2016-07-03, 08:02
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Åkesson höll ett extremt dåligt tal förra året. Långt och svamligt. Blir det bättre i år?

Han höll det längsta men även det bästa talet.

https://www.youtube.com/watch?v=HPo4CuGaNK4

Klart det blir bättre i år. Åkesson blir ju bara bättre och populärare med tiden.
Citera
2016-07-04, 23:58
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Låt oss verkligen hoppas att trenden mot färre mötesstörningar fortsätter! SD:s ledning försöker målmedvetet normalisera partiet och få bort allsköns extremister och kroniska bråkmakare ur de egna leden.
På motsvarande sätt bör vi, som sympatiserar med andra riksdagspartier än SD, protestera mot politiska mötesstörningar och huta åt eventuella egna medlemmar, som vill bemöta sverigedemokraterna med andra metoder än demokratins egna - dvs debatt och dialog.

Menar du att SD:are någonsin skulle bråkat på sina eller andras möten?
Citera
2016-07-05, 09:03
Medlem
Så länge SD upprör, ska vi vara glada och nöjda. Så länge dräggen protesterar, eller försöker protestera, vet man att SD gör sitt jobb. Går heller inte av för hackor medialt. SD brukar ju gå bäst i opinionen när trycket på dem är som störst. Nu förefaller SD bara vara lata och nöjda, och försöker göra sitt bästa för att inte uppröra någon. (ja, jag hårdrar en aning här, det erkänner jag.
Citera
2016-07-05, 11:46
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Så länge SD upprör, ska vi vara glada och nöjda. Så länge dräggen protesterar, eller försöker protestera, vet man att SD gör sitt jobb. Går heller inte av för hackor medialt. SD brukar ju gå bäst i opinionen när trycket på dem är som störst. Nu förefaller SD bara vara lata och nöjda, och försöker göra sitt bästa för att inte uppröra någon. (ja, jag hårdrar en aning här, det erkänner jag.

Helt rätt. Som jag skrev i någon annan tråd har det visat sig gång på gång att idén och strategin att försöka bli kompis med vänster- eller högerblocket har varit fullständigt värdelös. SD bör snarare satsa på att vara en tydlig motpol då det är detta som fött de tidigare framgångarna. Jag tror folk först och främst vill ha förändring i politiken på en makronivå, migrationsdebaklet är bara en av en del tunga frågor som visar att vi har en riksdag som i hög grad består av alldeles för mycket likriktning.
Citera
2016-07-05, 11:50
Medlem
Nu är SDU på SVT forum, de får vara med är de visarsplittring. Snuskig jävel från den erkända organisationen Ungsvenskarna.
Citera
2016-07-05, 13:18
Medlem
Får hoppas JÅ har lika bra tal som han hade under vårtalet i Maj.
Citera
2016-07-05, 13:51
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Nu är SDU på SVT forum, de får vara med är de visarsplittring. Snuskig jävel från den erkända organisationen Ungsvenskarna.

Att SDU får vara med är ju faktiskt motiverat då de är en organisation, US är inte ens en arbetsgrupp utan en handfull rätt passiva unga SD-medlemmar utsedda av Mattias Karlsson. Det är snarare deras närvaro som borde ifrågasättas.
Citera
2016-07-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Att SDU får vara med är ju faktiskt motiverat då de är en organisation, US är inte ens en arbetsgrupp utan en handfull rätt passiva unga SD-medlemmar utsedda av Mattias Karlsson. Det är snarare deras närvaro som borde ifrågasättas.
SDU nämnde att de är på väg att starta ett parti, eventuellt.. Vi får följa utvecklingen.
Citera
2016-07-05, 14:12
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
SDU nämnde att de är på väg att starta ett parti, eventuellt.. Vi får följa utvecklingen.

Ojdå. Men så mycket mer anledning för SVT att uppmärksamma dom, speciellt om det inte görs på SD:s dag (då man kan räkna med att flera medier kör anti-SD medvetet, räkna med en ny Baas-artikel och nya stulna e-brev på torsdag).

Synd at jag missade detta, hoppas verkligen av SVT-play lägger ut det.
Citera
2016-07-05, 14:17
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ojdå. Men så mycket mer anledning för SVT att uppmärksamma dom, speciellt om det inte görs på SD:s dag (då man kan räkna med att flera medier kör anti-SD medvetet, räkna med en ny Baas-artikel och nya stulna e-brev på torsdag).

Synd at jag missade detta, hoppas verkligen av SVT-play lägger ut det.

Finns redan gå tillbaks till kl 11.42 http://www.svtplay.se/video/9384060/...9-00?info=visa
Citera
2016-07-05, 19:15
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Vet inte om jag tycker det var så mycket mer än samma som tidigare, att de inte stänger några dörrar. Nu fick de ju frågan om det, hade de varit SDU själva som tog upp det hade det nog varit mer att lyfta på ögonen för.

Det är en fröjd att se varje framträdande med US, Andersson gör verkligen ett sliskigt och broileraktigt osympatiskt intryck. Knappast en tillgång för partiet, men väl en bekräftelse för alla oss som såg ett fullständigt misslyckat ungdoms"förbund" komma när de ersatte ett levande, passionerat med en toppstyrd arbetsgrupp på blint ja-sägande som enda merit. En god indikation som något vart partiet är påväg när toppstyrningen dränerar partiet på kompetens inifrån.
Citera
2016-07-06, 12:08
Moderator
Tinuviels avatar
På ett seminarium ordnat av Dagens Samhälle var ämnet om medierna misskött bevakningen av migrationen och SD. Paula Bieler deltog men när hon skulle tala fungerade inte hennes mikrofon varvid hon eller Sanna Rayman fällde en kommentar i stil med att "SD tystas igen - det här kommer att leda till en hel tråd på Flashback".

Nå... en hel tråd är det kanske inte värt.
Senast redigerad av Tinuviel 2016-07-06 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in