2016-07-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Vad jag har hört ryktesvägen ska det vara 6C
Japp har tidigare lagt upp bild på adressen här i tråden
Senast redigerad av J.F-ritzl 2016-07-05 kl. 14:27.
Citera
2016-07-05, 14:25
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.F-ritzl
Japp har tidigare lagt upp bild på adressen här i länken

Ingen avspärrning?
Citera
2016-07-05, 14:27
Medlem
Citat:
Ingen avspärrning?
Nej inte när jag var förbi där igår
Citera
2016-07-05, 14:27
Medlem
Rabulists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.F-ritzl
6c

Och det är offret som ska ha bott där?
Citera
2016-07-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabulist
Nej MJ
Citera
2016-07-05, 14:29
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabulist

Mar* J*smo bor där.
Citera
2016-07-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Men snälla människor! Vad har personernas utseende för relevans till brottet? Vem avgör om någon annan är snygg eller ful? Har vi en fastställd norm för sånt i Sverige? Och betyder det isåfall per automatik att alla som är inte är snygga enligt normen är ointelligenta/inavlade/mördare? Handen på hjärtat - är ni så jäkla snygga själva egentligen? Och hur är det med övervikten? Och att döma av vissas resonemang här i tråden så är det nog fler än de misstänkta som verkar ha "alternativt IQ".
Tråden skulle vara betydligt mer intressant om alla kunde hålla sig till fakta, rykten eller mer genomtänkta funderingar!

Du har helt rätt i de du säger.
Men iaf hälften av gänget är förståndshandikappade i olika grader.
Citera
2016-07-05, 14:32
Medlem
Rabulists avatar
Citat:
Mar* J*smo bor där.

Åh fan. Har dock inget minne av henne. Men var ju ett tag jag sedan jag bodde där. Var ju sjukt nog i den trappuppgången.
Citera
2016-07-05, 14:36
Medlem
Tillbaka i tråden och läst på nu. Avvaktade tidigare då ingen information fanns. Men hade känslan av att det var ett ovanligt mord.

Så nu har mordmotivet kommit fram och att det rör sig om ett brott relaterat till ett lån som BO gett till någon/några av GM, pengar som hon ville ha tillbaka.

Det låter som ett hållbart motiv och kan stämma väl in på hur man sedan planerat och gömt undan/dumpat kroppen.

Inte mycket är sagt om gärningsmännen annat än att det är en ung kvinna som är huvudmisstänkt. Antalet som misstänks vara inblandade är stort, kanske för att det är en tajt grupp och även då att man förmodar flera hjälpt till med att dumpa kroppen.

Det verkar också som att polisen har fått en hel del information om händelserna som de sitter (tyst) på, både via spaningarna när BO var anmäld försvunnen och sedan de arresterade som berättat.

Mellan raderna kan jag förstå att det inte handlar om kringströvande invandrare. Anledningen till det är att en av de eftersökta själv anmälde sig till polisen. Sådant gör bara en person som är bofast i området. Flera i tråden talar om WT. Det kan nog stämma, men jag gissar även på att drogmissbruk och annat är förekommande hos de här människorna och att de kanske lånat pengar för att kunna droga ner sig ännu mer. Stöd för den tanken hämtar jag hos flera som beskrivit människorna med att de ser för jävliga ut.

Verkar som att polisen löser det här och att gärningsmännen kommer att hamna i fängelse för sitt brott. Gott så. Enda faran nu finns att rättegången utvecklar sig så att ingen kan pekas ut för att ha utfört själva mordet och därmed frias alla.
Citera
2016-07-05, 14:39
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Vad kan anledningen vara till att BO lånade ut pengar till dem?

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
En transsexuell/könsbytt kvinna ca 60 år har mördats av ett gäng betydligt yngre personer, som på olika sätt har samarbetat. Åtta personer är anhållna, varav fyra personer i två parrelationer. Verkar pedofili vara en del av motivet (på ngt sätt) - eller är det en separat och orelaterad fritidssysselsättning för somliga av GM?
"Pedofili" och "djursex" verkar gälla personer i två av de misstänktas närhet; (FB) Kvinna misstänks mördad i Långshyttan
Citera
2016-07-05, 14:49
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Men snälla människor! Vad har personernas utseende för relevans till brottet? Vem avgör om någon annan är snygg eller ful? Har vi en fastställd norm för sånt i Sverige? Och betyder det isåfall per automatik att alla som är inte är snygga enligt normen är ointelligenta/inavlade/mördare? Handen på hjärtat - är ni så jäkla snygga själva egentligen? Och hur är det med övervikten? Och att döma av vissas resonemang här i tråden så är det nog fler än de misstänkta som verkar ha "alternativt IQ".
Tråden skulle vara betydligt mer intressant om alla kunde hålla sig till fakta, rykten eller mer genomtänkta funderingar!

Enkelt; ställ BH bredvid random tjej på stan. Skillnad? Ja!

Hennes utseende, kläder och beteende kan förklara en HEL DEL om henne som person; och därmed om brottet och motivet.

Att hon lägger upp twerk-videos på sig själv, väger 150 pannor och tror att hon är sexig - det förklarar en hel del om henne.
Citera
2016-07-05, 14:50
Medlem
Jag jobbar på en krog i centrala Borlänge där Madde varit var och varannan dag, ofta i sällskap med DW och/eller JH. Om jag inte minns helt fel har även MJ och BH varit med.
Madde har även varit i sällskap med andra.

Då jag arbetar som servitris och har haft hand om kassan + notor har jag många gånger blivit ombedd av JH att "sätta upp öl på Maddes nota". Så festat tillsammans har dem gjort, MYCKET under sista veckorna i Maddes liv. JH är inte heller den enda som låtit Madde betalat för alkohol.
Reagerade något på det då att en helt, för mig, okänd man stormar in i baren och begär att bli serverad öl och att den ska betalas av Madde.

Hon hade ofta väldigt dyra notor när hon var i sällskap med dessa men drack aldrig mycket själv. Max 3-4 enheter och gick alltid tidigt. Minns inte riktigt om sällskapet då samtidigt lämnat krogen..

P-OH har dock aldrig dykt upp samtidigt som Madde. Han har dock arbetat lite sporadiskt i dörren som vakt på en annan krog i Borlänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in