Citat:
Ursprungligen postat av
Framgaffel
Det har pratats om den tidigare, och då kom det fram att den inte funkar och att den förmodligen står kvar i stan.
Hmm intressant...någon som vet när det skedde? Det kanske skedde mellan tisdagen den 28 juni (när BO blev anmäld saknad) och den 2 juli, när kroppen hittades? Som ett steg i polisens utredning om vad som egentligen var sant av det som knepplennings källa berättat för polisen...
Jag tror ju inte att polisen börjat att utreda någon av gänget förrän de kollade upp Maddes bankkonto.
En saknad person kollas väl upp på det viset, tror jag. Bland annat. Och även mobilen då, var den varit och var den var så att säga i dagsläget. Var det någon som hade hennes mobil, var det väl lätt att hitta den.
Och antagligen var det väl kortet använt efter den 17 juni, och polisen hade ju fått tips om, vilka som planerat, och dessutom skrytit om vad de gjort, faller sig naturligt att fråga människor Madde umgicks med, om de visste var hon var. Och på det viset tror jag det gick snabbt, misstänker att kortet användes under de dagar efter den 28 juni, då hon var anmäld försvunnen också. Skulle aldrig förvåna mig, att en tv blivit inköpt på hennes kort, kanske tom. före de bragt henne om livet...
Ja, detta fall, är så hemskt jävla otroligt vansinnigt galet, och berör mig djupt. Har tagit "ledigt" från media, fladhback, allt som berör detta fall. Det är tungt..