Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Det var bra förr, min farsa flyttade därifrån i år. Jag är uppväxt där och det var mest pensionärer och barnfamiljer på den tiden. Nu däremot, då farsan är pensionär, så ser han bara dagdrivande somalier mest hela tiden. Det är inbrott var och varannan dag på Logdansvägen osv.. Men området och allt runtomkring (inte Hallonbergen dock, där närmsta t-bana är belägen) är fortfarande vackert.
Tråkigt att höra. Tittar man på inbrottsstatistiken för det senaste året dock ser det ok ut, inga inbrott på Örsvängen eller Logdansvägen. Tar man Hagalundsgatan så var det 6 inbrott under denna tid. Så jag antar att allt är relativt. Men inbrott kan ju ske vad som helst, det är som du säger själva känslan över vilka som bor där som är viktigt också och hur säkert det känns.
Själv har jag svårt att säga vad jag tycker, det verkar relativt lugnt men finns viss klientel som känns mindre kul, dock inte i närheten av problemen i Hagalund. Inget jobbigt centrum som är bökigt i Ör och vad jag förstår så skall HSB satsa på området med nya bostäder och ett litet centrum.