Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Det finns en grundläggande hållning i att vara en civiliserad människa:
Fördöm inte människan, fördöm hennes handlingar. Fattar du skillnaden? Du misskrediterar personer, och verkar njuta av det. Din inställning hetsar och skapar lynchmobbar så att det blir ännu mer elände än vad det var innan.
-------
M.J verkar ha haft ett vandrande hotell i sin lägenhet. Varför bodde A.L och M.B hemma hos M.J sedan 1-2 månader? Var de vräkta? (FUP, s.1238-1240)
Jag har läst några inlägg av dig nu, och jag håller fullständigt med dig, fördöm inte människan, fördöm hennes handlingar...
Helt rätt inställning och attityd. Men dessa människor går utöver det ovanliga, och tyvärr kan jag inte bara döma handlingen i detta fall, då de är 11 stycken som begår ett fruktansvärt utstuderat, planerat och rått mord tillsammans.
Jag håller med dig också om huruvida dessa sexuella relationer kan spela roll, men jag har min synvinkel på det.
Jag utgår från BH, hon har bott hos JH/MJ. Hon bott hos PO/hans flickvän. Hon har haft en sexuell relation med MB, hon smsar till DW, med sexuella anspelningar. Hon har MH som chaufför. Och DM och hon har väl varit ut på djävulskap förut....BO hade också bott hos flera av dem, ja vad säger detta?? En kvinnlig psykopat, utnyttjar relationer... och dessutom kom BH in i detta gäng så sent som i april först. Vissa har känt varandra i 15 år, en del 2 till 3 år, och inte fasen har de börjat prata om att mörda en fluga kanske ens en gång, men något händer i denna grupp när BH kommer in i den..
Och jag kan nästan påstå att en av advokaterna är på samma spår som jag... AL:s advokat.. Den enda som kommit på kant men BH är AL i detta gäng, enligt BH:s utsago i tingsrätten. Kanske fullt förståligt, då hon satte in en kil mellan AL och MB... Det finns nog allt i detta gäng, kärlek, sex, svartsjuka, girighet och hat...