2017-03-13, 22:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottpojken
Jag har hört av en polare som hörde av en polare att flera av gärningsmännen var barn till brottsoffret. Men vad jag har läst mig till så stämmer väll inte det? Polaren är jävligt säker på att det är sant. Hans polare hade hört det av någon närstående till brottsoffret, på vilket sätt vet jag inte.
Med tanken på klåparaktigheten i utförandet av brotten och den gruppens samlade intelligens, så verkar de vara kusiner, syskon och föräldrar till varandra hela högen, samtidigt.
Citera
2017-03-15, 23:32
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Gjorde hon? Kan du bjuda på vilken sida det går att läsa?

Läste det i en kvällstidning.
Citera
2017-03-16, 00:17
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Gjorde hon? Kan du bjuda på vilken sida det går att läsa?

vet inte om det finns i FUP men jag har för mig att hon sa detta i samband med omhäktningsförhandlingen. att det inte finns skäl för omhäktning eftersom offret redan är död. haha.
Citera
2017-03-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Läste det i en kvällstidning.

http://www.dt.se/blaljus/brott/mordet-i-langshyttan-haktad-20-arig-kvinna-har-erkant
Citera
2017-03-16, 13:19
Medlem
TröttSvensks avatar
Precis
För er som inte orkar klicka så är citatet här :

Av de så kallade häktningsprotokollen framgår att en 20-årig kvinna från Hedemora kommun erkänner gärningen. Hon menade dock att det inte fanns någon anledning till häktning.

Då kvinnan var död fanns det heller ingen risk för att hon själv skulle fortsätta begå brott, menade den 20-åriga kvinnan, enligt protokollet.

– Jag vill inte svara på några frågor, säger kvinnans advokat Ulrica Åsåker.

Citera
2017-03-16, 13:47
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Precis
För er som inte orkar klicka så är citatet här :

Av de så kallade häktningsprotokollen framgår att en 20-årig kvinna från Hedemora kommun erkänner gärningen. Hon menade dock att det inte fanns någon anledning till häktning.

Då kvinnan var död fanns det heller ingen risk för att hon själv skulle fortsätta begå brott, menade den 20-åriga kvinnan, enligt protokollet.

– Jag vill inte svara på några frågor, säger kvinnans advokat Ulrica Åsåker.

Invändningen är troligen gjord av advokaten och har sin relevans om den misstänkta kvinnan häktas för ett brott som har mindre än två års fängelse, tex skyddande av brottsling.
Citera
2017-03-19, 20:25
Medlem
Kommer Hovrättsförhandlingarna hållas i Svea Hovrätt eller Hovrätten för Nedre Norrland?
Någon som vet när förhandlingarna börjar igen?
Citera
2017-03-19, 20:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Kommer Hovrättsförhandlingarna hållas i Svea Hovrätt eller Hovrätten för Nedre Norrland?
På fråga A svarar jag Svea Hovrätt.
På fråga B svarar jag vet ej.
Citera
2017-03-28, 15:25
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

5 april och 10 dagar + två reservdagar är avsatta.
http://www.svea.se/Om-Svea-hovratt/Nyheter-fran-Svea-hovratt/Huvudforhandling-i-Langshyttanmalet/
Citera
2017-04-03, 11:49
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Någon som fått tag på ljud från rättegångarna? Satt och gapflabbade åt PoH:s berättelse i rätten häromdagen som finns uppe på SR. Så uppenbart att han spelar på känslor och försöker få sig själv att framstå som en ängel som mådde "jättedåligt" när man mördar M. Samtidigt syns han på bild när han handlar allt som ska användas för ändamålet. Det komiska med det är att han nog själv inte förstår hur han framstår. Han pratar som ett barn som tror sig ha kommit på den bästa förklaringen när alla utom han själv redan långt innan fattat hur körd han är.
Citera
2017-04-04, 23:43
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Någon som fått tag på ljud från rättegångarna? Satt och gapflabbade åt PoH:s berättelse i rätten häromdagen som finns uppe på SR. Så uppenbart att han spelar på känslor och försöker få sig själv att framstå som en ängel som mådde "jättedåligt" när man mördar M. Samtidigt syns han på bild när han handlar allt som ska användas för ändamålet. Det komiska med det är att han nog själv inte förstår hur han framstår. Han pratar som ett barn som tror sig ha kommit på den bästa förklaringen när alla utom han själv redan långt innan fattat hur körd han är.

Hur hittar du detta? Skulle vara intressant att höra Gansterns försök att förklara sig
Så nu drar Hovrättsförhandlingarna äntligen igång i morgon onsdag vad det verkar!
Citera
2017-04-05, 11:36
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Hur hittar du detta? Skulle vara intressant att höra Gansterns försök att förklara sig
Så nu drar Hovrättsförhandlingarna äntligen igång i morgon onsdag vad det verkar!

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=161&grupp=23106&artikel=6 570733

Håll till godo, finns lite ljud från några av de andra stjärnorna med.

Vissa kanske inte kan se humorn i ett förhör ang. mordmisstankar, själv tycker jag det är hysteriskt kul. En medelålders man som försöker låta som ett litet barn. PO är verkligen en otäck snubbe. Säkert inte farlig på det sättet, men han verkar inte förstå alls vad felet med hans handlingar kan tänkas vara.

Får Anders Eklund-vibbar av honom. Samma barnsliga sätt att tala på och samma totala avsaknad av självinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in