• 1
  • 2
2016-06-30, 18:32
Medlem
Kalaspungens avatar
Vaknade senast inatt av att jag stod i hörnet av rummet med en flaska xante i högsta hugget och skulle slåss för mitt liv.
Har även hoppat upp ifrån sängen och sprungit ut i hallen och skrikit mina lungor tomma.

Sådana saker har hänt mig jätte ofta de senaste 4 åren.
Vaknar alltid direkt efter själva händelsen men har alltid tanken av att det är någon/något som vill komma åt mig eller min flickvän.

Nu senaste gången när jag vaknade med en flaska i handen så börjar jag bli rädd för att råka skada någon, snälla kan någon ge mig tips?
Citera
2016-06-30, 18:48
Medlem
AlfaQhards avatar
Tar hern antidepressiva, spice, rythmol, eller annan form av receptbelagda läkemedel?
Citera
2016-06-30, 18:50
Medlem
Kalaspungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Tar hern antidepressiva, spice, rythmol, eller annan form av receptbelagda läkemedel?
Absolut ingenting förutom alkohol när man är ute o festa någon gång i månaden.
Citera
2016-06-30, 19:07
Medlem
Okej lås dörren när du ska sova, klarrt!
Om du har sådana problem att du går i sömnen och skriker så bör du kontakta en psykolog.
Jag känner dock igenmig då jag nästan slet av håret på min kusin som låg intill, för att jag trodde de var min bror.
Citera
2016-06-30, 19:14
Medlem
Kalaspungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmike
Okej lås dörren när du ska sova, klarrt!
Om du har sådana problem att du går i sömnen och skriker så bör du kontakta en psykolog.
Jag känner dock igenmig då jag nästan slet av håret på min kusin som låg intill, för att jag trodde de var min bror.
Ytterdörren är låst och alla i familjen ligger och sover/är på en annan våning när sakerna händer
Citera
2016-06-30, 19:17
Medlem
Låter finnurligt, är ingen expert men kan vara en mild schizofreni som ligger och ruvar i knoppen.
Citera
2016-06-30, 19:20
Medlem
Kalaspungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmike
Låter finnurligt, är ingen expert men kan vara en mild schizofreni som ligger och ruvar i knoppen.
Uhh, det dära lät ju inte alls roligt! Vem är det man kan tänka sig att vända sig till för att få eventuell hjälp eller borde man bara strunta i det?
Citera
2016-06-30, 19:47
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspungen
Uhh, det dära lät ju inte alls roligt! Vem är det man kan tänka sig att vända sig till för att få eventuell hjälp eller borde man bara strunta i det?

Nu tar vi och lugnar ner oss lite grann, det finns inget som tyder på att det skulle röra sig om schizofreni. Framför allt inte det föregående skribent betecknar som "mild" schizofreni, då detta känns aningen suspekt rent medicinskt sett Det är förmodligen något psykiskt som ligger bakom dina problem, men det behöver inte vara något allvarligt. Det bör dock tas på allvar i vilket fall som helst, men du behöver inte oroa dig i onödan.

Du bör vända dig till vården för att få hjälp med ditt problem. Kanske remitterar de dig till psykolog, men förmodligen kommer en medicinsk undersökning att göras först.

Antagligen sker dessa anfall under natten även i stressfyllda perioder i livet för dig, så att se över om du kan reglera stressnivåerna i vardagen kan också vara behjälpligt.

Försök ta det piano bara, kontakta vården och prata med en läkare om dina bekymmer. De kommer kunna hjälpa dig vidare.
Citera
2016-06-30, 20:37
Medlem
Kalaspungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Nu tar vi och lugnar ner oss lite grann, det finns inget som tyder på att det skulle röra sig om schizofreni. Framför allt inte det föregående skribent betecknar som "mild" schizofreni, då detta känns aningen suspekt rent medicinskt sett Det är förmodligen något psykiskt som ligger bakom dina problem, men det behöver inte vara något allvarligt. Det bör dock tas på allvar i vilket fall som helst, men du behöver inte oroa dig i onödan.

Du bör vända dig till vården för att få hjälp med ditt problem. Kanske remitterar de dig till psykolog, men förmodligen kommer en medicinsk undersökning att göras först.

Antagligen sker dessa anfall under natten även i stressfyllda perioder i livet för dig, så att se över om du kan reglera stressnivåerna i vardagen kan också vara behjälpligt.

Försök ta det piano bara, kontakta vården och prata med en läkare om dina bekymmer. De kommer kunna hjälpa dig vidare.
Tack för ett schysst utförligt svar!! Grejen är den att jag är i en period i mitt liv där jag är allt annat än stressad, kanske har mycket som jag väntar svar på som typ utbildningar osv men stressad i sig skulle jag inte vilja påstå

Dock ska jag träffa min husläkare nästa vecka så tänker ta upp det med honom då vilket fall som som helst.

ps . få diagnosen psykist sjuk får man rätt som ofta på internet ingenting jag brukar lägga större vikt på förutom idag tydligen haha
Citera
2016-06-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspungen
Vaknade senast inatt av att jag stod i hörnet av rummet med en flaska xante i högsta hugget och skulle slåss för mitt liv.
Har även hoppat upp ifrån sängen och sprungit ut i hallen och skrikit mina lungor tomma.

Sådana saker har hänt mig jätte ofta de senaste 4 åren.
Vaknar alltid direkt efter själva händelsen men har alltid tanken av att det är någon/något som vill komma åt mig eller min flickvän.

Nu senaste gången när jag vaknade med en flaska i handen så börjar jag bli rädd för att råka skada någon, snälla kan någon ge mig tips?

Fan vad du påminner mig om denna dokumentär. Antar att ni är rätt lika? Kolla https://youtu.be/NprjZzfI1X8?t=2301
Citera
2016-07-01, 00:09
Medlem
Kalaspungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATranceState
Fan vad du påminner mig om denna dokumentär. Antar att ni är rätt lika? Kolla https://youtu.be/NprjZzfI1X8?t=2301
Just precis det som händer i 38:45 har hänt fleeeera gånger. Har jämnfotat sparkat över min flickväns huvud för jag trodde något/någon illviligt var där. Fan vad detta e creeepy asså!!!
Citera
2016-07-01, 00:51
Medlem
AlfaQhards avatar
"Hjärndemonerna" i fråga bör vara resulterade i någon traumatisk händelse, som du antingen vet om, eller förträngt. Någon riktig lösning på problemet finns det flera av, och lika så tillvägagångssätt, bland annat prata ut med någon om vad du gjort eller varit med om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in