2016-07-09, 12:43
Medlem
Millionstarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Ja jätte feministiskt att alltid knuffa ner kvinnor på botten.

"Knuffa ner kvinnor på botten" betyder egentligen "Inte alltid dyrka kvinnor". Men ursäkta mig för att du trillade av piedestalen, vill du att jag placerar dig där igen så du känner dig som en speciell snöflinga igen?
Citera
2016-07-09, 12:45
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millionstars
"Knuffa ner kvinnor på botten" betyder egentligen "Inte alltid dyrka kvinnor". Men ursäkta mig för att du trillade av piedestalen, vill du att jag placerar dig där igen så du känner dig som en speciell snöflinga igen?
Kvinnor ska behandlas som skit precis som de är.De ska få veta genom hela deras liv hur värdelösa de är och självklart ska de inte få några pengar från män heller.
Citera
2016-07-09, 12:47
Medlem
Millionstarss avatar
Citat:
Kvinnor ska behandlas som skit precis som de är.De ska få veta genom hela deras liv hur värdelösa de är och självklart ska de inte få några pengar från män heller.

Om du söker veckopeng ifrån män så är du väl även för att kvinnor omyndigförklaras.
Citera
2016-07-09, 12:48
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Om du söker veckopeng ifrån män så är du väl även för att kvinnor omyndigförklaras.
Varför inte?? Lägg på lite extra straff åt kvinnor också.
Citera
2016-07-09, 12:53
Medlem
Millionstarss avatar
Citat:
Varför inte?? Lägg på lite extra straff åt kvinnor också.

Hur stor halmgubbe ska du ha egentligen?

Jag har inte sagt något om att kvinnor ska varken förtryckas, hatas eller "straffas". Men om de ska vara jämlika män så får man ju utgå ifrån att de har samma skyldigheter och ansvar som män och inte behandlas som barn. Hade scenariot i TS varit tvärtom att det var en man som ville åt en kvinnas pengar så hade du reagerat helt annorlunda, du hade sett honom som en loser och mer eller mindre hånat honom i hela tråden.

Men i vanlig ordning vill ni feminister bara ha allt som låter bra, men ansvar och skyldigheter är ju tråkigt, så det vill ni ju inte ha.

Vad jag däremot är för är extra straff för dig, vi kan börja med 25 piskrapp och se om du blir människa efteråt.
Citera
2016-07-09, 12:54
Medlem
bithaxs avatar
Nej det är inte bra.
Flera av mina dejter hade aldrig blivit av om jag inte pröjsat mer än hälften.
Dom hade inte haft råd, och valt att skjuta upp det pga. det.
Citera
2016-07-09, 12:56
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Hur stor halmgubbe ska du ha egentligen?

Jag har inte sagt något om att kvinnor ska varken förtryckas, hatas eller "straffas". Men om de ska vara jämlika män så får man ju utgå ifrån att de har samma skyldigheter och ansvar som män och inte behandlas som barn. Hade scenariot i TS varit tvärtom att det var en man som ville åt en kvinnas pengar så hade du reagerat helt annorlunda, du hade sett honom som en loser och mer eller mindre hånat honom i hela tråden.

Men i vanlig ordning vill ni feminister bara ha allt som låter bra, men ansvar och skyldigheter är ju tråkigt, så det vill ni ju inte ha.

Vad jag däremot är för är extra straff för dig, vi kan börja med 25 piskrapp och se om du blir människa efteråt.
Men det tycker jag.
Ja när det gäller skyldigheter ska kvinnor ha samma men det behövs inte sättas regler kring att inte misshandla kvinnor eller inte våldta kvinnor. Det kan tas bort. Eller att kvinnor ska ha lägre lön är också något som borde ännu lägre eller tas bort helt.
Citera
2016-07-09, 12:56
Medlem
Freders avatar
TS idé är såklart superkorkad, men det kan väl inte ha undgått någon att det till stor del gått för långt? Det finns kvinnor som i princip kräver att man ska köpa ett helt hus åt dem för att få dem. För inte så länge sedan gjorde en kvinna en tråd på flashback om att hon ville prostituera sig utan att utföra sexuella tjänster, alltså att hon skulle få betalt lika mycket som en eskort, men bara vara sällskap och följa med på middagar, tillställningar och dylikt.

Ni sysslar med ert vanliga prat om beta/white knight och alla termer ni har, men inser ni inte att det var den blyge, något osäkre mannen som köpte ett guldhalsband till tjejen efter första dejten? Och vem var det som köpte villa i USA till frun? Jo, hollywoodkändisar med svenska fruar vilket blev ett tv-program som är enormt populärt bland svenska kvinnor.

Är det inte bättre att sätta ner foten än att ständigt upprepa samma mantra; "du måste förändra dig själv, bli rikare, bli mer framgångsrik, bli bättre". För hur många kan ärligt säga att ni är mer framgångsrika än hollywoodkändisar?
Citera
2016-07-09, 12:59
Medlem
Millionstarss avatar
Citat:
Men det tycker jag.
Ja när det gäller skyldigheter ska kvinnor ha samma men det behövs inte sättas regler kring att inte misshandla kvinnor eller inte våldta kvinnor. Det kan tas bort. Eller att kvinnor ska ha lägre lön är också något som borde ännu lägre eller tas bort helt.

Om kvinnor är så felfria och billigare än män, varför vill då inte onda företag som bara är ute efter att tjäna pengar utnyttja dessa kvinnor som är en sådan billig arbetskraft?

Att du ens tar upp wage gap myten bara visar på din fundamentala okunskap inom ämnet och därav bör vara tyst.
Citera
2016-07-09, 13:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Om kvinnor är så felfria och billigare än män, varför vill då inte onda företag som bara är ute efter att tjäna pengar utnyttja dessa kvinnor som är en sådan billig arbetskraft?

Att du ens tar upp wage gap myten bara visar på din fundamentala okunskap inom ämnet och därav bör vara tyst.
Om man ger kvinnor lite lägre lön kanske de blir tysta.
Citera
2016-07-09, 13:04
Medlem
Millionstarss avatar
Citat:
Om man ger kvinnor lite lägre lön kanske de blir tysta.

Kvinnor är ju jämlika män och billigare, det borde ju bli en ren vinstaffär att bara anställa kvinnor då ju?
Citera
2016-07-09, 13:06
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Kvinnor är ju jämlika män och billigare, det borde ju bli en ren vinstaffär att bara anställa kvinnor då ju?

Nja kvinnor är sämre när det gäller att jobba. Kvinnor är bra på sånt som är naturligt för kvinnor t.ex föda barn och städa.

Men förslaget är inte bra med att män ska straffas för att ha gett kvinnor pengar. Det är kvinnorna som borde straffas för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in