2016-12-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Kanske inte psykfall men i Fup framgår att han gått i särskola, dvs har en intellektuell funktionsnedsättning. Detta ihop med umgänge av samma skrot o korn samt enorma mängder alkohol med åtföljande (konstruerade?) minnesluckor.
Att det är någon riktig vajsing förstod man ju. Förmodligen är han så korkad att det är därför han får gå lös. Han har ju visat sig vara fegisen som bara ville ha betalt för att inte skvallra och inte den typ som själv skulle klura ut hur man tar livet av någon. En riktig krake och harmlös vanligtvis? Man märker ju det på hur han fortsätter att skriva på sin Facebook som om ingenting hänt. Allt verkar vara som vanligt och ölburken står i fokus.
Citera
2016-12-14, 14:51
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Allt verkar vara som vanligt och ölburken står i fokus.

Nej Cocacola är det som gäller nu
Citera
2016-12-14, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
PO har varit påverkad/drogad sedan 2010...

Ja han ser inte ut att må så bra, han ser lite halvmongo ut. Finns det nåt ord för det han lider av eller är det bara otur så att säga?
Citera
2016-12-14, 19:35
Medlem
Jag mår illa när jag tänker på hela historien, men minst lika illa mår jag när jag läser alla osmakliga och onödiga uttalanden om hur de inblandade lever, hur de ser ut och vilka eländiga människor de är. En anledning till att det går fel i livet för många är mobbing - och där är ni flera som borde känna er skyldiga utifrån det jag kan läsa... Hur svårt ska det vara att hålla sig till saken?
Citera
2016-12-14, 19:51
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mova
Jag mår illa när jag tänker på hela historien, men minst lika illa mår jag när jag läser alla osmakliga och onödiga uttalanden om hur de inblandade lever, hur de ser ut och vilka eländiga människor de är. En anledning till att det går fel i livet för många är mobbing - och där är ni flera som borde känna er skyldiga utifrån det jag kan läsa... Hur svårt ska det vara att hålla sig till saken?

De, i grupp (!!!) har bragt en människa om livet på ett så fult, fegt, uruselt och dessutom hjärndött sätt, att de har (åtminstone i mina ögon) förlorat/förbrukat "allt" människovärde de någon gång haft.

Att folk sitter och skriver nedlåtande kommentarer om dessa avskum är kanske ett sätt för dem att ventilera efter detta fruktansvärt, avskyvärda och häpnadsväckande dåd.

Flashbackskribenter skyldiga till mobbing, i den här soppan? Hahaha, eller hur
Citera
2016-12-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
De, i grupp (!!!) har bragt en människa om livet på ett så fult, fegt, uruselt och dessutom hjärndött sätt, att de har (åtminstone i mina ögon) förlorat/förbrukat "allt" människovärde de någon gång haft.

Att folk sitter och skriver nedlåtande kommentarer om dessa avskum är kanske ett sätt för dem att ventilera efter detta fruktansvärt, avskyvärda och häpnadsväckande dåd.

Flashbackskribenter skyldiga till mobbing, i den här soppan? Hahaha, eller hur

Japp, håller med dig om att det är ett helt jävla idiotiskt och vidrigt brott, absolut! Men i alla fall - man kan hålla sig till saken! Det finns flera i denna värld som lever på Eldorado-burkar och ser ut som fan själv, men mördare är de inte i alla fall. Det jag menar är att man inte behöver döma andra utifrån vad de äter och hur de ser ut... Viktigt att tänka på - det hade lika gärna kunna varit du.
Citera
2016-12-15, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilperon
För mig hör det till saken att veta mycket och detaljerat om gm. Vill förstå bakgrunden. Vill förstå resonemang och mekanismer. Inte bara i detta fall.
Som jag skrivit tidigare kan vi ha olika syn på topic / off topic. Får vi försöka tolerera.
BHs hjärna? Den uteslutande faktorn, hopplösheten växte tillsammans med kroppsytan. För mycket egentid, vetskapen om dagligt trilskande. Som sagt, i synnerhet en trefalldig hopplöshet, är mitt perspektiv på saken.
Edit: kanske missat/förstår inte vad som andra inte förstår men i min värld (ur ögonen på en långshyttebo i nära ålder) känns själva dådet ganska ologiskt men långt ifrån det många målar upp, som kriminalhistoria.
Senast redigerad av JotIdiot 2016-12-15 kl. 02:15.
Citera
2016-12-15, 09:19
Medlem
Doctors avatar
"Polisen talade om för honom att kvinnan var död. Han visste inte om det innan, säger han."

JH kan inte anklagas för att vara duktig på att ljuga i alla fall.
Citera
2016-12-15, 09:34
Medlem
Doctors avatar
Snabbaste förhöret hittills.
Citera
2016-12-15, 09:45
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Citat:
Henriques undrar om det inte bara är en attityd , att han säger att han inte minns för att skydda sig själv.
Men 26-åringen minns inte.
"Det är svårt att minnas när man inte har minnen. Vad är det ni inte förstår. Att vi är så perfekta att vi ska kunna minnas det här?"

Citera
2016-12-15, 09:54
Medlem
piper55s avatar
Alla i gänget har drabbats av minnesvikt under den perioden när offret mördades men kommer ihåg alla detaljer om hur länge dom känt varandra och andra smådetaljer trots intensivt krökande och intag av droger långt innan mordet. det är ju väldigt passande att minnet försvinner för alla precis nu.

Tror dom på fullaste allvar att köra på minnesluckor. Alkohol och olyckor som ursäkt verkligen skulle fungera på åklagaren?

Sämsta bortförklaringen hittils är ändå den som kom idag.

Henriques undrar om det inte bara är en attityd , att han säger att han inte minns för att skydda sig själv.

"Det är svårt att minnas när man inte har minnen. Vad är det ni inte förstår. Att vi är så perfekta att vi ska kunna minnas det här?"
Citera
2016-12-15, 10:01
Medlem
Doctors avatar
Första gången som man hör att någon av advokaterna försöker flytta skuldbördan på någon annan än sin klient.

Citat:
Eskeby läser ur polisförhör, där 37-åringen ska ha sagt att:
24-åringen sa att han hade avslutat kvinnans liv.
Det stämmer nog, säger 37-åringen.

MB ska alltså ha sagt till DM att han avslutat Maddes liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in