• 1
  • 2
2016-08-28, 18:04
Medlem
Elementarts avatar
Jag funderar på att köpa en vinylspelare som helst ska se lite retro ut. Finns det några bra modeller som har lite retro-känsla?
Citera
2016-08-28, 18:59
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag funderar på att köpa en vinylspelare som helst ska se lite retro ut. Finns det några bra modeller som har lite retro-känsla?

Budget?
Citera
2016-08-28, 21:36
Medlem
Pro-Ject the classic om du ska köpa nytt ser ju fin ut. En begagnad Thorens eller Dual om budgeten ligger lägre.
Citera
2016-08-29, 21:57
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Budget?

Ett par hundralappar hade jag nog tänkt mig, inte mer än 500 om det är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Pro-Ject the classic om du ska köpa nytt ser ju fin ut. En begagnad Thorens eller Dual om budgeten ligger lägre.

Ok tackar för tipsen.
Citera
2016-08-30, 15:45
Medlem
Då gäller det nog att gå på loppis eller köpa ett renoveringsobjekt.
Citera
2016-08-30, 22:05
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Då gäller det nog att gå på loppis eller köpa ett renoveringsobjekt.

Fast att få tag i en spelare som ser(skit i hur den spelar!) retro ut idag för under 500 kr är nästintill omöjligt. Hipsters som trissar upp priser på skivor och spelare bara för att det är coolt med svarv idag..
Hör med någon äldre släkting istället, dom lär ha någon undanstoppad i förrådet.
Citera
2016-08-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriously?
Fast att få tag i en spelare som ser(skit i hur den spelar!) retro ut idag för under 500 kr är nästintill omöjligt. Hipsters som trissar upp priser på skivor och spelare bara för att det är coolt med svarv idag..
Hör med någon äldre släkting istället, dom lär ha någon undanstoppad i förrådet.
Nja, man bör väl kunna få tag på en gammal Dual, Thorens, Yamaha eller Marantz i sämre skick för några hundringar. Gäller att vara snabb på blocket eller liknande sidor (inte Tradera dock) bara. Men visst, retro/vintage hifi har ökat i pris väldigt mycket de senaste åren.
Citera
2016-08-30, 22:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ett par hundralappar hade jag nog tänkt mig, inte mer än 500 om det är möjligt.

Så du skall inte använda den utan den skall bara se retro ut?
Citera
2016-08-30, 23:35
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Så du skall inte använda den utan den skall bara se retro ut?

Jo den har tänkt att användas, men vill gärna ha en som ser mer gammaldags ut än modern
Citera
2016-08-30, 23:40
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jo den har tänkt att användas, men vill gärna ha en som ser mer gammaldags ut än modern

OK...jag tänkte mest på kostnaden. Man får ingenting för 200 riksdaler och knapp något för 500 heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in