2016-07-12, 21:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelkramp75
Vem är det som är släppt i den här röran?
(FB) Madeleine Delbom misstänks mördad i Långshyttan
Citat:
M*rie J*smo, Borlänge, 870510 (29 år)
Mt för underlåtenhet att avslöja brott
Släppt 160704
Citera
2016-07-12, 22:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Undrar detsamma.
Polisen kan ju inte tappa hakan för att ett mord har begåtts, direkt..
Men tänk dig själv vilken berättelse anmälaren dukar upp. Polisen måste ju ha undrat om de hade med en psykotisk mytoman att göra. Om mordbolaget Quick & Flink var i farten igen. Eller om det var en konstinstallation ala Anna Odell. Eller... nåt ännu värre, gud vet vad?
Och sen plockade de in BH på förhör och hon kanske började twerka för att understryka att hon borde släppas fri. Allt medan hon mässade mantrat att hon borde släppas fri, dådet var ju redan gjort, och såg ut som en episod ur Little Britain. Något senare gjorde jättebabyn MB entré, undrar om han också twerkade?

Jag tappar fortfarande hakan över denna svarta historia.
Citera
2016-07-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

https://minfil.org/VXo6XTiOTQ94u72kVaahhDK1eOCDQQCc/b9I1n1b2b5/Falu_TR_B_2144-16_Aktbil_11.pdf
Här har du häktninsframställan BH
Citera
2016-07-12, 22:08
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Urbota korkat så klart...
De trodde väl aldrig att de skulle få höra nåt dyligt...
Och man kan ju undra vad de tänkte, de som hörde BH säga att hon inte ansåg sig behöva vara häktad, då BO var död.

Tack, nu känns det lite bättre än om det de hade hört var smaklöst otäckt (Ett mord är naturligtvis alltid smaklöst men det gör det lite lättare om det är några dumskallar inblandade)
Citera
2016-07-12, 22:08
Medlem
Citat:

https://minfil.org/VXo6XTiOTQ94u72kVaahhDK1eOCDQQCc/b9I1n1b2b5/Falu_TR_B_2144-16_Aktbil_11.pdf
Citera
2016-07-12, 22:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Här har du häktninsframställan BH
Tack, jag har den redan. Det var ur den jag citerade dag och tid
Citera
2016-07-12, 22:15
Avslutad

Bästa inlägget i tråden i dag
Jag tänkte fan också på Little B. när jag upptäckte denna tråd efter att ha sett artikel på FriaTider.

Klantigt är bara förnamnet när det gäller detta gäng!
Om mordet var planerat kan de fan inte ha tänkt förbi när Madde var död, att gå runt på stan och berätta för alla villiga att lyssna måste tyda på en obegriplig dumhet. Okej om några i gänget fått ångest och mått dåligt och berättat för någon anhörig, men att SPRINGA RUNT PÅ KROGAR OCH TORG OCH TALA OM DET HELT ÖPPET, SKRYTA OM DET!!!???
I rest my case.
Senast redigerad av GenesisP 2016-07-12 kl. 22:29.
Citera
2016-07-12, 22:20
Medlem
Planläggningen behöver inte ha skett i förväg. Det räcker med att de bestämt att ta livet av henne minuten innan.

Allt kan ha skett tämligen spontant.
Citera
2016-07-12, 22:20
Medlem
Citat:
Tack, jag har den redan. Det var ur den jag citerade dag och tid

Men redan 160701 10:23 eller nåt sånt 10:26.. var hon anhållen i sin frånvaro...
Ons o tors jobbade väl polis häcken av sig, med diverse matrial, för att kolla upp den info de fått.
Citera
2016-07-12, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Planläggningen behöver inte ha skett i förväg. Det räcker med att de bestämt att ta livet av henne minuten innan.

Allt kan ha skett tämligen spontant.

Fast MYCKET tyder på att det var planerat sedan länge.
Dock kan det också vara så att de hade planerat att ha ihjäl henne, MEN inte just den dagen, utan det skedde som en konsekvens av något. Kanske ett bråk uppstod, tjafs om pengar, och de gav sig på henne.
Citera
2016-07-12, 22:27
Medlem
[quote=GenesisP|57844704]
Citat:

Bästa inlägget i tråden i dag
Jag tänkte fan också på Little B. när jag upptäckte denna tråd efter att ha sett artikel på FriaTider.

Klantigt är bara förnamnet när det gäller detta gäng!
Om mordet var planerat kan de fan inte ha tänkt förbi när Madde var död, att gå runt på stan och berätta för alla villiga att lyssna måste tyda på en obegriplig dumhet. Okej om några i gänget fått ångest och mått dåligt och berättat för någon anhörig, men att SPRINGA RUNT PÅ KROGAR OCH TORG OCH TALA OM DET HELT ÖPPET, SKRYTA OM DET!!!???
I rest my case.

Enligt min väldigt trovärdiga källa då, så går inte hissen ända upp på dessa tokiga gansta
Citera
2016-07-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelkramp75
Vem är det som är släppt i den här röran?

MJ, Marie Jismo..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in