2016-07-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det är min djupast kända övertygelse att så är fallet.

Vad är då Ribbenviks agenda?
Citera
2016-07-05, 18:18
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Vad är då Ribbenviks agenda?

Egenintresset. Det gäller förstås för alla. Men de flesta av oss är mer eller mindre hindrade av något vi kan kalla samvete.

Citat:
The psychopath's purpose in life is as difficult to find, often unknown, and changing as everyone else's. While they are figuring it out they do everything a human is capable of, just as non-psychopaths do: exploring the world, seeking stimulation, discovering their abilities, finding rewarding things to see and do. The difference is not there.

The difference is in the lack of conscience. They do not experience a shared humanity, the way non-psychopaths do.

https://www.quora.com/From-a-psychopaths-point-of-view-what-is-the-purpose-of-life

Den högfunktionella varianten, dit Ribbenvik hör, kan dock sägas ha en agenda att skapa en kaotisk situation, fylld av "utmaningar" runt omkring sig, om möjligt på samhällsnivå (som Ribbenvik), där normala kontrollmekanismer och normal "sunt förnuft" sätts ur spel, och handlingskraft tar omdömesförmågans plats som ett viktigt kriterium för möjligheterna att ta för sig av den gemensamma kakan.

Ribbenvik har skickligt skapat en "utmaningsrik" situation, där hans handlingskraft, utan samvetspjunk, passar som handsken.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-07-05 kl. 18:22.
Citera
2016-07-05, 20:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Undrar om de som sparkas ut från Karolinska känner att de fått det bättre eller sämre?
Citat:
På onsdagen ställs alla planerade medicinska och kirurgiska operationer in på Karolinska sjukhuset, enligt ett mejl Aftonbladet tagit del av.

Orsaken uppges vara platsbrist.
Men Sverige är ett oändligt riiiiiikt land.
Citera
2016-07-06, 00:03
Medlem
Fjodorovs avatar
Jadu, kan man se längre än till sig själv och sin egen situation så inser man ju rätt snabbt att det här fungerar inte. Invandringen är inte bra för det svenska folket, vi kommer direkt och indirekt till skada pga den.

Säger rätt mycket om vilken intellektuell nivå och hederlighet våra motståndare ligger på.
Citera
2016-07-06, 04:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
...Den högfunktionella varianten, dit Ribbenvik hör, kan dock sägas ha en agenda att skapa en kaotisk situation, fylld av "utmaningar" runt omkring sig...

Den här tjänstemannen är som vilka 7-klöverpolitiker som helst - de är ute efter att skapa problem så att just de själva kan finnas där för att lösa problemen - genom att hitta på nya, inte genom att ångra och avsluta åtgärdena. Mikael Ribbenvik är ett toppnamn av alla de människor som förrått Sverige och med berått mod förstört landet för all framtid.
Citera
2016-07-06, 05:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Invandringen är inte bra för det svenska folket, vi kommer direkt och indirekt till skada pga den.

Gatubilden blir förmörkad och man har inget gemensamt kulturellt eller historiskt med alla de araber och andra man ser på gatorna. Det är som att de man hade något gemensamt med, genom nationaliteten och etniciteten, har blivit färre av eller t o m försvunnit. En gemenskap med de här nya, med invällarna och deras barn, kommer aldrig att infinna sig.

Ekonomiskt är invandringen det största slöseri vi kan tänka oss, kostnaderna för de här människornas boende, utbildning, försörjning, skola och sjukvård torde vara löjliga i sin stora omfattning. Sverige kan inte utvecklas på ett smart sätt och det sänker det en gång goda humöret hos dess folk, som har skäl till sin dåliga tro på framtiden. Vi ska vara dystra.

Undrar hur barnen har det i de invandrartäta skolorna. Mörka utländska barn i mängder och en skola där ideologin om invandringens härliga förtjänster härskar. När de här barnen vuxit upp och blivit fria från skolan kommer flera av dem att ta avstånd från sina lärare som de hade.
Citera
2016-07-06, 06:50
Medlem
*hand upp*

Jag flyttade ifrån min familj och mina vänner eftersom jag inte längre såg någon framtid där.
Citera
2016-07-06, 09:16
Medlem
Stakeholders avatar
Ja, vad sägs om jättehöga skatter, EU's lägsta pensioner, flest våldtäkter i EU, mansöverskott, bostadsbrist, skenande bopriser, minskat antal vårdplatser, minskade äldreboenden, staten går back varje dag, olika regler för olika människor, statlig rasism alltså, polisbrist, no-go zoner, sjuksköterskebrist, socialsekreterare saknas, skola i fritt fall, lärarbrist, otrygghet på allmänna platser och en media, statsapparat och politiker som inte tar sitt ansvar, där Anders Danielsson bara är ett exempel bland många.

Och då har jag ändå inte nämnt vad som händer när dessa nyanlända kommer in i statistiken om ett år.
Citera
2016-07-11, 20:12
Medlem
Continental Ops avatar
Jag kan ha missförstått detta förut, trodde han tweetade det bara. Sen läste jag en Alice-krönika. Om jag hajar rätt så uttalade han detta vid nån paneldebatt i almedalen med folk som sällan är i borlänge och sen tweetades det (av honom själv eller nån kommunikatör som inte kan tänka kritiskt?)
Citera
2016-07-11, 21:00
Medlem
Västkustskts avatar
Jag är inte kritisk till invandringen för att det blivit sämre för mig, utan för att jag bryr mig om andra människor.

Hur många pensionärer från ålderdomshemen som inte ens får sylt på pannkakorna längre var det på det där.mötet, eller hur många våldtagna småflickor var det där som kunde räcka upp handen?
Citera
2016-07-11, 22:27
Medlem
Problemet är ju att det sker ju en fördröjning i påverkan på samhället, speciellt ekonomiskt.
Tino Sanandaji är en nationalekonom som tar upp just det är det är för när alla de får upphållstillstånd//medborgaskap och blir en del av samhället och skattesystemet/välfären som effekterna blir rirktigt märkbara.

BNP tillväxten är positiv just nu men det kommer bli negativ tillväxt mycket snart i Sverige pga den extrema invandringen.

Mer och mer brister i skola, sjukvård, äldreomsorg kommer blir mer märkbara när det kommer saknas lärare, boende, vårdare skolor, sjukhus osv.
Då kommer det märkas att inget blir bättre i välfärden fastän kostnaderna ökar.
Sverige kommer tvingas ganska snart att höja skatterna eller ta en massa lån utomlands för att klara av alla behov.

Sedan kommer Danielsson försvinna med svansen mellan benen och hävda att ingen kunde förutspå det...
Citera
2016-07-11, 22:32
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77
Problemet är ju att det sker ju en fördröjning i påverkan på samhället, speciellt ekonomiskt.
Tino Sanandaji är en nationalekonom som tar upp just det är det är för när alla de får upphållstillstånd//medborgaskap och blir en del av samhället och skattesystemet/välfären som effekterna blir rirktigt märkbara.

BNP tillväxten är positiv just nu men det kommer bli negativ tillväxt mycket snart i Sverige pga den extrema invandringen.

Mer och mer brister i skola, sjukvård, äldreomsorg kommer blir mer märkbara när det kommer saknas lärare, boende, vårdare skolor, sjukhus osv.
Då kommer det märkas att inget blir bättre i välfärden fastän kostnaderna ökar.
Sverige kommer tvingas ganska snart att höja skatterna eller ta en massa lån utomlands för att klara av alla behov.

Sedan kommer Danielsson försvinna med svansen mellan benen och hävda att ingen kunde förutspå det...

Japp! Vad som väntar är kraftiga skattehöjningar eller stora statsskulder. Förmodligen båda!
Sverige har tagot sig vatten över huvudet - big time!
Nästa finanskris så är Sverige rökt; inga sparade pengar, och 700 000 babbar att försörja.
En välfärd i kollaps, OECD:s sämsta skola och en polismakt som varken ges befogenheter eller resurser.

Nejdu, Danielsson - ta och ställ frågan om två år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in