• 3
  • 4
2019-02-25, 13:36
Medlem
Tjena allihopa!

Jag är intresserad av Ulriksdalsområden, både den längst Kolonvägen och den på andra sidan av pendeln längst Fridenborgsvägen. Vad tycker ni? Någon som bor där ?

Läste den här --> https://mitti.se/nyheter/ulriksdal-s.../?omrade=solna
och blev lite orolig...

Tack på förhand!
Citera
2019-03-11, 14:33
Medlem
Någon som har erfarenhet av Signalistens område i Råsunda mittemot Näckrosens station. Erik sandbergs gata tegelhusen i sexvånningar från 40-50-talet.
Funderar på att flytta dit och söker lite synpunkter.
Citera
2021-05-25, 23:48
Funderar på att köpa en lägenhet och har tittat en del på området kring Västra skogen/Johan Enbergs väg trots att jag föredrar söderort. Vad tror ni om det området? Har fått intrycket av att det ska vara ett ganska lugnt och bra område. Mest svenskar och skötsamma universitetsutbildade invandrare (inte för jag bryr mig). Men såg att någon tyckte att det kunde vara mycket folk i rörelse kring Västra skogens T-banestation vissa helgkvällar. Någon som vet?
Senast redigerad av Alfons-Bokalen 2021-05-25 kl. 23:54.
Citera
2021-06-02, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Funderar på att köpa en lägenhet och har tittat en del på området kring Västra skogen/Johan Enbergs väg trots att jag föredrar söderort. Vad tror ni om det området? Har fått intrycket av att det ska vara ett ganska lugnt och bra område. Mest svenskar och skötsamma universitetsutbildade invandrare (inte för jag bryr mig). Men såg att någon tyckte att det kunde vara mycket folk i rörelse kring Västra skogens T-banestation vissa helgkvällar. Någon som vet?

Jag skulle säga att det är ett bra område, dom ska ju bygga rejält där nere vid Pampas Marina också samt att det det blir en ny Pendeltågs station typ 5-10 minuter därifrån 2030. Enda problemet jag ser med Västra Skogen är att det är lite off, närmaste ställe där du kan handla allt blir ju Solna Centrum.
Citera
2021-07-16, 04:58
Bor själv i Huvudsta (nära Huvudsta centrum) sedan två månader tillbaka. Kan rekommendera det faktiskt. Väldigt lugnt och inte allt för mycket blattar. Finns en del araber och somalier runt Huvudsta centrum dock, men de gör inte så mycket väsen av sig. Har aldrig känt my otrygg här på kvällarna. Har bott i Rinkeby tidigare och då gick jag omkring knivbeväpnad på kvällen för säkerhets skull. Huvudsta är oändligt mycket bättre!
Citera
2021-07-18, 14:59
Medlem
Luxuss avatar
Citat:

Johan enbergs väg och bortåt, dvs södra huvudsta och bortåt längs vattnet är toppen.
Västra skogens tbana kan husera tveksamma element då det är delningspunkten för blå linjen, så det blir att ungdomarna möts där. Bodde ca 15 år i huvudsta och aldrig något problem. Jo en gång var det ett gäng stökiga ungdomar men jag är rätt stor av mig så de lugnade sig
Citera
2021-07-18, 19:54
Medlem
Citat:

Har uppfattat att det finns en massa studentbostäder i området och som någon tidigare har sagt så möts de blå linjerna där. Det är ett helt okej område! Väldigt lågt prissatt med tanke på hur nära det ligger Kungsholmen och vattnet. Lite knepig planering, hus som vissa upplever som mindre attraktiva och blå linje är nog det som har sänkt det. Pampas Marina och promenaden längs vattnet är mysigt. Åk dit och ta en lunch på k4 pampas.

Annars kan jag rekommendera SVTs valstatistik från 2018. Säger en hel del om vad det är för folk som bor i olika områden (inkomst, utbildningsgrad, andel hyresrätter etc). Jämför datan med en Söderort du känner till för att känna av. Lite lurigt i de valdistrikt där det är mycket studentbostäder dock då de påverkar statistiken nämnvärt både vad det gäller inkomst, utbildningsgrad, utländsk bakgrund etc. Ja, du fattar...

https://valresultat.svt.se/2018/301840107.html
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in