2016-07-02, 12:39
Medlem
Hej!
Jag tog ett bolån på Nordea och flyttade samtidigt över mina privatkonton till Nordea så man slipper ha två banker, tycker det är enklare att hålla koll på.

Men nu när jag skulle föra över alla mina pengar från Handelsbanken till Nordea så hade Handelsbanken redan tagit bort mitt sparkonto och där hade jag lite pengar som blev över efter handpenningen.
Kollade på Nordea ifall dom hade fört över dom dit men kontot stod på 0,00SEK.

Vart har dessa pengar tagit vägen? Kan man ta reda på vart dom hamnat? När jag loggar in på Handelsbanken så står det bara -5 500SEK.

Jag vill gärna ha dom på mitt Nordea konto..

Hur vet jag vart dom tagit vägen och vad bör jag göra?

MVH
Drabek
Citera
2016-07-02, 12:41
Medlem
Crashs avatar
Kan ta upp till 3 dagar innan pengar förs över mellan banker. Tips annars är ju att kontakta din bank för korrekt hjälp
Citera
2016-07-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Kan ta upp till 3 dagar innan pengar förs över mellan banker. Tips annars är ju att kontakta din bank för korrekt hjälp
Jaha, trodde att när bankmännen gjorde upp såna här saker så skulle pengarna gå in direkt på kontot och att man inte behövde vänta.
Då förklarar det saken..
Citera
2016-07-02, 12:43
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Jaha, trodde att när bankmännen gjorde upp såna här saker så skulle pengarna gå in direkt på kontot och att man inte behövde vänta.
Då förklarar det saken..

Jo så du kan nog vara lugn
Citera
2016-07-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Jo så du kan nog vara lugn
Dock förde jag över pengarna från Handelsbanken till Nordea nu, som jag hade på mitt privatkonto och då stod det "Överföringsdatum: Utförs direkt"?

Jag är ingen höjdare med banken, jag ser bara till att jag får dom pengarna jag ska ha och kollar så det dras för det jag betalat.

EDIT: Fast det kanske menas att överförningen sker direkt men att det tar 1-3 bankdagar?
Citera
2016-07-02, 13:40
Medlem
Citat:
Dock förde jag över pengarna från Handelsbanken till Nordea nu, som jag hade på mitt privatkonto och då stod det "Överföringsdatum: Utförs direkt"?

Jag är ingen höjdare med banken, jag ser bara till att jag får dom pengarna jag ska ha och kollar så det dras för det jag betalat.

EDIT: Fast det kanske menas att överförningen sker direkt men att det tar 1-3 bankdagar?
I dag lördag är det ingen bankdag, inte heller i morgon söndag. Pengarna kommer till ditt konto på Nordea på måndag.
Citera
2016-07-02, 14:59
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
I dag lördag är det ingen bankdag, inte heller i morgon söndag. Pengarna kommer till ditt konto på Nordea på måndag.
Därför är det Swish som gäller numera, då är pengarna framme direkt. Även om man skickar till en kompis som sedan skickar det in på ens andra banks swish-konto.
Inte alltid användbart kanske, men bra att ha med i tänket.
Citera
2016-07-02, 21:13
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Hej!
Jag tog ett bolån på Nordea och flyttade samtidigt över mina privatkonton till Nordea så man slipper ha två banker, tycker det är enklare att hålla koll på.

Men nu när jag skulle föra över alla mina pengar från Handelsbanken till Nordea så hade Handelsbanken redan tagit bort mitt sparkonto och där hade jag lite pengar som blev över efter handpenningen.
Kollade på Nordea ifall dom hade fört över dom dit men kontot stod på 0,00SEK.

Vart har dessa pengar tagit vägen? Kan man ta reda på vart dom hamnat? När jag loggar in på Handelsbanken så står det bara -5 500SEK.

Jag vill gärna ha dom på mitt Nordea konto..

Hur vet jag vart dom tagit vägen och vad bör jag göra?

MVH
Drabek

Ring banken o frågs mupp?
Hoppas dom e borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här