Citat:
Ursprungligen postat av
Pappan89
Tja. Jag och min fästmö håller på att planera bröllop i Stockholm. Vi är spekulanta på att ha både ceremoni och middag på Fåfängan på Södermalm. Vi har varit på presentation av lokaler och dylikt och allt ser så idylliskt ut med vattnet och staden bortom det. Vi fick väldigt bra vibbar av tjejen som visade oss runt och hon gav oss även en bra priskalkyl.
Det jag är lite skeptisk över är maten. När jag går in på Tripadvisor och läser recensioner så är det väldigt dålig kritik, särskilt på deras helgbrunch.
Är det någon som vet hur deras bröllopsmenyer smakar och hur personalen är? Någon som till och med haft sitt bröllop där?
Jag har varit på ett par bröllop på Fåfängan, och maten är inte undermålig, men inte heller särskilt spännande eller bra. Personalen har varit ung och oerfaren men trevlig och ursäktande.
Det finns ju sätt att lösa det på, som kock och servitör har jag jobbat på många bröllop där brudpar och/eller krögare har varit osäkra på om service och framförallt mat kan hålla utlovad standard.
Detta har varit på restauranger/i lokaler där det finns anställda kockar och övrig personal.
Hittills har jag inte varit med om att någon kock har känt sig blivit trampad på fötterna av en erfaren och vass kock som kommer in för att hjälpa till att göra menyer, beställa råvaror, laga maten och genomföra service.
Ni kanske känner någon duktig kock, eller kan tänka er att hyra in en för kvällen för att vara säkra på att eran kväll blir minnesvärd gällande allt.
Skicka gärna PM om ni vill veta mer om hur ett sådant upplägg kan se ut.