Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-30, 08:49
  #1
Moderator
Tinuviels avatar
Torsdagen den 7 juli är det Sverigedemokraternas dag i Almedalen.

Jimmie Åkesson talar klockan 19.00.
I denna tråd diskuterar vi hans och Sverigedemokraternas insatser under veckan.
Citera
2016-06-30, 09:36
  #2
Medlem
KaptenKamrats avatar
Brukar det bli våldsamheter när SD är i Almedalen och Jimmy ska tala?
Citera
2016-06-30, 09:56
  #3
Medlem
aaaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Brukar det bli våldsamheter när SD är i Almedalen och Jimmy ska tala?

Det va det mycket förr, men det har minskat med åren vad jag har märkt
Citera
2016-06-30, 10:06
  #4
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaaim
Det va det mycket förr, men det har minskat med åren vad jag har märkt
Jag har samma intryck. Våldsamheter har det inte varit på ett tag däremot har vi sett andra typer av demonstrationer. Folk har försökt störa på olika sätt när Åkesson talat etc. Men även detta har avtagit. Peak godhet verkar ha inträffat 2014, då var det vuvuzelor, Dror Fellers saxofon och folk som sammanbitet vände ryggen till. Förra året tror jag inte det fanns någon som störde i någon högre grad.

Vi får väl se om detta är en trend som fortsätter eller om det vänder till 2018 - samhället blir allt mer polariserat och det kanske speglas i valrörelsen 2018.
Citera
2016-06-30, 11:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag har samma intryck. Våldsamheter har det inte varit på ett tag däremot har vi sett andra typer av demonstrationer. Folk har försökt störa på olika sätt när Åkesson talat etc. Men även detta har avtagit. Peak godhet verkar ha inträffat 2014, då var det vuvuzelor, Dror Fellers saxofon och folk som sammanbitet vände ryggen till. Förra året tror jag inte det fanns någon som störde i någon högre grad.

Vi får väl se om detta är en trend som fortsätter eller om det vänder till 2018 - samhället blir allt mer polariserat och det kanske speglas i valrörelsen 2018.

Låt oss verkligen hoppas att trenden mot färre mötesstörningar fortsätter! SD:s ledning försöker målmedvetet normalisera partiet och få bort allsköns extremister och kroniska bråkmakare ur de egna leden.
På motsvarande sätt bör vi, som sympatiserar med andra riksdagspartier än SD, protestera mot politiska mötesstörningar och huta åt eventuella egna medlemmar, som vill bemöta sverigedemokraterna med andra metoder än demokratins egna - dvs debatt och dialog.
Citera
2016-06-30, 12:53
  #6
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Låt oss verkligen hoppas att trenden mot färre mötesstörningar fortsätter! SD:s ledning försöker målmedvetet normalisera partiet och få bort allsköns extremister och kroniska bråkmakare ur de egna leden.
På motsvarande sätt bör vi, som sympatiserar med andra riksdagspartier än SD, protestera mot politiska mötesstörningar och huta åt eventuella egna medlemmar, som vill bemöta sverigedemokraterna med andra metoder än demokratins egna - dvs debatt och dialog.

Jo - det hade varit trevligt om övriga partier - främst de på vänsterkanten - kunde ta avstånd ifrån våldsamma och hatiska extremiströrelser som AFA, Expo och liknande istället för att öppet stödja dem (inte minst ekonomiskt), och använda dem som rena stormtrupper mot oliktänkande. Istället för som nu, aktivt och öppet hylla och stoltsera med dem på sätt som skulle göra Pol Pot avundsjuk...
__________________
Senast redigerad av frange 2016-06-30 kl. 12:57.
Citera
2016-06-30, 18:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jo - det hade varit trevligt om övriga partier - främst de på vänsterkanten - kunde ta avstånd ifrån våldsamma och hatiska extremiströrelser som AFA, Expo och liknande istället för att öppet stödja dem (inte minst ekonomiskt), och använda dem som rena stormtrupper mot oliktänkande. Istället för som nu, aktivt och öppet hylla och stoltsera med dem på sätt som skulle göra Pol Pot avundsjuk...

AFA:s verksamhet är i flera avseenden en sorglig historia med klart antidemokratiska tendenser.
EXPO däremot har så vitt jag vet aldrig praktiserat mötesstörning eller uppträtt som "stormtrupper".
Faktum är ju att framstående, sverigedemokratiska politiker kontaktat EXPO för att utreda om rasistiska och/eller nazistiska kretsar sysslar med mullvadsarbete inom SD. Vet för närvarande inte vad resultatet av förfrågan blev. Vill minnas att EXPO tyvärr inte ville samverka den gången.
Citera
2016-06-30, 19:06
  #8
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag ska nog dit, hoppas Dror Feiler dyker upp så ska han få smaka saxofon deep throut
Citera
2016-06-30, 19:19
  #9
Medlem
KaptenKamrats avatar
Finns antifa på Gotland?
Citera
2016-07-01, 11:22
  #10
Medlem
Tsarevitjs avatar
Se upp för Svenska Kyrkan. Brukar inte de ringa i kyrkklockorna när SD framträder? De menar att man måste ringa när fara hotar. Hur blir det i år?
Citera
2016-07-01, 13:22
  #11
Medlem
andersaanderssonas avatar
Skulle inte förvåna mig om Jimmie denna gången får flest åhörare. Efter att i senaste TV-sända debatten fått bäst betyg av alla.

Där jag personligen hoppas att han nu börjar prata om kraftigt sänkta bidrag och repatriering av muslimska bidragsmaskiner.

Krav på folkomröstning om EU och Natoanslutning.

Förbud mot all form av tiggeri.

Ett permanent gränsskydd där ingen kan söka asyl.

Ett avståndstagande mot M som är orsaken till många problem. Är det någon som ska tigga som en hund i framtiden så är det Löfvens knähund AKB.

Ett skarpt fördömande av valfusket i Österrike.
__________________
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-07-01 kl. 13:44.
Citera
2016-07-01, 13:44
  #12
Medlem
Prawitzs avatar
Åkesson höll ett extremt dåligt tal förra året. Långt och svamligt. Blir det bättre i år?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback