2017-11-05, 15:43
Medlem
Bor i Vasalund/Råsunda, supermysigt, Sunpan är också trevligt m skulle undvika Hagalund. Tycker att Frölsunda har tråkig arkitektur och är opersonligt o Bergshamra ligger lite off och är trist.
Citera
2017-11-05, 21:54
Medlem
Någon som har koll på det nya höga husen på evenemangsgatan i arenastaden. Tittade lite på ett hus där och slogs av att det var många unga invandrare (män) som bodde där. Med det menar jag inga värderingar över det men det var ändå lite överraskande.
Citera
2017-11-06, 09:52
Medlem
Hur är Ör att bo i förresten? Verkar vara ganska tråkigt när jag gått där men väldigt fin natur. Får en känsla av att det är bättre än Hallonbergen? Någon som bor där?
Citera
2017-11-06, 10:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Hur är Ör att bo i förresten? Verkar vara ganska tråkigt när jag gått där men väldigt fin natur. Får en känsla av att det är bättre än Hallonbergen? Någon som bor där?

Det var bra förr, min farsa flyttade därifrån i år. Jag är uppväxt där och det var mest pensionärer och barnfamiljer på den tiden. Nu däremot, då farsan är pensionär, så ser han bara dagdrivande somalier mest hela tiden. Det är inbrott var och varannan dag på Logdansvägen osv.. Men området och allt runtomkring (inte Hallonbergen dock, där närmsta t-bana är belägen) är fortfarande vackert.
Citera
2017-11-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det var bra förr, min farsa flyttade därifrån i år. Jag är uppväxt där och det var mest pensionärer och barnfamiljer på den tiden. Nu däremot, då farsan är pensionär, så ser han bara dagdrivande somalier mest hela tiden. Det är inbrott var och varannan dag på Logdansvägen osv.. Men området och allt runtomkring (inte Hallonbergen dock, där närmsta t-bana är belägen) är fortfarande vackert.

Tråkigt att höra. Tittar man på inbrottsstatistiken för det senaste året dock ser det ok ut, inga inbrott på Örsvängen eller Logdansvägen. Tar man Hagalundsgatan så var det 6 inbrott under denna tid. Så jag antar att allt är relativt. Men inbrott kan ju ske vad som helst, det är som du säger själva känslan över vilka som bor där som är viktigt också och hur säkert det känns.

Själv har jag svårt att säga vad jag tycker, det verkar relativt lugnt men finns viss klientel som känns mindre kul, dock inte i närheten av problemen i Hagalund. Inget jobbigt centrum som är bökigt i Ör och vad jag förstår så skall HSB satsa på området med nya bostäder och ett litet centrum.
Senast redigerad av Burgundi 2017-11-06 kl. 14:20.
Citera
2017-11-06, 14:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Tråkigt att höra. Tittar man på inbrottsstatistiken för det senaste året dock ser det ok ut, inga inbrott på Örsvängen eller Logdansvägen. Tar man Hagalundsgatan så var det 6 inbrott under denna tid. Så jag antar att allt är relativt. Men inbrott kan ju ske vad som helst, det är som du säger själva känslan över vilka som bor där som är viktigt också och hur säkert det känns.

Själv har jag svårt att säga vad jag tycker, det verkar relativt lugnt men finns viss klientel som känns mindre kul, dock inte i närheten av problemen i Hagalund. Inget jobbigt centrum som är bökigt i Ör och vad jag förstår så skall HSB satsa på området med nya bostäder och ett litet centrum.

Dom har planer på att bygga ett sjuhelvetes trähus typ mitt på torget i Ör.
http://www.sundbyberg.se/download/18...-%20Besqab.pdf
Citera
2017-11-06, 14:39
Medlem
Citat:
Dom har planer på att bygga ett sjuhelvetes trähus typ mitt på torget i Ör.
http://www.sundbyberg.se/download/18...-%20Besqab.pdf

Oj, ja det var speciella hus.
Citera
2017-11-06, 14:46
Medlem
Men det ser ut att bli äldreboende och bostadsrätter och något nytt som kallas mellanboende samt handel.
Citera
2017-11-06, 14:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Men det ser ut att bli äldreboende och bostadsrätter och något nytt som kallas mellanboende samt handel.

Kommer bli nya rissne, mellanboende låter som någonstans att slänga in ensamkommande och det där kommer bli för dyrt i ett annars rätt så sunkigt område vilket kommer göra så att SOC köper upp lägenheterna och skickar in alkisarna och soc-fallen en masse.
Citera
2017-11-06, 15:00
Medlem
Citat:
Kommer bli nya rissne, mellanboende låter som någonstans att slänga in ensamkommande och det där kommer bli för dyrt i ett annars rätt så sunkigt område vilket kommer göra så att SOC köper upp lägenheterna och skickar in alkisarna och soc-fallen en masse.

Nej det var inte avsikten med mellanboende som jag förstår utan handlar mer om äldre. http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...WsdqCp0EnFMtA/
Det kommer att vara en åldersgräns på hyresrätterna.
Citera
2017-11-08, 02:49
Medlem
Kuypers avatar
Är inte så mycket för Solna men Ulriksdal är väl helt okej.
Citera
2017-11-08, 03:26
Medlem
whyysoseriouss avatar
Fyfan håll er så långt borta från Hagalund som ni bara kan om ni funderar på att flytta till Solna. Värre skithåla får man nog leta efter, bor inneboende just nu i väntan på att min lägenhet ska bli färdigbyggd och har typ aldrig känt mig så deprimerad pga stället jag bor på. Invandrarfamiljer som envisas med att dra in saker från grovsopen så halva huset får vägglöss, konstant nedskräpning och diverse kroppsvätskor i trapphus och hissarna, folk som inte fattar vinken med lugn efter 22.00 och så de 20-tal gängen av små snorungar som tror att de är någon form av mafiabossar som ständigt hänger i alla portar och grovtvättstugor och inte har respekt för någon. Usch.

Februari kan fan inte komma snabbt nog, vill aldrig sätta min fot här igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in