2016-07-09, 11:14
Medlem
Det måste vara förnedrande för kvinnor att få allt betalt för sig.

Ett bra feministiskt förslag torde vara att man förbjuder att kvinnor får sina utlägg betalda av en man. Fängelse minst 1 år och böter torde vara en rimlig straffsats för att komma till rätta med detta kvinnofientliga tilltag av män, att tro sig kunna köpa en kvinna genom att betala notor och andra utgifter som kvinnan drar på sig.

Så en ny lag borde vara att mannen och kvinnan delar alltid på alla notor 50-50, vare sig det är fika på Espressohouse, resa till Marbella eller köpta smycken och motorfordon.

Är inte detta bra förslag feminister? Varför/varför inte?
Citera
2016-07-09, 11:22
Medlem
vet du vad, du skapar trådar hela tiden och ditt förakt för kvinnor verkar bottna i känslan utav att du inte är värd ett piss.
Kan du inte bara gå och köpa en prostituerad (du kommer nog känna dig ännu mer patetisk efter det att du betalat).

Kan vara det som får en beta-hane som du att typ gå postal och verkligen skriva ner ditt namn i historien, de lär iallafall inte glömma dig i första taget!
Citera
2016-07-09, 11:24
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaldtrump2016
Så en ny lag borde vara att mannen och kvinnan delar alltid på alla notor 50-50, vare sig det är fika på Espressohouse, resa till Marbella eller köpta smycken och motorfordon.
Såååå, giftermål? Och delat bankkonto?

Har du en länk till det första? Låter ogenomförbart i praktiken.
Citera
2016-07-09, 11:26
Medlem
Millionstarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
vet du vad, du skapar trådar hela tiden och ditt förakt för kvinnor verkar bottna i känslan utav att du inte är värd ett piss.
Kan du inte bara gå och köpa en prostituerad (du kommer nog känna dig ännu mer patetisk efter det att du betalat).

Kan vara det som får en beta-hane som du att typ gå postal och verkligen skriva ner ditt namn i historien, de lär iallafall inte glömma dig i första taget!

Beta cuck som känner sig manad att rädda stackars kvinnor i nöd på sin vita häst, där ser man.
Citera
2016-07-09, 11:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Bra! Alla kvinnor förtjänar en riddare som kommer och skyddar och försvarar dem. Du är så fin och omhändertagande och stark och alldeles, alldeles... Underbar!
Citera
2016-07-09, 11:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Det ironiska i detta är att den prostituerade tjänar pengar på att ge sin kussimurra åt mannen.
Kussimurrans ägarinna= kvinna.
Vem utnyttjar vem ?
Citera
2016-07-09, 12:17
Medlem
BigFatCones avatar
Jag är emot tvång i dom allra flesta fall så det här är ju en ytterst korkad idé.

Citat:
Ursprungligen postat av Millionstars
Beta cuck som känner sig manad att rädda stackars kvinnor i nöd på sin vita häst, där ser man.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Bra! Alla kvinnor förtjänar en riddare som kommer och skyddar och försvarar dem. Du är så fin och omhändertagande och stark och alldeles, alldeles... Underbar!
Och bara snoriga tonåringar på pojkrummet tror att bara för att man råkar stå på kvinnors sida i en fråga så är man en cuck eller white knight eller något annat töntigt.
Citera
2016-07-09, 12:24
Medlem
Citat:

Ett bra feministiskt förslag torde vara att man förbjuder att kvinnor får sina utlägg betalda av en man. Fängelse minst 1 år och böter torde vara en rimlig straffsats för att komma till rätta med detta kvinnofientliga tilltag av män, att tro sig kunna köpa en kvinna genom att betala notor och andra utgifter som kvinnan drar på sig.

Du kan inte berätta vilka som har kommit med ett förslag och var förslaget är uttalat?

Torde vara förresten? Det är alltså du som kommer med förslaget!

Hur har du tänkt att ditt förslag ska genomföras?
Citera
2016-07-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag är emot tvång i dom allra flesta fall så det här är ju en ytterst korkad idé.

Och bara snoriga tonåringar på pojkrummet tror att bara för att man råkar stå på kvinnors sida i en fråga så är man en cuck eller white knight eller något annat töntigt.

Exakt!, bara för jag står för jämställdhet så är man en "knight in shining armor" här på FB tydligen
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag är jävligt dålig på att uppfatta sarkasm, är detta sarkasm (känns som det)

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det ironiska i detta är att den prostituerade tjänar pengar på att ge sin kussimurra åt mannen.
Kussimurrans ägarinna= kvinna.
Vem utnyttjar vem ?

Tycker den våta paradoxen är att han tydligen behöver fitta samt att han inte tycker om att betala för en massa "golddigers". Så tänk dig hur han skulle känna när det var dags att hosta upp stålar, bra/dåligt, vem vet
Citera
2016-07-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millionstars
Bara pundare som tror att de har någon som helst legitimitet. Degenerativa avskum.
Att jag använt droger gör mig inte till pundare , du vet så lite om värden att det är skrämmande, något jag tänkt på senaste är ju att alla dessa "vita kränkta män" som bara mår skit och föder skit, dör barnlösa, ensamma och bittra.
Kanske är detta bra för mänsklighetens genom, typ sortera ut alla bittra hatfulla individer. Och de lyckas dom göra ganska bra själv så ingen fråga om tvångskastrering osv (Något jag skulle vara starkt emot), "Naturens selektiva avel" , underbart!
Citera
2016-07-09, 12:40
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Ja jätte feministiskt att alltid knuffa ner kvinnor på botten.
Citera
2016-07-09, 12:41
Medlem
Millionstarss avatar
Citat:
Att jag använt droger gör mig inte till pundare , du vet så lite om värden att det är skrämmande, något jag tänkt på senaste är ju att alla dessa "vita kränkta män" som bara mår skit och föder skit, dör barnlösa, ensamma och bittra.
Kanske är detta bra för mänsklighetens genom, typ sortera ut alla bittra hatfulla individer. Och de lyckas dom göra ganska bra själv så ingen fråga om tvångskastrering osv (Något jag skulle vara starkt emot), "Naturens selektiva avel" , underbart!

Pratade inte med dig, din ointressanta lättkränkta jävel utan BigFatcone.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in