2016-11-27, 23:31
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Namnen på hans barn finns uppräknade i högerspalten i artikeln du länkade, ingen Mats där.
Kan efter att ha studerat Sveriges Befolkning 1980 vederlägga påståendet att MH är son till nämnda pastorn. Han bodde 1980 med sina föräldrar och storebror i Saltsjö-Boo var han också är född.
Citera
2016-11-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det finns en grundläggande hållning i att vara en civiliserad människa:

Fördöm inte människan, fördöm hennes handlingar. Fattar du skillnaden? Du misskrediterar personer, och verkar njuta av det, och det är precis sådana som du som hetsar och skapar lynchmobbar.

-------

M.J verkar ha haft ett vandrande hotell i sin lägenhet. Varför bodde A.L och M.B hemma hos M.J sedan 1-2 månader? Var de vräkta? (FUP, s.1238-1240)
Jag fördömer dom som du påstår är människor och kommer fortsätta med detta. Enligt mig har dom lägre status än kackerlackor.
Citera
2016-11-27, 23:44
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Orkar inte ögna genom 512 sidor men förekommer någon PJ i detta fall? En välkänd figur i Långshyttan

Nej, han är inte inblandad på något sätt i det här, (förutom att han förkommer i någon smskontakt i BHs telefon)
Citera
2016-11-27, 23:48
Medlem
Varför A.L påstår att M.B inte längre är far till fostret borde bero på att hon blev förbannad över att fästmannen knullade runt med B.H. Dom hade väl hängt ihop några månader och med tanke på att M.B har 2 ungar innan samt A.L själv lika många funderar man ännu mer över hur pass förståndshandikappade dom är? Varenda unge som denna stora mördarklan fött fram har fosterhemsplacerats och det är några stycken. Har ungarna tur slipper dom umgås med dessa trashankar i framtiden och förhoppningsvis hamnar i trygga händer.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-11-27 kl. 23:58.
Citera
2016-11-28, 00:02
Medlem
För dom som läst alla förhör och även samtalslistorna så borde man inse att M.B och A.L haft sex konstant sen dom träffades några månader innan och därför bör M.B vara fadern till det väntande barnet. Att hon skulle rumlat runt också känns långsökt men med den mentaliteten vet man förstås inte? Sen kan man undra om Benita inte blir gravid på grund av sin vikt? Att en sån trasa skulle ta sig till läkare och få p-piller verkar också långsökt? Ansvar är väl det som saknas helt i ligan.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-11-28 kl. 00:05.
Citera
2016-11-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det finns en grundläggande hållning i att vara en civiliserad människa:

Fördöm inte människan, fördöm hennes handlingar. Fattar du skillnaden? Du misskrediterar personer, och verkar njuta av det. Din inställning hetsar och skapar lynchmobbar så att det blir ännu mer elände än vad det var innan.

-------

M.J verkar ha haft ett vandrande hotell i sin lägenhet. Varför bodde A.L och M.B hemma hos M.J sedan 1-2 månader? Var de vräkta? (FUP, s.1238-1240)

Jag har läst några inlägg av dig nu, och jag håller fullständigt med dig, fördöm inte människan, fördöm hennes handlingar...
Helt rätt inställning och attityd. Men dessa människor går utöver det ovanliga, och tyvärr kan jag inte bara döma handlingen i detta fall, då de är 11 stycken som begår ett fruktansvärt utstuderat, planerat och rått mord tillsammans.

Jag håller med dig också om huruvida dessa sexuella relationer kan spela roll, men jag har min synvinkel på det.
Jag utgår från BH, hon har bott hos JH/MJ. Hon bott hos PO/hans flickvän. Hon har haft en sexuell relation med MB, hon smsar till DW, med sexuella anspelningar. Hon har MH som chaufför. Och DM och hon har väl varit ut på djävulskap förut....BO hade också bott hos flera av dem, ja vad säger detta?? En kvinnlig psykopat, utnyttjar relationer... och dessutom kom BH in i detta gäng så sent som i april först. Vissa har känt varandra i 15 år, en del 2 till 3 år, och inte fasen har de börjat prata om att mörda en fluga kanske ens en gång, men något händer i denna grupp när BH kommer in i den..
Och jag kan nästan påstå att en av advokaterna är på samma spår som jag... AL:s advokat.. Den enda som kommit på kant men BH är AL i detta gäng, enligt BH:s utsago i tingsrätten. Kanske fullt förståligt, då hon satte in en kil mellan AL och MB... Det finns nog allt i detta gäng, kärlek, sex, svartsjuka, girighet och hat...
Senast redigerad av knepplenning 2016-11-28 kl. 00:14.
Citera
2016-11-28, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det konstiga är att BH också har körkort. Det framgår i ett av förhören. Så MH ville nog se sig själv som oumbärlig för gänget..

Kan säga så här att B.H har verkligen inte körkort!
Citera
2016-11-28, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 19Sverige91
Kan säga så här att B.H har verkligen inte körkort!

Konstigt. För det står så i förhöret. Och det är inte BH själv som säger det.
Citera
2016-11-28, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Konstigt. För det står så i förhöret. Och det är inte BH själv som säger det.

BH har inte körkort.
Möjligt att hon påstått något sådant men det är lögn.
Citera
2016-11-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaggis26
Det kan ha framkommit tidigare i tråden men AL har varit fosterhemsplacerad när hon var yngre i Dalarna, hon bodde då bl.a. hos en familj i en liten ort norr om Falun. Någon som har vetskap om hennes uppväxtförhållanden & orsaken till detta?
Hon är uppenbarligen gravid i sjunde månaden men det är inte MB's barn och hon har två barn sedan tidigare, var är dessa?

Detta kanske har förhandlats tidigare i tråden vilket jag då missat...

Enligt min polare (han var med när hon berättade detta för några) , så har AL själv under tiden man går på kollo, i detta fall Hellmansö i Falun berättat hur hon bla sugit av sin brorsa(styvbrorsa?) under uppväxten. Detta gäng tror jag har jackpot i hur man inte ska växa upp.
Citera
2016-11-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Nej:
28/11 MB
29/11 AL+MJ

Tid för start på 29/11 AL+MJ ?
Citera
2016-11-28, 02:32
Medlem