2016-11-25, 10:20
  #5977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFredlosa
Då blir ju deras medverkat på NMR ett pinsamt kapitel för Nordiska motståndsrörelsen. Men de deltog i NMR 1 maj demo. Det är ju dokumenterat av Aktuellt fokus.

NMR har ju sysslat med rekrytering på Sär-skolor så de bryr sig väl inte direkt vilka som traskar med dem. Politik verkar inte direkt vara en sak denna gruppering ägnade sig åt, de gick nog bara med för att de kunde.
Citera
2016-11-25, 10:28
  #5978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Tror du har slagit huvudet på spiken.
Borlänge är också ett brukssamhälle, där människor har fått jobb, på grund av man känner någon, alternativt är släkt med någon. Idag krävs väl lite mer utbildning, oavsett vän/släktskap. Men den mentaliteten finns djupt inrotat.
Och som du beskriver det, när flyktingpolitiken på något sätt drabbar oss personligen, där vi kan känna, jag har betalat skatt i hela mitt vuxna liv, och hamnar längst bak eller längst ner på både bidragslistan, bostadslistan etc, så kommer föraktet som på posten. Jag tror inte det spelar någon roll vad du har för färg, samhällsstatus etc..

Borlänge är precis som alla andra städer. Visst finns problematiska områden med missbruk som det gör i dom flesta städer. Men att skriva att Borlänge är ett missbrukssamhälle är väl ändå till att ta i, man kan ju faktiskt välja sitt umgänge lite bättre. Jag har pluggat och satt upp mål och definitivt inte fått mitt jobb på grund av att jag skulle känt någon.
Citera
2016-11-25, 10:30
  #5979
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menjagju
Borlänge är precis som alla andra städer. Visst finns problematiska områden med missbruk som det gör i dom flesta städer. Men att skriva att Borlänge är ett missbrukssamhälle är väl ändå till att ta i, man kan ju faktiskt välja sitt umgänge lite bättre. Jag har pluggat och satt upp mål och definitivt inte fått mitt jobb på grund av att jag skulle känt någon.
Det står ju dock brukssamhälle, inte missbrukssamhälle
Citera
2016-11-25, 10:46
  #5980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menjagju
Borlänge är precis som alla andra städer. Visst finns problematiska områden med missbruk som det gör i dom flesta städer. Men att skriva att Borlänge är ett missbrukssamhälle är väl ändå till att ta i, man kan ju faktiskt välja sitt umgänge lite bättre. Jag har pluggat och satt upp mål och definitivt inte fått mitt jobb på grund av att jag skulle känt någon.

Nu har du nog läst lite för fort
Jag skrev ett BRUKSSAMHÄLLE, är lite skillnad på det
Det innebär att det finns två stora tunga industrier i Borlänge, pappersbruket Stora Enso och stålverket SSAB, och många arbetar på dessa industrier, nu har även Ikea kommit, men det är ju ingen tung industri...
Citera
2016-11-25, 10:51
  #5981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFredlosa
Då blir ju deras medverkat på NMR ett pinsamt kapitel för Nordiska motståndsrörelsen. Men de deltog i NMR 1 maj demo. Det är ju dokumenterat av Aktuellt fokus.

Ja inte bara pinsamt för nmr... även för HA, Och 81 support...
De har trasslat till det riktigt för sig, detta gansta gäng....
Citera
2016-11-25, 10:54
  #5982
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Ja inte bara pinsamt för nmr... även för HA, Och 81 support...
De har trasslat till det riktigt för sig, detta gansta gäng....


81-support allstar.

Någon som vet varför det bara var rättegång tre dagar denna vecka?
Citera
2016-11-25, 11:16
  #5983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Blir nyfiken, var man kan finna dessa godbitar?

mord.nu .. registrera dig och du kommer att sitta klistrad.. varelserna beter sig hur normalt som helst in i det sista.. alltså fram tills polisen börjar söka efter dem osv.. nu är de helt plötsligt "sjuka" och "utnyttjade"...
Citera
2016-11-25, 11:23
  #5984
Medlem
chromacors avatar
Jag blir helt matt av att lösa förhörsprotokollen i FUP:en, alla, precis alla verkar ju vara riktigt (för att låna Leif GWs uttryck) primitiva människor. Jag tappar snart tilltron till mänskligheten.

Exempel, från sid 957 i huvudprotokollen, förhör med en HS som är ex till EA:

Citat:
2008 hade Hxxxx en "loppisbutik" i Krylbo, tillsammans med sin första fru, Mxxx Sxxxxx, och en dag kom Erica in i butiken och hon har fem liter sprit med sig och sade till Hxxxx att "följ med nu nu ska vi ut och ha lite kul" och Hxxxx tänkte att det är ju roligare än att stå här. Hxxxx fru blev inte glad och hon gormade och skrek något som att "nu stannar du här" till Hxxxx men Hxxxx följde med Erica i alla fall. Erica och Hxxxx gick och satte sig vid ett stort träd vid tågstationen.

EA kommer med fem liter (!) sprit och han lämnar villigt sitt eget företag (trots att hans fru är där) för att gå och binge-dricka fulsprit med den 20 år yngre EA. Liksom vad fan?!

Senare blir HS och EA ett par och knullar fram två barn som bägge är familjehemsplacerade.

Hela högen befinner sig ju längre ned på utvecklingsstegen än schimpanser för fan! Apor tar ju åtminstone hand om de sina.
Citera
2016-11-25, 13:06
  #5985
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFredlosa
Då blir ju deras medverkat på NMR ett pinsamt kapitel för Nordiska motståndsrörelsen. Men de deltog i NMR 1 maj demo. Det är ju dokumenterat av Aktuellt fokus.
Vad är det för pinsamt för NMR att deltagare i en öppen demonstration senare gjort sig skyldiga till ett grovt brott?

Vem som helst kan gå med i en öppen demonstration. Det sker ingen förhandskontroll.

Så förklara gärna nu hur detta kan vara pinsamt?
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Jag blir helt matt av att lösa förhörsprotokollen i FUP:en, alla, precis alla verkar ju vara riktigt (för att låna Leif GWs uttryck) primitiva människor. Jag tappar snart tilltron till mänskligheten.

Exempel, från sid 957 i huvudprotokollen, förhör med en HS som är ex till EA:



EA kommer med fem liter (!) sprit och han lämnar villigt sitt eget företag (trots att hans fru är där) för att gå och binge-dricka fulsprit med den 20 år yngre EA. Liksom vad fan?!

Senare blir HS och EA ett par och knullar fram två barn som bägge är familjehemsplacerade.

Hela högen befinner sig ju längre ned på utvecklingsstegen än schimpanser för fan! Apor tar ju åtminstone hand om de sina.
De ger verkligen innebörd åt beteckningen white trash! Herregud, må jag själv eller mina efterkommande aldrig bli som de där feta, sönderpiercade, alkoholiserade, korkade undermänniskorna!

För övrigt fattar jag inte hur de trodde sig kunna komma undan med det här. Så många inblandade och inte en tanke har de haft på att undanröja teknisk bevisning.
__________________
Senast redigerad av PrisonMike 2016-11-25 kl. 13:10.
Citera
2016-11-25, 14:01
  #5986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
...

För övrigt fattar jag inte hur de trodde sig kunna komma undan med det här. Så många inblandade och inte en tanke har de haft på att undanröja teknisk bevisning.

Jodå, de gjorde sig av med kniven och repet och eldade lite kläder men inte ett par byxor för de kostade 800 kr.

Sedan fyllde de på den tekniska bevisningen med kreditkortsköp, dammsugare, mobiltelefon mm.

Tur att jag inte är nämndeman och särskilt tur att jag inte är det i Falun och just nu. Då hade jag rakat av mig håret efter första rättegångsdagen.
Citera
2016-11-25, 14:07
  #5987
Medlem
Hur mycket var de skyldiga egentligen? (Jag orkar inte läsa hela tråden.)
Citera
2016-11-25, 14:10
  #5988
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Hur mycket var de skyldiga egentligen? (Jag orkar inte läsa hela tråden.)

Som jah uppfattar det var 3 av dom skyldiga runt 7-8000 och nån ett par hundra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in