tre klockrena studier varav Begin var den senaste av dem. Det var en 4-veckorsstudie som landade precis där vi ville.

EXPAND är nästan identisk med BEGIN, där skillnaden består i en längre studietid och man har också bedömt patienterna med magnetkamera efter önskemål från BP.

Men nu har helt plötsligt resomelagon slutat att fungera helt och hållet om man frågar patienterna. Vi är t.o.m. sämre än placebo. Även under de fyra första identiska veckorna med BEGIN-studien saknar vi effekt i de subjektiva måtten - alltså hur patienten upplever smärta och stelhet mm.

I de objektiva måtten däremot, CDAI (Clinical Disease Activity Index), DAS28 (Disease Activity Score in 28 joints) och MRI (magnetkamera) fungerar resomelagon precis som förväntat. Att det har diffat på det här viset mellan subjektiva och objektiva mått har mig veterligen aldrig tidigare observerats inom RA.

Nu kan jag för första gången sedan 4:e september skönja lite logik i det hela. Man har nämligen upptäckt att oegentligheter har begåtts under studien och har kallat in en oberoende part att reda ut härvan. Innefattar förmodligen även RESOLVE-studien som skulle ha presenterats förra månaden. Att man beviljas uppskov från att presentera kursdrivande information tyder på att man är något på spåren. I början av nästa år säger man att vi ska få veta mera.

Att den oberoende undersökningen ska ge oss upprättelse är jag inte säker på. Däremot anser jag att resomelagon inte har slutat att fungera. Då bör också denna visan sluta i dur, även om det är gropigt på vägen.

Flaggningarna verkar vara ett misstag. De insynsskyddade får inte sälja i det här läget. Misstaget kommer sig nog av att deras procentuella andel har minskat sedan emissionen. Åtminstone en av flaggningarna har makulerats.
Citera
2023-11-04, 12:24
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Sedan den misslyckade EXPAND-studien presenterades 4:e september har hela situationen sett ologisk ut. Innan EXPAND hade vi tre klockrena studier varav Begin var den senaste av dem. Det var en 4-veckorsstudie som landade precis där vi ville.

EXPAND är nästan identisk med BEGIN, där skillnaden består i en längre studietid och man har också bedömt patienterna med magnetkamera efter önskemål från BP.

Men nu har helt plötsligt resomelagon slutat att fungera helt och hållet om man frågar patienterna. Vi är t.o.m. sämre än placebo. Även under de fyra första identiska veckorna med BEGIN-studien saknar vi effekt i de subjektiva måtten - alltså hur patienten upplever smärta och stelhet mm.

I de objektiva måtten däremot, CDAI (Clinical Disease Activity Index), DAS28 (Disease Activity Score in 28 joints) och MRI (magnetkamera) fungerar resomelagon precis som förväntat. Att det har diffat på det här viset mellan subjektiva och objektiva mått har mig veterligen aldrig tidigare observerats inom RA.

Nu kan jag för första gången sedan 4:e september skönja lite logik i det hela. Man har nämligen upptäckt att oegentligheter har begåtts under studien och har kallat in en oberoende part att reda ut härvan. Innefattar förmodligen även RESOLVE-studien som skulle ha presenterats förra månaden. Att man beviljas uppskov från att presentera kursdrivande information tyder på att man är något på spåren. I början av nästa år säger man att vi ska få veta mera.

Att den oberoende undersökningen ska ge oss upprättelse är jag inte säker på. Däremot anser jag att resomelagon inte har slutat att fungera. Då bör också denna visan sluta i dur, även om det är gropigt på vägen.

Flaggningarna verkar vara ett misstag. De insynsskyddade får inte sälja i det här läget. Misstaget kommer sig nog av att deras procentuella andel har minskat sedan emissionen. Åtminstone en av flaggningarna har makulerats.

Du skriver om de 3 flaggningarna som om du läst dem, men länkar inte.

Vi som läst de 3 flaggningarna ser osambandet insider - flaggning.
Jämför med nedanstående citat
Citat:
Storägare har nyligen ökat på i SynAct och det är ett bra tecken när insiders tror på bolaget.

Citat.
Storägarna Bioinvest och Goodwind Holding har per den 16 januari ökat sitt ägande i
forskningsbolaget Synact Pharma. Det framgår av flaggningsmeddelande.

Bioinvenst äger därefter 11,82 procent och Goodwind äger 3,65 procent av aktierna i Synact Pharma.

Synact Pharmas vd Jeppe Øvlesen och hans maka äger 39 procent av aktierna i Bioinvest och 100 procent av aktierna i Quantass, som i sin tur innehar 26,67 procent av aktierna i Goodwind.

Forskningschefen Thomas Jonassen innehar 61 procent av aktierna i Bioinvest och 100 procent av aktierna i TJ Biotech Holding, som i sin tur äger 26,67 procent av aktierna i Goodwind Holding.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire
Citera
2023-11-04, 14:48
Medlem
Citat:

Jag blev tveksam från första början när studien presenterades och fick en skit dålig känsla. Ett val av land som jag inte känner till och hur det fungerar där? Bättre hade varit att köra den i Sverige.
Citera
2023-11-04, 19:17
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Jag blev tveksam från första början när studien presenterades och fick en skit dålig känsla. Ett val av land som jag inte känner till och hur det fungerar där? Bättre hade varit att köra den i Sverige.

Kapat konto? ?

Citat:
Verkligen positivt nu får vi får hoppas på fina resultat och mycket pekar ju på det sedan tidigare studier.
(se helst orginalet för att förstå att det är en direkt kommentar till expand studien som nu skribenten säger sig misstott. Trovärdigheten kan ifrågasättas)
(FB) SynAct Pharma - SYNACT

Ryssland och länder som vi av okunnighet klassar som Ryssland, var före 24 februari 2022 ett område som gärna anlitades för medicinska studier och hade ett oklanderligt rykte.

Här en 2 år gammal bedömmning om trovärdigheten för studier i Ryssland.
https://youtu.be/Y3AfCX50uKI?si=rfnq3Z5Tsrfp1PC6
Citera
2023-11-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Kapat konto? ?

(se helst orginalet för att förstå att det är en direkt kommentar till expand studien som nu skribenten säger sig misstott. Trovärdigheten kan ifrågasättas)
(FB) SynAct Pharma - SYNACT

Ryssland och länder som vi av okunnighet klassar som Ryssland, var före 24 februari 2022 ett område som gärna anlitades för medicinska studier och hade ett oklanderligt rykte.

Här en 2 år gammal bedömmning om trovärdigheten för studier i Ryssland.
https://youtu.be/Y3AfCX50uKI?si=rfnq3Z5Tsrfp1PC6
Jag ser inget märkvärdigt med det inlägget då jag så klart hoppades på ett bra resultat trots min tidigare misstro. Förövrigt beskriver jag en känsla här och den kan du knappast ifrågasätta? Okej det visste jag inte att kommunist länderna var så pass trovärdiga?
Vad får du själv ut av att kommentera här och äldre inlägg? Har du kanske bytt ståndpunkt angående SynAct på gamla dar? Kom ihåg att detta med Bioteknik är hög risk bara.
Citera
2023-11-05, 14:39
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Citeringen är nedkortad

Ingen av de 3 flaggningarna är npgot misstag.

den 3 Nov 15:40 publicerades 2 flaggningar.
27 minuter senare publicerades en flaggning om en makulerad flaggning från 1 Nov

Kan någon förklara vad som flaggningen 1 Nov handlade om?
Senaste flaggningen före de 3 senaste flaggningarna är daterad 17 oktober och är att
Colombus International Holdings, Inc. har mer än 10%

Men självklart är de 2 flaggningarna från 3 nov 15:40 intressantast.
Citera
2023-11-06, 21:24
Medlem
CHleames avatar
Märkligt att varken Direkt eller Finwire återflashar flaggningarna om aktieinnehav i SynAct.

Åtminstone en av flaggarna borde vara insiderregistrerad.

Dagens flaggningar 06 nov:

3 st 09:15

1 st 20:43

Truefighter och övriga insatta i SynAct borde vara intresserade nog för att ge ett svar/ förklaring.

Dagens kursrusning på vad som ger mig dåliga vibbar tycks Haussarna i Discorden ge en annan förklaring till.

OT Truefighter får gärna förklara sig här varför hen söker strid i en annan av mina aktier via sitt första inlägg i det bolaget.

(FB) OptiCept Technologies AB - OPTI
Citera
2023-11-07, 09:06
Medlem
CHleames avatar
Där kom en flash om flaggning. Varför skriver Finwire inte något om de andra 7 flaggningarna?

Men vem är Ryan Quinn och när flaggade han över 5% ägande?

Enligt ägarlistan har han inte ägt över 5% någonsin.

https://www.placera.se/placera/telegram/2023/11/07/synact-pharma-ryan-quinn-gar-under-5-procent-i-synact-pharma.html
Citera
2023-11-07, 09:34
Medlem
CHleames avatar
Jag har sett ett antal studier med oegentligheter/ oklarheter.

I de fallen har bolagen omgående förklarat studien som oanvändbar då den inte kan utvärderas.

I efterhand har de letat upp felkällan för åtgärd.

I något fall var det materialval, i ett annat fall förväxling placebo/ aktivt studieläkemedel.

I det första fallet med materialval gjordes studien om på bolagets bekostnad.

I sammanblandningen gavs ekonomisk kompensation för ny studie.

Men aldrig hört att CRO har blivit anklagad för felaktighet. Men jag har haft fel förr. Har ni exempel på vad CRO kan tänkas gjort fel?

Annars faller allt tillbaka på SynAct som designat studierna.

”What is an example of misconduct in clinical research?

In more serious cases of clinical research misconduct, data are completely fabricated. In these incidents, a researcher might create records of interviews or subject visits that never occurred, insert falsified notes into medical records or report progress data for a subject who had died.”
Citera
2023-11-14, 20:14
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Märkligt att varken Direkt eller Finwire återflashar flaggningarna om aktieinnehav i SynAct.

Åtminstone en av flaggarna borde vara insiderregistrerad.

Dagens flaggningar 06 nov:

3 st 09:15

1 st 20:43

Truefighter och övriga insatta i SynAct borde vara intresserade nog för att ge ett svar/ förklaring.

Dagens kursrusning på vad som ger mig dåliga vibbar tycks Haussarna i Discorden ge en annan förklaring till.

OT Truefighter får gärna förklara sig här varför hen söker strid i en annan av mina aktier via sitt första inlägg i det bolaget.

(FB) OptiCept Technologies AB – OPTI
Klart att ingen ville diskutera flaggningarna.
Då återstår bara att bli klok på vem Ryan Quinn är och när flaggade han över 5% ägande?

Enligt ägarlistan har han inte ägt över 5% någonsin.

Föredetta VD Jeppe med familj Øvlesen är som flaggningarna handlade om numera även före detta ambitionerade aktieägare.

”SynAct Pharma AB (publ) ("SynAct") kommenterar ägarförändringar hos bolagets största aktieägare Bioinvest Aps, som har ägts gemensamt av SynActs nuvarande CSO Thomas Jonassen och tidigare VD Jeppe Øvlesen och hans fru.”

https://synactpharma.com/sv/wp-content/uploads/sites/3/2023/11/press-release-synact-pharma-kommenterar-agarforandringar-i-bioinvest-aps-231114.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in