2005-12-02, 15:38
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Klart som fan att detta är straffbart. Inte för att jag tror att dagisungarna tar någon skada direkt, men som förälder skulle jag ändå inte vara direkt förtjust över att tvivelaktiga karaktärer läser porrnoveller för mitt barn.

Håller inte med. Olämpligt ja, men straffbart? Knappast.
Citera
2005-12-02, 20:13
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelman
Vilket jävla äckel, hade detta hänt mina barn hade jag hälsat på snubben med ett baseballträ, garanterat. Fattar inte att sånt här kan ske överhuvudtaget. Hur fan motiverade han detta?

Tror att han ville chocka det borgerliga etablissemanget eller nåt sånt. Originell kille.
Citera
2005-12-08, 20:25
Medlem
BoISarens avatar
Dom +berättelse

Här finns hela domen + hela berättelsen

Domen

Han har skrivit berättelsen själv enligt domen.
Citera
2005-12-09, 02:00
Medlem
dakires avatar
Kunde inte föreställa mig att den var så grov. Sexuellt ofredande är solklart.
Citera
2005-12-09, 08:47
Medlem
Heaven/Hells avatar
Fy fan vilka j-a idioter. Blir så satans förbannad! Detta ska vara seriösa människor i framträdande positioner, & gör en sån här sak. Skulle det vara min dotter skulle jag inte tveka att åka dit med yxan.

:shoot2:
Citera
2005-12-09, 09:11
Medlem
Oneliners avatar
Klart som fan att det är straffbart! Hade det inte varit det så hade det nog, om jag varit en av föräldrarna, blivit basebollträt. Äh det hade nog blivit basebollträt i vilket fall, vare sig han blev dömd eller inte! Hur är man funtad om man läser upp något sådant för ett gäng barn?
Citera
2005-12-10, 04:58
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Här finns hela domen + hela berättelsen

Domen

Han har skrivit berättelsen själv enligt domen.

"Ludwig Uhlbors har uppgivit bl.a följande. Projektet leddes av Susanne [sic!] Osten. Gruppen frågade henne vad meningen med projektet var och varför det aktuella temat valts. Som svar uppgavs att det under 1970-talet fanns en mer progressiv syn på barns sexualitet än i dagens samhälle. Tidigare talades det bl.a. öppet i teve om att barnen fick vara närvarande i sovrummet när föräldrarna hade sex. Den senare tidens HIV-våg och pedofilskräck hade, enligt Susanne Ostens mening, helt tagit över den diskussionen och gjort att det inte längre talades om barn och sexualitet. Det ämnet var tabubelagt, vilket Susanne Osten menade ledde till att barnen mådde dåligt eftersom de berövas rätten till sin sexualitet och därmed fått ett osunt förhållningssätt till sin kropp."

"Susanne Osten uppmanade gruppen, som kört fast i sitt arbete, att våga mer; ord kan aldrig skada. Om de var fria forskare skulle de inte vara rädda."

Undrar fortfarande varför den där osedvanligt vidriga Suzanne Osten-kossan inte ens åtalas.

Citera
2005-12-11, 05:04
Bannlyst
Mycket konstigt att inte den här 35-årige pedofilstudenten har granskats ytterligare av polisen. Det går säkerligen att hitta en hel del i hans förflutna och på hans hemdator.
Citera
2013-09-14, 10:05
Medlem
Moltas666s avatar
För den som är intresserad så har den här tomten skrivit en bok om hela historien.

http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...-av-skandalen/
Citera
2013-09-14, 12:37
Medlem
Vilken idiot. Slöseri av statens pengar att utbilda sådana. En dåligt skriven text baserad på dåliga porrfilmer är vad han presterat. Innehållet har inget att göra med barns sexualitet et al. Sen kan han kalla det erotisk saga istället för porrnovell hur mycket han vill.

Vore roligt om nån skrev en bok om folk som han som inte har nån slags inlevelseförmåga i hur andra reagerar på hans aktioner. De utsatta barnen först och främst.

Vissa går över lik för att få nån slags "karriär".
Citera
2013-09-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Vilken idiot. Slöseri av statens pengar att utbilda sådana. En dåligt skriven text baserad på dåliga porrfilmer är vad han presterat. Innehållet har inget att göra med barns sexualitet et al. Sen kan han kalla det erotisk saga istället för porrnovell hur mycket han vill.

Vore roligt om nån skrev en bok om folk som han som inte har nån slags inlevelseförmåga i hur andra reagerar på hans aktioner. De utsatta barnen först och främst.

Vissa går över lik för att få nån slags "karriär".
Det var varken en "erotisk saga" eller en "porrnovel". Det var sjukt, pedofilt äckelsnusk!
Citera
2013-09-14, 20:31
Medlem
Moltas666s avatar
För den som eventuellt behöver fräscha upp sina kunskaper om Ludwig Uhlbors karriär efter porrberättandet bidrar vi gärna med en länk...

http://www.sydsvenskan.se/samtidigt/...gang-och-fall/

Det är intressant läsning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in