2016-07-03, 23:07
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Danielsson
"Sverige har inte knäckts av dessa 163.000 som kom -15. Hur många av er har fått det sämre? Hand upp." Anders Danielsson #NyVerklighet

https://mobile.twitter.com/Migrationsverk/status/749626481530273792

Migrationsverkets generaldirektörs uttalande på twitter den 3 juli kräver en egen tråd. Är det här ett lämpligt uttalande av Migrationsverkets gd? Hur många av oss har fått det sämre. Jag kan se Danielsson vakna upp lite trött efter rödtjutet i lördagskväll. Samma gd som tog semester mitt under migrantkrisen. Lite rödvinspluffsig konstaterar han att han inte har fått det sämre. Han har fortfarande råd med överdrivet dyrt importerat rödvin med sin lön på 133 400 kronor/månad Hur ser det ut för folket. Har Sveriges sjås fått det sämre frågar han sig hånande.

Sexuella trakasserier
Migrationsboenden som inte håller standard (en av anledningarna till bränderna)
Vuxna män bland barn
Underbemanning på migrationsboenden
Köer för vårdcentral, sjukhus och folktandvård
Högre skatter
Bilbränder, stenkastning mot blåljuspersonal
Migrationsverket som är osäker på åldern på 70% av ensamkommande
Polis med sina tafsa inte armband är överbelastad
Överfulla skolklasser
Ansträngda bostadsköer som ger förtur

Det är en sak om en rödvinsdrickande journalist på Aftonbladet konstaterar att rödvinet inte gått upp i pris eller en avdankad komiker som ger sig på ekonomi genom att jämföra kostnader för netflix, pizza och läsk med flyktingpolitikens kostnader. Nu är det generaldirektören för cirkus Sverige som talar.
Senast redigerad av systemkollaps 2016-07-03 kl. 23:26.
Citera
2016-07-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
https://mobile.twitter.com/Migrationsverk/status/749626481530273792

Migrationsverkets generaldirektörs uttalande på twitter den 3 juli kräver en egen tråd. Är det här ett lämpligt uttalande av Migrationsverkets gd? Hur många av oss har fått det sämre. Jag kan se Danielsson vakna upp lite trött efter rödtjutet i lördagskväll. Samma gd som tog semester mitt under migrantkrisen. Lite rödvinspluffsig konstaterar han att han inte har fått det sämre. Han har fortfarande råd med överdrivert dyrt importerat rödvin med sin lön på 133 400 kronor/månad Hur ser det ut för folket. Har Sveriges sjås fått det sämre frågar han sig hånande.

Sexuella trakasserier
Migrationsboenden som inte håller standard (en av anledningarna till bränderna)
Vuxna män bland barn
Underbemanning på migrationsboenden
Köer för vårdcentral, sjukhus och folktandvård
Högre skatter
Migrationsverket som är osäker på åldern på 70% av ensamkommande
Polis med sina tafsa inte armband är överbelastad
Överfulla skolklasser
Ansträngda bostadsköer som ger förtur

Det är en sak om en rödvinsdrikande journalist på Aftonbladet konstaterar att rödvinet inte gått upp i pris eller en avdankad komiker som ger sig på ekonomi genom att jämföra kostnader för netflix, pizza och läsk med migra. Nu är det generaldirektören för cirkus Sverige som talar.

Han måste ha varit onykter på årgångsvin när han skrev detta.
Citera
2016-07-03, 23:22
Medlem
franges avatar
Jaaa... Och sedan kan man ju undra hur det kommer sig att misstron och det rena föraktet gentemot politruker och höga chefer inom myndigheter och departement ständigt växer...?
Citera
2016-07-03, 23:22
Medlem
Glorfindels avatar
[räcker upp handen]
Någonstans måste ju dessa 160k personer bo. Det är ju inte så att det i Sverige finns oerhörda mängder med bostäder lediga, således leder detta till att priserna på bostäderna ökar och jag som gärna skulle flytta till något större har inte råd att göra det.
Citera
2016-07-03, 23:27
Medlem
teasardigs avatar
Assistansersättningen ska det sparas på som en direkt följd av flyktingkrisen: http://hejaolika.se/artikel/farligt-st%C3%A4lla-assistans-mot-flyktingmottagande

Jag vill minnas att det var Anders Danielsson som beslutade om PUT för alla som kom från Syrien och han är därför en av de allra mest ansvariga för flyktingmisslyckandet 2015. Uppenbart att en sådan person gör allt för att två sina händer och försvara sina katastrofala beslut.
Citera
2016-07-03, 23:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
[räcker upp handen]
Någonstans måste ju dessa 160k personer bo. Det är ju inte så att det i Sverige finns oerhörda mängder med bostäder lediga, således leder detta till att priserna på bostäderna ökar och jag som gärna skulle flytta till något större har inte råd att göra det.

Precis. Det är numera mycket svårt att hitta en hyreslägenhet med snabb inflyttning någonstans i Sverige, senast i Hällefors rapporterades det vara fullt.

Naturligtvis påverkar det inte bara ungdomar, utan också möjligheten att flytta för jobb.

När man till och med i Hällefors håller hårt i förstahandskontrakt har det gått långt.

Det här är ett psykopatargument från Danielsson. Kulturen är uppenbarligen sådan på Migverket, Danielsson, Ribbenvik och Bermudez-Svankvist. Snakes in suits, without conscience.
Citera
2016-07-03, 23:43
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
[räcker upp handen]

Glöm inte att de samtidigt minskar på vissa ställen, inte särskilt attraktivt att bo bredvid ett HVB-hem överfullt med sexuellt understimulerade vuxna män som utger sig att vara ungdomar med skev kvinnosyn och noll sysselsättning.
Citera
2016-07-03, 23:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Jag vill minnas att det var Anders Danielsson som beslutade om PUT för alla som kom från Syrien och han är därför en av de allra mest ansvariga för flyktingmisslyckandet 2015.

Det var Migverkets gråa eminens Michael Ribbenvik som i egenskap av Rättschef självsvåldigt tog det beslutet. Ett beslut som var mer än ett misstag, därför att det i sin avsaknad av konsekvenstänkande blottlade Ribbenviks ekologiska nisch inom människoarten.

He is not in order.
Citera
2016-07-03, 23:44
Medlem
yz44s avatar
Min åsikt är att AD borde ställas inför rätta för grovt tjänstefel (kan inte med att skriva vad jag verkligen skulle vilja...).
Citera
2016-07-03, 23:46
Medlem
mor och son på IKEA som blev mördade av en svart kille som skulle avvisas.. En tjej som jobbade på ett boende i Mölndal,mördad av ett överårigt barn.. Alla är nu döda och begravda.
Citera
2016-07-03, 23:49
Medlem
goran744s avatar
Anders !
Ja så säger snälle Goran.
Jag får betala cirka 200 kr mer per månad för saker regeringen trollat fram i nya finurliga och fina namn på sina nya avgifter
Till exempel INFRASTRUKTURAVGIFT.
Hört talas om den?
Vårdcentralen har höjt avgiften från 80 till 110 kr.
Folk blir utan lägenheter de stått i kö på under några år för att DU din torskfilé anser att andra skall ha förtur.
Dagsköer likaså.
Tågresor fria för vissa.
Och det kostar pengar för dig att betala Överpriser till snälla husägare.
Det kostar pengar för att betala privata vårdcentraler för nyanlända.
Vill du ha mer?
Obs ! Hur mycket har du fått i lönepåslag då?
Förutom din redan innan höga månadslön och diverse förmåner.
Liksom de nyanlända. Gratis för dig och jag betalar.
Idiot. Säger jag.
Och kyss mig i arslet.
Citera
2016-07-03, 23:52
Medlem
Finns ingenstans att bo, finns nästan inga jobb, otryggheten stiger kvickt och man måste låsa exakt allt man äger. Men det är väl lugnt, det säger ju farbror statsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in