2016-10-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
... så sputar det ut ännu fler människor.
Skrämmande graf. Jag börjar tro att stängda gränser är den ända slutgiltiga lösningen på världens överbefolkning.
De länder som vägrar att begränsa befolkningen får helt enkelt skylla sig själva. Grymt, men kanske nödvändigt.
(Förhoppningsvis inte, men jag är ingen optimist här.)
Ligger något i det, även om jag inte gillar Kinesisk politik men all ära skall de ha i sin befolkningskontroll, hur fn skulle världen sett om de inte genomfört 1 barns politik i 20 år +, vi skulle förmodligen haft en Kinesisk invasion i brutala mängder och ett Kina i spillror oförmöget att utvecklas.
Dags att andra tar sitt ansvar och rätar till sina egna problem istället för att skyffla över dem på andra.
Citera
2016-10-18, 18:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Felställd fråga.

Om invandring av 10 000 från Kongo innebär att vi räddar livet på dessa samt 40 000 fler människor i Kongo (pga pengar hemskickat) och förbättrar den pressade situationen något i Kongo som i sin tur kan leda till att x antal fler klarar livhanken och slipper bli torterade och eller våldtagna.

Om denna invandring innebär att runt 200 fler kvinnor per år i Sverige blir våldtagna eller utsätts för våldtäkt. (av de beräknade ca 36 000 fallen redan)

Är det då värt det?

200 våldtäkter mot minst 50 000 liv?

hmm? vad säger du?

Eller vad sägs om vi använder pengarna för att rädda 200 000 MENA män till något mer dugligt, att vi istället skickar pengarna för att hjälpa en halv miljon barn och kvinnor i läger med skola, filt, hem?

Kan du räkna? Dags för dig, Merapi att visa att kvinnor kan vara lika logiska som män.

Till och med Hans Rosling har gått emot sin multikulti hjälteroll och sagt det förbjudna; att du hjälper många fler på plats med kostnaden för att ta emot.

Jag har frågat dig tiotal gånger, tar du ansvar för att tiotusentals afrikanska barn dör utan vaccin pga 8 miljarder som MP och sossarna tagit från biståndsbudget för att betala för vuxna MENA män på jakt efter lyxmottagning?

Ni har inte räddat någon alls, ni har tvärtom mördat tiotusentals barn och dessutom ansvarat för tusentals svenska flickors förstörda ungdom. Grattis!
Citera
2016-10-18, 23:58
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag har frågat dig tiotal gånger, tar du ansvar för att tiotusentals afrikanska barn dör utan vaccin pga 8 miljarder som MP och sossarna tagit från biståndsbudget för att betala för vuxna MENA män på jakt efter lyxmottagning?

Ni har inte räddat någon alls, ni har tvärtom mördat tiotusentals barn och dessutom ansvarat för tusentals svenska flickors förstörda ungdom. Grattis!

Du tar här upp kärnan i hela den urspårade flyktingfrågan.

Jag brukar också lyfta just detta argument men har aldrig fått något vettigt svar från varken feminister eller vänsterfolk överhuvudtaget.

Pressar man dem något och de då svarar så brukar svaren vara typ:

Det är krig, vi måste hjälpa
Det är en stor ekonomiskt vinst
Vi behöver invandring
Det är billigare med vuxna (Barn med skägg) ekonomiskt att ta emot
Du är en rasist, kryp iväg till din nazihåla
Du hjälper själv ingen utan pekar bara finger åt de som verkligen vill hjälpa
Det är bättre hjälpa dessa Mena då de från Afrika är så dåligt utbildade och tärande ekonomsikt så de är ändå typ förlorade (Och även sjuka och undernärda då givetvis) , även om de nu inte formulerar sig så direkt så är innebörden exakt denna.

Nej, jag håller absolut med !.

De har inte räddat någon utan har upp till 100 gånger fler människors blod på sina fingrar tack vare sin trångsynta falsklagda godhet.
Citera
2016-10-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
... så sputar det ut ännu fler människor.
Skrämmande graf. Jag börjar tro att stängda gränser är den ända slutgiltiga lösningen på världens överbefolkning.
De länder som vägrar att begränsa befolkningen får helt enkelt skylla sig själva. Grymt, men kanske nödvändigt.
(Förhoppningsvis inte, men jag är ingen optimist här.)

är ju precis tvärtom.. dummer.

Enda som hjälper mot att inte kvinnor tvingas föda 13 barn är att de får självbestämmande över sin kropp, ekonomi och liv.
Kvinnor som har det får raskt ungefär istället endast 2-3 barn. För är där som kvinnors reproduktion brukar hamna när de får rättigheter. Och stängda gränser har aldrig gett kvinnor rättigheter.

De länder som vägrar kvinnor rättigheter får skrämmande grafer, på alla tänkbara områden.
Citera
2016-10-19, 10:03
Medlem
Citat:

Enda som hjälper mot att inte kvinnor tvingas föda 13 barn är att de får självbestämmande över sin kropp, ekonomi och liv.
Kvinnor som har det får raskt ungefär istället endast 2-3 barn. För är där som kvinnors reproduktion brukar hamna när de får rättigheter. Och stängda gränser har aldrig gett kvinnor rättigheter.

De länder som vägrar kvinnor rättigheter får skrämmande grafer, på alla tänkbara områden.
Ligger något i det, men om det är feminismens ställningstagande i frågan. då frågar jag mig ….varför tar vi inte bara in kvinnor, barn och familjer, eller åtminstone minst lika många som män ?
Vi fyller landet med män som uppenbarligen skapar egna små kluster i vårt samhälle där kvinnorna får samma behandling som hemma i deras länder.
Vad var det som blev bättre ?

Vi har mängder av invandrar täta områden redan där kulturen inte är svensk och vi ser tydliga tecken på att kvinnorna far illa, de har inte friheten att gifta sig med en svensk man medan männen kan det med svenska kvinnor, de har inte friheten att välja o.s.v.
Allt medan männen springer runt och eldar bilar, kastar sten på räddningstjänsten, grupp våldtar svenska kvinnor och skapar ett klimat i områdena så att kvinnorna där förmodligen inte vågar öppna munnen, polisen vill i alla fall inte åka dit så vem skall de vända sig till.

Jag fattar att viljan finns där, men sen saknas förmågan att agera på ett logiskt sätt så att resultat kan uppstå.

Vänd på det, se det ur detta perspektiv, för varje kvinna som kommer hit är det en mindre som kan våldtas där nere.
Möjligheten att befolkningsmängden minskar då dessa kan utbildas bli självständiga kvinnor och föda lite mindre barn.
Männen som blir kvar i överskott kommer förmodligen då ta död på varandra där nere och det är en win win för hela världen, på sikt får vi en fredligare värld.
Senast redigerad av Roy666 2016-10-19 kl. 10:13.
Citera
2016-10-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Ligger något i det, men om det är feminismens ställningstagande i frågan. då frågar jag mig ….varför tar vi inte bara in kvinnor, barn och familjer, eller åtminstone minst lika många som män ?
Vi fyller landet med män som uppenbarligen skapar egna små kluster i vårt samhälle där kvinnorna får samma behandling som hemma i deras länder.
Vad var det som blev bättre ?

Vi har mängder av invandrar täta områden redan där kulturen inte är svensk och vi ser tydliga tecken på att kvinnorna far illa, de har inte friheten att gifta sig med en svensk man medan männen kan det med svenska kvinnor, de har inte friheten att välja o.s.v.
Allt medan männen springer runt och eldar bilar, kastar sten på räddningstjänsten, grupp våldtar svenska kvinnor och skapar ett klimat i områdena så att kvinnorna där förmodligen inte vågar öppna munnen, polisen vill i alla fall inte åka dit så vem skall de vända sig till.

Jag fattar att viljan finns där, men sen saknas förmågan att agera på ett logiskt sätt så att resultat kan uppstå.

Vänd på det, se det ur detta perspektiv, för varje kvinna som kommer hit är det en mindre som kan våldtas där nere.
Möjligheten att befolkningsmängden minskar då dessa kan utbildas bli självständiga kvinnor och föda lite mindre barn.
Männen som blir kvar i överskott kommer förmodligen då ta död på varandra där nere och det är en win win för hela världen, på sikt får vi en fredligare värld.

Detta kan du svaret på lika bra som jag, pga mänskliga rättigheter/ demokrati och allas lika värde.
Du kan inte förbjuda en ung man asylrätt om hans orsak till detta är lika stark som hans systers.
Vore inte rätt. Även män ska ha skyddsrätt.
Och det kön som fortsatt har lättast att fly div. oroshärdar är unga män, familjen satsar sina sista slantar på dem inte på tjejerna.

Och inte männen som bränner bilar, utan småkids.

men visst Sverige har ett integrationsproblem, detta vet ju alla om. Får man ta tag i på det sätt som experter nu anser att det bäst görs.
Citera
2016-10-19, 15:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Experter hörs inte i frågan när feminismen styr agendan. De (vår feministiska regering) skapade "exit för terrorister" under flaggan: Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism. Ett fåtal kvinnor har hört av sig. Inte en enda ISIS-krigare. Inte en enda. De som lämnat har inte behövt "NSMVE". (Inte ens tumblr hade kunnat hitta på ett sämre namn) Även där handlade det om att sätta en fd hög s-partimedlem på toppjobb, med topplön och göra ingenting av nytta och värde för någon annan än henne och hennes livvakt/älskare.
Även det fuckade hon upp!!!

Nu tror folk i franchiseavdelningarna till denna organisation att deras uppgift är att ge terrorister och krigsförbrytare en varm famn och tröst, eller ett skydd mot den elaka omvärlden, där folk säger elaka saker om dem? http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6540648
Stackars unga män, som begått så mycket våldshandlingar, skurit halsen av folk, eldat upp levande människor i burar och kastat bögar från hustak, hur ska de klara sig mot SD'are och brunskjortor som skriver elaka saker om dem på internet?
Skynda på, ge dem skyddad identitet, skriv av deras skulder, ge dem jobb och lägenheter, så att de känner sig sådär mysigt välkomna i Sverige.
Skulle de få för sig att göra fel val och våldta lite tjejer, så anordna snabbt en demonstration emot rasism. De här grabbarna har väl behooooooov?
Citera
2016-10-19, 17:16
Medlem
Citat:

Att feminism leder till färre barn är bra och verkar stämma. Enda fördelen jag kan tänka mig med feminism. Tvinga därför gärna på Kongo lite feminism. (Är ju inte riktigt samma sak som att ta hit lyck-sökare.) Varför skall bara vi lida?... hehe.
Citera
2018-06-13, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att svenska män skulle våldta beror på att dessa haft en traumatisk barndom till följd av sina störda och högst olämpliga mödrar. Plus att svennehororna klär och beter sig olämpligt.

Så även om det skulle vara svenska män som våldtagit så är det fortfarande svenska kvinnors fel att de blir våldtagna.

Hur kan du kalla svenska tjejer för horor och säga att det är deras fel att de bli våldtagna? Stick härifrån din äckliga blatte.

Att någon blir våldtagen är bara en enda persons fel - våldtäktsmannens.
Citera
2018-06-13, 08:49
Medlem
Antalet födda barn har inte ett skit med feminismen att göra, det handlar om barnadödlighet. Så fort antibiotikan kom till Sverige sjönk barnafödandet drastiskt då hälften av barneninte dog innan vuxen ålder längre. Har själv tittat på en av mina förföder. De födde 14 barn. 6 dog inom det första året. 6 dog innan 7 års ålder och 1 dog som 12-åring. Endast en levde ett fullt liv. Diverse sjukdomar tog alla som idag behandlas enkelt. Detta var 1872-1890, inte så lång tid tillbaka. Det är det vi ser i Afrika, man föder många barn då barnadödligheten är stor. Har inte ett piss med feminismen att göra.
Citera
2018-06-13, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Antalet födda barn har inte ett skit med feminismen att göra, det handlar om barnadödlighet. Så fort antibiotikan kom till Sverige sjönk barnafödandet drastiskt då hälften av barneninte dog innan vuxen ålder längre. Har själv tittat på en av mina förföder. De födde 14 barn. 6 dog inom det första året. 6 dog innan 7 års ålder och 1 dog som 12-åring. Endast en levde ett fullt liv. Diverse sjukdomar tog alla som idag behandlas enkelt. Detta var 1872-1890, inte så lång tid tillbaka. Det är det vi ser i Afrika, man föder många barn då barnadödligheten är stor. Har inte ett piss med feminismen att göra.

När kvinnan inte är ekonomiskt beroende av mannen och har tillgång till arbetsliv och utbildning, väljer kvinnor att tjäna egna pengar, utbilda sig och jobba och inte vara hemmafru/barnfödarmaskin i mycket högre grad.

Antalet födda barn är i hög grad kopplat till kvinnors rättigheter. Givetvis har faktorer som du nämner också med saken att göra men när du säger att feminism inte "har ett piss" med saken att göra så har du fel.

För övrigt hade kvinnor 1872 extremt begränsade rättigheter här i Sverige.
Citera
2018-06-13, 12:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
När kvinnan inte är ekonomiskt beroende av mannen och har tillgång till arbetsliv och utbildning, väljer kvinnor att tjäna egna pengar, utbilda sig och jobba och inte vara hemmafru/barnfödarmaskin i mycket högre grad.

Antalet födda barn är i hög grad kopplat till kvinnors rättigheter. Givetvis har faktorer som du nämner också med saken att göra men när du säger att feminism inte "har ett piss" med saken att göra så har du fel.

För övrigt hade kvinnor 1872 extremt begränsade rättigheter här i Sverige.
Feminismen har fortfarande inte ett piss med saken att göra.
Men de vill gärna ta äran åt sig, fast det var hotet om republik som fick kungen och makten att ge "allmänheten" rösträtt. Män fick den mot att de ställde sina liv till statens förfogande i det som kallas värnplikt.
Kvinnor fick den utan motkrav, vilket såhär i efterhand kan kännas lite överilat.
Men du, nu har de haft denna rösträtt i 100 år, så vad är poängen med att recitera historien så felaktigt?
Antalet födda barn minskar där barnadödligheten minskar.
Vill du förstå vad som händer med den mänskliga populationen om ett par decennier och lite folkvandringar senare kan du spana in John Calhouns experiment med möss, där han byggde samhällen för dem där de hade allt de kunde önska sig. Mat i överflöd, fina boenden osv. Hittar du inte på John B. Calhoun, så sök på Universe 25.
Han började med 8 möss, fyra honor, fyra hanar och vid dag 560 var de 2200. Och de var alla dömda från första början till undergång. Precis som Rom föll för 2000 år sen kommer även vi falla med vårt högmod och förnekandet av verkligheten.

Och du, idag har kvinnor fler rättigheter än män. Men vad händer med pendeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in