2018-06-13, 13:05
Avstängd
sherms avatar
Det kan handla om att de finska männen ifråga i själva verket är kvinnor som identifierar sig som män, och att det är förklaringen.
Citera
2018-06-13, 15:04
Medlem
Flickfotografs avatar
Inte heller var det några anmälningar om sexövergrepp från den vitaste festivalen av dem alla förra helgen.
Källa: den lokala polisen rapport från festivalen.
Citera
2018-06-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Feminismen har fortfarande inte ett piss med saken att göra.
Men de vill gärna ta äran åt sig, fast det var hotet om republik som fick kungen och makten att ge "allmänheten" rösträtt. Män fick den mot att de ställde sina liv till statens förfogande i det som kallas värnplikt.
Kvinnor fick den utan motkrav, vilket såhär i efterhand kan kännas lite överilat.
Men du, nu har de haft denna rösträtt i 100 år, så vad är poängen med att recitera historien så felaktigt?
Antalet födda barn minskar där barnadödligheten minskar.
Vill du förstå vad som händer med den mänskliga populationen om ett par decennier och lite folkvandringar senare kan du spana in John Calhouns experiment med möss, där han byggde samhällen för dem där de hade allt de kunde önska sig. Mat i överflöd, fina boenden osv. Hittar du inte på John B. Calhoun, så sök på Universe 25.
Han började med 8 möss, fyra honor, fyra hanar och vid dag 560 var de 2200. Och de var alla dömda från första början till undergång. Precis som Rom föll för 2000 år sen kommer även vi falla med vårt högmod och förnekandet av verkligheten.

Och du, idag har kvinnor fler rättigheter än män. Men vad händer med pendeln?

När kvinnor har rätt till utbildning och arbetsliv finns det kvinnor som väljer att utbilda sig och jobba istället för att dedikera sina liv till att vara mödrar och barnafödandet går ner. Detta kan vem som helst med ett arsle och en krita lista ut, men behöver du övertygas kan du snabbt googla "Relationship between Female Education and Fertility" och läsa valfri av de stora antalet studier som gjorts på ämnet.

Kvinnors rätt till utbildning och arbetsliv är en feministisk fråga och således ett resultat av feministisk kamp.

Jag har aldrig pratat om rösträtt, jag bryr mig inte överhuvudtaget om dig och dina möss och jag har inte berört ämnet om män har fler rättigheter än kvinnor eller vice vers.

Snälla sluta citera mig i diverse trådar då jag har noll intresse av att diskutera med dig, varför har jag klargjort i tidigare diskussion vi haft.
Citera
2018-06-13, 19:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
När kvinnor har rätt till utbildning och arbetsliv finns det kvinnor som väljer att utbilda sig och jobba istället för att dedikera sina liv till att vara mödrar och barnafödandet går ner. Detta kan vem som helst med ett arsle och en krita lista ut, men behöver du övertygas kan du snabbt googla "Relationship between Female Education and Fertility" och läsa valfri av de stora antalet studier som gjorts på ämnet.

Kvinnors rätt till utbildning och arbetsliv är en feministisk fråga och således ett resultat av feministisk kamp.

Jag har aldrig pratat om rösträtt, jag bryr mig inte överhuvudtaget om dig och dina möss och jag har inte berört ämnet om män har fler rättigheter än kvinnor eller vice vers.

Snälla sluta citera mig i diverse trådar då jag har noll intresse av att diskutera med dig, varför har jag klargjort i tidigare diskussion vi haft.
När kvinnor har rätt till...
Vad är det för dravel egentligen?
De har haft rätt till utbildning i Sverige lika länge som de fattigare männen. Hade du gått i folkskola hade du lärt dig sånt. Och nej. feminismen har inte ett endaste litet finger med i det spelet. Ska du prata historia, av vilken hittepåanledning som helst, så ska du nog lägga ens lite möda på att få det rätt.
Feminismen du ser i Sverige idag började typ 1978 och de har inte ett jävla smack med varken utbildning eller rösträtt att göra. Du försöker sälja en lögn till folk som faktiskt bryr sig om fakta.

Så länge du försöker sälja bullshit till folk kommer jag peka ut dig som den charlatan du är.
Det kan du lita på!
Citera
2018-06-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
När kvinnor har rätt till...
Vad är det för dravel egentligen?
De har haft rätt till utbildning i Sverige lika länge som de fattigare männen. Hade du gått i folkskola hade du lärt dig sånt. Och nej. feminismen har inte ett endaste litet finger med i det spelet. Ska du prata historia, av vilken hittepåanledning som helst, så ska du nog lägga ens lite möda på att få det rätt.
Feminismen du ser i Sverige idag började typ 1978 och de har inte ett jävla smack med varken utbildning eller rösträtt att göra. Du försöker sälja en lögn till folk som faktiskt bryr sig om fakta.

Så länge du försöker sälja bullshit till folk kommer jag peka ut dig som den charlatan du är.
Det kan du lita på!

I Kenya, Etiopien och Ghana, för att nämna några få av de länder där man bedrivit dessa studier, ser man tydliga samband mellan kvinnors barnafödande och graden de har rätt till utbildning och arbetsliv.

Världen är större än Sverige. Jag har aldrig sagt att jag pratar om svenska förhållanden.

Att diskutera med dig är helt omöjligt, varenda poäng man gör flyger dig över huvudet. I förra inlägget svamlade du om rösträtt och nu om feminism i Sverige, ämnen jag inte har talat om överhuvudtaget. Du har verkligen en psykos; du läser en text och sen omvandlas det du just läst till något helt annat i ditt huvud och sen svarar du på din egna illusion. Sök hjälp.
Citera
2018-06-13, 22:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
I Kenya, Etiopien och Ghana, för att nämna några få av de länder där man bedrivit dessa studier, ser man tydliga samband mellan kvinnors barnafödande och graden de har rätt till utbildning och arbetsliv.

Världen är större än Sverige. Jag har aldrig sagt att jag pratar om svenska förhållanden.

Att diskutera med dig är helt omöjligt, varenda poäng man gör flyger dig över huvudet. I förra inlägget svamlade du om rösträtt och nu om feminism i Sverige, ämnen jag inte har talat om överhuvudtaget. Du har verkligen en psykos; du läser en text och sen omvandlas det du just läst till något helt annat i ditt huvud och sen svarar du på din egna illusion. Sök hjälp.
Jag ledsen, men min bullshitmätare stor på illrött varje gång du papegojar ut dina alternativa fakta.
Du svamlar om skolor i Kenya, Etiopien och Ghana i en tråd om festivaler. I en jämförelse mellan Sverige och Finland, så mitt förslag är försök hålla dig på rätt kontinent i alla fall.
Att du vill skifta fokus så fort jag sopar ner ditt SJW-svamlande kommer även i fortsättningen vara ett problem för dig. Och här finns ingen hjälp för dig alls.
Du får ställa dig i pöbelhopen på nån vänstermuppsmanifestation, där du får skryta med hur många faktoider du kan om den alternativa världsordningen socialliberala och postmodernister hittat på i sina ekokammare.
Här flyger de lika bra som en fläskpannkaka.
Citera
2018-06-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag läste detta idag:

Finska YLE jämför med Sverige:

Kontrasten är stor, som synes. Och Johannes Kinnunen säger att han aldrig hört talas om något liknande i Finland.

Om problemet är MÄN och inte utomeuropeiska invandrare/asylsökande så borde det väl ske sexuella övergrepp i samma omfattning i Finland, under musikfestivaler mm?

Eller är det så att den finska mannen är mer jämställd och mer modern än den (etniskt) svenska mannen? Fast det är ju knappast finska män direkt kända för, så just det låter väldig osannolikt.

Så vad är förklaringen till denna skillnad mellan Sverige och Finland? Har ni några teorier?
Finland har liten invandring
Citera
2018-06-19, 10:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
Finland har liten invandring
Sambandet lite problem och liten invandring känns påtaglig.
Rätta till problemet i höstens val.
Få ditt parti och dina politiker ta sitt ansvar, om inte nu, så till nästa val.
Citera
2018-06-19, 10:43
Medlem
Paris24s avatar
Trådrubriken påminner om Gudrun Schymans "Alla män är Talibaner". Inte då.

Det är exempel som trådrubriken som man/män måste lyfta fram som bevis mot falska Feministiska argument. Alla människor lyssnar till faktabaserade argument, utom en liten klick hatiska ideologer. Och när de som är kvar är för hatiska och har för falska argument så försvinner Ideologin. För enklaste sättet att ta död på en ideologi är med fakta. Det går t.ex inte att förespråka kommunism om landets invånare ständigt blir fattigare t.ex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in