Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-05, 18:09
  #1
Medlem
Igår låg en ekorre på vägen och jag fick för mig att garva skinnet. När jag tog upp den visade det sig att någon annan redan hittat den och ätit allt utom tassarna. Det märkliga var att skinnet var delvis vänt ut och in - skallen hade blivit dragen ner och ut genom en öppning i buken och lämnat skinnet vänt inne i kroppen, likaså ett ben. Kan räven äta på det viset? Andra förslag?
Citera
2016-07-05, 18:14
  #2
Medlem
hee4rs avatar
Jag kommer inte heller på något annat djur än räven? Hunddjur, men så "smaskar" väl dessa och som på ekorren här.
Citera
2016-07-05, 18:15
  #3
Medlem
Ode-Ns avatar
Spekulationer på hög nivå nu men skulle gissa på fåglar som från ett hål i tex magen, helt enkelt tagit så mycket dom kommer åt därifrån. När dom sliter i köttet vid halsen så dras ju huvudet ned mot magen.

Alldeles för mycket finlir för en räv
Citera
2016-07-05, 18:20
  #4
Medlem
Måste vara den utrotningshotade skinnvrängargamen
Skämt o sido...Kan det kanske varit en katt som varit framme? Hade själv en katt som tog några korrar då och då, och om jag inte minns helt galet blev det bara någon skinnslamsa och tass kvar.

Andra djur som jagar korre är ugglor, duvhök och diverse mårddjur.
Citera
2016-07-05, 18:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Spekulationer på hög nivå nu men skulle gissa på fåglar som från ett hål i tex magen, helt enkelt tagit så mycket dom kommer åt därifrån. När dom sliter i köttet vid halsen så dras ju huvudet ned mot magen.

Alldeles för mycket finlir för en räv

Håller med där!
Citera
2016-07-05, 18:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MountStupid
Igår låg en ekorre på vägen och jag fick för mig att garva skinnet. När jag tog upp den visade det sig att någon annan redan hittat den och ätit allt utom tassarna. Det märkliga var att skinnet var delvis vänt ut och in - skallen hade blivit dragen ner och ut genom en öppning i buken och lämnat skinnet vänt inne i kroppen, likaså ett ben. Kan räven äta på det viset? Andra förslag?

Apropå garva skinn...
På den tiden det begav sig, när jag var runt 10 år hittade jag o mina kompisar en överkörd grävling. Vi fick för oss att ta hand om skinnet, så med den döda grävlingen på pakethållaren begav vi oss hem. Med morakniv gick vi loss på djuret vid en av våra kojor. Satan vilken stank...Vi blev inte helt klara den kvällen utan återkom ett par dagar senare glada i hågen, för här skulle det minsann bli ett vackert skinn. Den redan ganska illaluktande kroppen hade nu förvandlats till någonting som inte riktigt här går att beskriva. Herrejävlar vad vi fick lust att inte slutföra projektet! Vilket vi heller inte gjorde.
Snacka om att vara ung och dum!
Så kan det gå!!
Citera
2016-07-05, 18:43
  #7
Medlem
Lubrixs avatar
En fiskmås.
Citera
2016-07-05, 18:48
  #8
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Muslimen.
Citera
2016-07-22, 11:57
  #9
Medlem
Venators avatar
En utter kan flå en större fisk ganska elegant och vika tillbaka skinnet på liknande sätt som du beskriver. Så kanske en mård kan göra detsamma med en ekorre? Det lär ju vara en av mårdens favoritbyten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback