Har en Aprilia SR50 som jag fått uppdrag att reparera (limiterade kunskaper) och vill då rena filtret då slangen på något sätt smält och ej vill ha in gummibitar i varken filter eller pumpen.
Får väl kika på det då. Bensinpumpen hade slutat pumpa och gled på fint efter ett bad. Sen när jag skulle koppla ihop allt och se om den gick igång hade slangen till filtret smält helt och hållet.
Mät volten på bensinpumpen. Torka av smuts på kontakter i pumpen rensa tanken om det finns misstankar om mycket smuts. Det lär inte hjälpa mycket om man har en nytt bränslefiltret om således det är problemet. Kolla inställningarna på förgasaren om det är sur och inte går igång vi de första beskrivningarna jag ger dig här. Kolla tändstiftet så det ser fint ut. Och tändhatten att den inte är smutsig eller har kondens. Citera mig om det inte gått igång. Hur ser oljan ut. Låter den vattning när mippen är igång. Klingar det emellanåt vid gas när mopeden är uppställd och igång? Mvh
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!