Citat:
Ursprungligen postat av
Alfons-Bokalen
Funderar på att köpa en lägenhet och har tittat en del på området kring Västra skogen/Johan Enbergs väg trots att jag föredrar söderort. Vad tror ni om det området? Har fått intrycket av att det ska vara ett ganska lugnt och bra område. Mest svenskar och skötsamma universitetsutbildade invandrare (inte för jag bryr mig). Men såg att någon tyckte att det kunde vara mycket folk i rörelse kring Västra skogens T-banestation vissa helgkvällar. Någon som vet?
Har uppfattat att det finns en massa studentbostäder i området och som någon tidigare har sagt så möts de blå linjerna där. Det är ett helt okej område! Väldigt lågt prissatt med tanke på hur nära det ligger Kungsholmen och vattnet. Lite knepig planering, hus som vissa upplever som mindre attraktiva och blå linje är nog det som har sänkt det. Pampas Marina och promenaden längs vattnet är mysigt. Åk dit och ta en lunch på k4 pampas.
Annars kan jag rekommendera SVTs valstatistik från 2018. Säger en hel del om vad det är för folk som bor i olika områden (inkomst, utbildningsgrad, andel hyresrätter etc). Jämför datan med en Söderort du känner till för att känna av. Lite lurigt i de valdistrikt där det är mycket studentbostäder dock då de påverkar statistiken nämnvärt både vad det gäller inkomst, utbildningsgrad, utländsk bakgrund etc. Ja, du fattar...
https://valresultat.svt.se/2018/301840107.html