2016-07-04, 14:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogla
De står under punkt 5 på körkortet och stämmer med de fejkade betygen.
Tack, ser det nu
Fast forfarande olika förnamn mot kvinnan i Malmö. Märkligt.

Edit: Allt i detta är smått galet så jag bidrar med en smått galen gissning. BO ville gärna ha namnet M*deleine. Finns bara en kvinna med det namnet i landet som har samma födelsedag?
Senast redigerad av DreamTwister 2016-07-04 kl. 14:57.
Citera
2016-07-04, 14:57
Avslutad
Men om hon nu blev tjej ändras inte de sista siffrorna då för att det ska kunna utläsas där att hon är just kvinna?

Hon kanske begärde att allt sånt som bar hennes personnummer och namn skulle ändras i efterhand när hon blev kvinna juridiskt?

Behöver inte vara en förfalskning utan en korrigering.
Senast redigerad av GenesisP 2016-07-04 kl. 15:01. Anledning: stavning
Citera
2016-07-04, 15:00
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.F-ritzl
https://m.facebook.com/d*nne.w*hlgren ?

Jag har sett dessa gossar de brukar hänga i bullermyren och borlänge c
Om nu https://m.facebook.com/d*nne.w*hlgren är inblandad så kan det ju vara en besvärlig omständighet för honom att han den 29/6 postade en selfie vid vad som ser ut att vara ett vattenfyllt gruvhål i bakgrunden.

Kan bilden vara tagen samma dag kroppen dumpades eller var han/dom där och rekade?

*=a
Citera
2016-07-04, 15:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men om hon nu blev tjej ändras inte de sista siffrorna då för att det ska kunna utlösas där att hon är just kvinna?

Hon kanske begärde att allt sånt som bar hennes personnummer och namn skulle ändras i efterhand när hon blev kvinna juridiskt?

Behöver inte vara en förfalskning utan en korrigering.

Jag tror inte man får korrigera namnet i underskrivna betyg. Dessutom har hon vad jag begriper inte hetat MF.

Men, ska medges, jag får inte ihop det. Verkar som att hon i betyget angett sitt eget personnummer och förnamn, men en annan Madeleines efternamn.
Citera
2016-07-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikHorn
Haha, märkligt detta. Ja, faktiskt är det nog en trådsanning. Det dök väl upp i samband med sökande av adressinnehavare mm.

Själv tyckte jag att bilden på BOs sida var väldigt bekräftande angående könsbyte, men det är ju en ren betraktelse utan något egentligt värde.

😇

Köns korrigeringen bygger på denna artikel
http://www.dt.se/allmant/dalarna/en-lang-vag-mot-ratt-identitet
Citera
2016-07-04, 15:01
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronado
Verkar som BO faktiskt hette Fr*jd i efternamn tidigare och är född kvinna. Skyddat ID ger ingen träff på personnumret på Ratsit, men vid sökning på Lexbase på personnumret enligt betyget http://myslus.com/utbildning/betyg/1.jpg ger det träff på M. D*lbom

EDIT: Alternativt är betygen hemmagjorda, BO verkar ju haft hyfsade datorkunskaper
Då borde det ju finnas två Mad*e*in* Fr*jd i Sveriges Befolkning. Men det finns bara en, och det är kvinnan i Malmö. Hon tycks vara den enda Fr*jd som finns/funnits, med detta födelsedatum.

Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Bra noterat! Madeleine Fröjd är ju inte maskinskrivet som resten av högstadiebetyget, utan man ser att det är skrivet med datorfonetik eller vad de olika skrivstilarna på datorn nu kallas.
Jag tänkte på möjligheten att man "korrigerar" betyg i efterhand vid ett könsbyte, så att "identiteten stämmer bakåt". Men det verkar ju otroligt att man vid ett könsbyte skulle kunna få namn/personuppgifter som så överhängande riskerar att förväxlas med en annan, existerande, person.
Citera
2016-07-04, 15:02
Medlem
PatrikHorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tack, ser det nu
Fast forfarande olika förnamn mot kvinnan i Malmö. Märkligt.

Edit: Allt i detta är smått galet så jag bidrar med en smått galen gissning. BO ville gärna ha namnet M*deleine. Finns bara en kvinna med det namnet i landet som har samma födelsedag?
Haha, detta är bara SÅÅÅ förbryllande.

Alla inblandade en gåta i sig.
Citera
2016-07-04, 15:05
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det här var ju rätt kul, som Per-Olov gjorde/delade ett par dar efter mordet. https://www.facebook.com/perolov.hofflinger.9/posts/513967762136213

Är han utvecklingsstörd på något vis?

För övrigt blev man jätteförvånad när dom har "livets hårda skola".
Citera
2016-07-04, 15:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Då borde det ju finnas två Mad*e*in* Fr*jd i Sveriges Befolkning. Men det finns bara en, och det är kvinnan i Malmö. Hon tycks vara den enda Fr*jd som finns/funnits, med detta födelsedatum.

Jag tänkte på möjligheten att man "korrigerar" betyg i efterhand vid ett könsbyte, så att "identiteten stämmer bakåt". Men det verkar ju otroligt att man vid ett könsbyte skulle kunna få namn/personuppgifter som så överhängande riskerar att förväxlas med en annan, existerande, person.
Inte bara det, hon är också den enda Madeleine med "rätt" födelsedag i landet.
Citera
2016-07-04, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Är han utvecklingsstörd på något vis?

För övrigt blev man jätteförvånad när dom har "livets hårda skola".

Han är utvecklingsstörd.
Pratar på ett konstigt vis också.

Har bott, och kanske gör fortf, på gruppboende.
Senast redigerad av GenesisP 2016-07-04 kl. 15:10.
Citera
2016-07-04, 15:08
Medlem
Men kvinnan i Malmö är kvinna redan 1970, låter lite väl tidigt.Då med annat efternamn och boende hos föräldrarna
Citera
2016-07-04, 15:08
Medlem
Fribbäs avatar
Tråden är intressant men har svårt att hänga med då det blir väldigt rörigt med många inblandade, könsbyte etc. Någon snäll sate som vill skriva en kort sammanfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in