2016-08-05, 01:12
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hon hade frivilligt valt att bo under vilka premisser det än var. Vid tidpunkten tycktes det ha passat henne. Gänget var inte kända i trakten för att vara grovt mordbenägna.

Precis, alltså var hon troligen inte "i klorna" på "gänget", utsatt och hjälplös. Hon hade en fri vilja och använde den.

Citat:
Kanske det ledde till att hon hamnade i knipa då någon/några av de drivande i gruppen insåg potentialen som kassako, hur situationen spårade ur vet vi inte än.

Vilka ekonomiska transaktioner som funnits och vilka avtal som gjorts mellan BO och MGM är än så länge oklart. Vad får dig att dra slutsatsen att BO hamnade i knipa och att hon var en "kassako"?

Citat:
Däremot var det kanske inte så solklart enkelt att förutspå som du och #-Indianen tycks anse. Att kräva att hon skulle kunna ha förutspått hur situationen skulle utveckla sig är imho rätt övermaga.

Du har fått det om bakfoten. Jag kräver ingenting, vad får du det ifrån? Det enda jag har reagerat på är att en del postare har bestämt sig för att BO var ett offer innan hon mördades, det finns ännu inga klarheter kring detta. Naturligtvis blir hon ett offer så snart hon blir maktlös i samband med att mordet iscensätts; men innan kan BO likaväl själv ha varit förövare (oegentligheter med de som senare mördade henne). Att jag håller den möjligheten öppen verkar vissa postare inte tåla, istället för att argumentera och analysera i ämnet öser de invektiv över mig.

MGM och BO verkar vara personer med svåra biografier, deras gemensamma förehavanden innan mordet kanske växlade mellan att vara utsatt och förövare. Det vill säga ett symbiotiskt medberoendeförhållande mellan BO och mördarna.
Citera
2016-08-05, 01:17
Medlem
seankro2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Forskningen säger idag, psykopater har en helt annan uppbyggnad i sin hjärna, den ser inte ut som hos vanliga människor.
Vem var beroende av andra för att leva??

Att flytta runt hos andra är väl ett beroende? Bott hos dig, ex makes hus och nu hos paret. Intressant din beskrivning av hur en psykopats hjärna är uppbyggt.

Inte för att det hade med detta att göra. Överlåter diagnoser åt expertisen...
Senast redigerad av seankro2 2016-08-05 kl. 01:19.
Citera
2016-08-05, 01:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Just det, när någon är så låg, som du just nu...
Så gör jag ett VAL, bli lika låg som du...
Vi kan smutskasta både mgm, BO hur mycket vi vill...
Men det finns ingen i detta land, som kan bestämma om en människa ska dö!!!
Inte ens lagarna påvisar något sådant!
Som läget är just nu, så är det en förundersökning, åtal ska väckas 12 augusti, med förbehåll, om inte åklagarna behöver mer tid, och de misstänkta blir omhäktade, tills utredningen är färdig.
Jag vet vem jag är, och är älskad för det, inte alla förunnat, om jag säger så...
Och jag "vågar" ge mig i kast med människor, ta konflikter..
Du säger själv att du är en missbrukare...
Ja, du kommer alltid att vara det, men du behöver inte svara upp på ditt sug...
Oavsett om du kan juridik eller inte, spelar ingen,,,
Ja, affekt är det enda DU vanrit ute efter...
Fanns det en knapp, ignore så skulle jag trycka på den när det gäller dig...tyvärr...
Maxstraff, är att hoppas på, men Du, ja vad är du dömd till att leva i???
Det har ju varit ditt val, inte mitt..
Lev väl... utifrån de förutsättningar du har...

Jag har varit ren i nära 30 år snart. Vad menar du med låg?!? Har du fasnnat i hissen i dina löjliga kvasipsykologiska "analyser" av mig (men nej , jag kan bjuda lite på min inställning i detta, jag identifierar mig inte med vare sig Madeleine eller gänget som dödat henne. Jag är inte särskilt rädd för olika människor men jag irriterar mig lätt och tycker de ofta blir som plåster, stör när jag läser och så och håller därför en distans som passar mig så jag orkar hålla rimligt civiliserat tonläge. Och jag förstår inte vad det ska kunna vara problematiskt över huvudtaget?).
Citera
2016-08-05, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Precis, alltså var hon troligen inte "i klorna" på "gänget", utsatt och hjälplös. Hon hade en fri vilja och använde den.

Vilka ekonomiska transaktioner som funnits och vilka avtal som gjorts mellan BO och MGM är än så länge oklart. Vad får dig att dra slutsatsen att BO hamnade i knipa och att hon var en "kassako"?

Du har fått det om bakfoten. Jag kräver ingenting, vad får du det ifrån? Det enda jag har reagerat på är att en del postare har bestämt sig för att BO var ett offer innan hon mördades, det finns ännu inga klarheter kring detta. Naturligtvis blir hon ett offer så snart hon blir maktlös i samband med att mordet iscensätts; men innan kan BO likaväl själv ha varit förövare (oegentligheter med de som senare mördade henne). Att jag håller den möjligheten öppen verkar vissa postare inte tåla, istället för att argumentera och analysera i ämnet öser de invektiv över mig.

MGM och BO verkar vara personer med svåra biografier, deras gemensamma förehavanden innan mordet kanske växlade mellan att vara utsatt och förövare. Det vill säga ett symbiotiskt medberoendeförhållande mellan BO och mördarna.

Det räcker med att läsa tre meningar så är du ute och seglar..
De har planerat ett mord, det ÄR ATT VARA OFFER INNAN MAN BLIR MÖRDAD??
VAD ÄR PROBLEMET???
Citera
2016-08-05, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har varit ren i nära 30 år snart. Vad menar du med låg?!? Har du fasnnat i hissen i dina löjliga kvasipsykologiska "analyser" av mig (men nej , jag kan bjuda lite på min inställning i detta, jag identifierar mig inte med vare sig Madeleine eller gänget som dödat henne. Jag är inte särskilt rädd för olika människor men jag irriterar mig lätt och tycker de ofta blir som plåster, stör när jag läser och så och håller därför en distans som passar mig så jag orkar hålla rimligt civiliserat tonläge. Och jag förstår inte vad det ska kunna vara problematiskt över huvudtaget?).

Ja just det, du klarar inte av ett känslomässigt engagemang.. så enkelt är det..
Och det jag antyder, du kan inte känna in, vad offret kände när hon blev utsatt för mordet.
Du irriterar dig, håller distans ?? Glöm det, du är inte ärlig från din självkänsla, kan därför inte känna empati med offret, då hon de fakto var ett offer, hon mördades ju.. så din påstådda distans är en lögn, för om du hade haft distans hade du förstått offret, de som vill se maxstraff, du hade inte varit ute efter affekt, och det handlar ju inte bara om dig, och din fucking jävla irritation, och hålla en distans som passar dig, så DU ORKAR HÅLLA RIMLIGT CIVILISERAT TONLÄGE??
Vad du än kommer att komma med, så är det då inte civilicerat, kan jag påstå...
Citera
2016-08-05, 01:51
Medlem
Citat:
Ja just det, du klarar inte av ett känslomässigt engagemang.. så enkelt är det..
Och det jag antyder, du kan inte känna in, vad offret kände när hon blev utsatt för mordet.
Du irriterar dig, håller distans ?? Glöm det, du är inte ärlig från din självkänsla, kan därför inte känna empati med offret, då hon de fakto var ett offer, hon mördades ju.. så din påstådda distans är en lögn, för om du hade haft distans hade du förstått offret, de som vill se maxstraff, du hade inte varit ute efter affekt, och det handlar ju inte bara om dig, och din fucking jävla irritation, och hålla en distans som passar dig, så DU ORKAR HÅLLA RIMLIGT CIVILISERAT TONLÄGE??
Vad du än kommer att komma med, så är det då inte civilicerat, kan jag påstå...

Synd att det är olagligt att ge receptbelagda mediciner till andra. Jag har fått antidepressiva utskrivet som jag inte ska äta ändå. De hade kanske hjälpt dig.

Såväl offer som gärningsmän i Långshyttan är främmande människor för mig. Jag kan inte identifiera mig med någon av dem, jag är vare sig intresserad av bilar eller new age ideologier så hade jag råkat på dem hade jag inte strävat efter att umgås med någondera. Inte för att jag specifikt tycker illa om dem men det hade bara inte fallit mig in, jag skulle inte ha mycket att prata med dem om och bara glo på folk är ju rätt meningslöst, det kan man väl vara utan.

"Varje människas väktare är hennes samvete" -Harper Lee
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-08-05 kl. 02:01.
Citera
2016-08-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Synd att det är olagligt att ge receptbelagda mediciner till andra. Jag har fått antidepressiva utskrivet som jag inte ska äta ändå. De hade kanske hjälpt dig.

"Varje människas väktare är hennes samvete" -Harper Lee

Ooojjoojoojjoj...
Sorg går alla igenom... upprördhet över något som inte är rätt , går alla igenom.
Sorg behöver inte betyda depression... du ser, du har inte en fucking jävla susning, om känslor..
Normala sådana.. vad som händer med människors känslor i olika situationer.
Att se skillnader, nyanser i känslor, är inte en psykopats fördel, de hänger inte med...
De som har läst mina inlägg i denna tråd, och har följt mig, vet vart jag står..
Känsla kontra lagar etc.. men det är ju inget d förstår på egen hand om jag säger så, håll dig distanserad, och bli irriterad på människor som delar sin empati, ingen människa förtjänar att bli planerad bragd om livet, dumpad, och sedan ska det hållas käften, i te ens du, som är så jävla irriterad, och distanserad, och bara försöker att sätta människor i ännumer affekt!
Senast redigerad av knepplenning 2016-08-05 kl. 02:07.
Citera
2016-08-05, 02:01
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
..
Det enda jag har reagerat på är att en del postare har bestämt sig för att BO var ett offer innan hon mördades, det finns ännu inga klarheter kring detta. Naturligtvis blir hon ett offer så snart hon blir maktlös i samband med att mordet iscensätts; men innan kan BO likaväl själv ha varit förövare (oegentligheter med de som senare mördade henne).
Det finns samstämmiga uppgifter från flera (oberoende) källor om att hon var generös och att hon utnyttjades som "kassako" av gänget. Läs inlägget i spoilern (och efterföljande konversation)..

Citat:
Att jag håller den möjligheten öppen verkar vissa postare inte tåla, istället för att argumentera och analysera i ämnet öser de invektiv över mig.
Man kan hålla möjligheter öppna utan att basunera ut nedsättande påståenden som saknar grund i fallet.
Citat:
Fundera gärna lite mer kring olikheterna mellan MGM och BO när det gäller exempelvis uppvisad social kompetens.
Många andra här i tråden har redan konstaterat att flertalet av MGM har bevisligen stor fallenhet till att hamna i "oegentligheter" med andra. Om BO har det nämnts att hon kunde bli lite dryg på fyllan - precis som vem som helst.
Senast redigerad av linkebodabo 2016-08-05 kl. 02:06.
Citera
2016-08-05, 02:05
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Det räcker med att läsa tre meningar så är du ute och seglar..
De har planerat ett mord, det ÄR ATT VARA OFFER INNAN MAN BLIR MÖRDAD??
VAD ÄR PROBLEMET???

Problemet är att du inte förmår att läsa vad jag skriver utan går i affekt med versaler.

Jag skrev:
Citat:
Naturligtvis blir hon ett offer så snart hon blir maktlös i samband med att mordet iscensätts.

Däri räknar jag att planeringen ingår men, vid någon tidpunkt började förberedelserna till mordet och det fanns alltså ett innan detta skedde. Det är detta innan jag talar om.

Madeleine var inget offer innan förberedelsen till mordet ägde rum! Du kan inte med bästa vilja i världen påstå det.
Citera
2016-08-05, 02:11
Medlem
Citat:
Ooojjoojoojjoj...
Sorg går alla igenom... upprördhet över något som inte är rätt , går alla igenom.
Sorg behöver inte betyda depression... du ser, du har inte en fucking jävla susning, om känslor...

Ilska utan egentlig anledning eller konstruerad anledning är ofta tecken på depression. Jag driver inte med dig. Jag har fått dem förskrivna utan att få egentlig diagnos. Men jag behöver dem inte och ska inte äta dem för det är andra fel att jag är trött (och därför blir lätt irriterad). Men det är ju lite synd om man inte kan ge bort det till någon som behövt dem.
Citera
2016-08-05, 02:21
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Det finns samstämmiga uppgifter från flera (oberoende) källor om att hon var generös och att hon utnyttjades som "kassako" av gänget. Läs inlägget i spoilern (och efterföljande konversation)..

Varken du eller jag har någon aning om vad som döljer sig bakom "generositeten" som Madeleine visade. Servitören på baren såg bara en sida. Hon kanske gillade att bjuda kors och tvärs; det var hennes kick, kanske kände sig betydelsefull och viktig.

Ingen annan kan skuldbeläggas för en annan människas val. Hon valde att bjuda. Utnyttjar gör man med barn och förståndshandikappade. Vuxna personer väljer och vad jag förstått var Madeleine varken barn eller förståndshandikappad (fast hennes blogg ser rätt konstig ut).
Citera
2016-08-05, 02:50
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Varken du eller jag har någon aning om vad som döljer sig bakom "generositeten" som Madeleine visade. Servitören på baren såg bara en sida. Hon kanske gillade att bjuda kors och tvärs; det var hennes kick, kanske kände sig betydelsefull och viktig.
Om du hade läst efterföljande konversationer som jag uppmanade (och inte bara det inlägget jag citerade) så hade du kanske avstått ifrån att påstå något så fånigt som det jag fetade ovan.

Citat:
Ingen annan kan skuldbeläggas för en annan människas val. Hon valde att bjuda. Utnyttjar gör man med barn och förståndshandikappade. Vuxna personer väljer och vad jag förstått var Madeleine varken barn eller förståndshandikappad (fast hennes blogg ser rätt konstig ut).
Apropå konstig.. Vill du formulera om ovanstående?
Det vore även på sin plats om du läste på lite om etik. Människan gör förvisso sina val, men det är på olika nivåer - alla är inte taktiska för stunden utan somliga är snarare strategiska. (Bara för att man bjuder en gång räcker ju inte för att man kan kallas för "generös".)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in