Citat:
Ursprungligen postat av
Flu
Tyvärr är det bara en påhittad historia, Freja hade verkligen behövt den där käftsmällen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Da-Evil-Hitlah
Jag älskar Freja Lindberg! För att vara så ung som hen är så är hen verkligen så intelligent för sin ålder. När jag var 18 år så hade jag inte ens tankarna på orättvisor och diskriminering, det kom först senare när jag insåg och accepterade att jag är homosexuell. Men att en såpass ung människa som Freja VÅGAR stå för att hen är transperson och speciellt ickebinär är riktigt häftigt.
Tråkigt att hen får så mycket näthat då hen faktiskt belyser en väldigt viktig fråga. Transpersoner har egentligen väldigt få företrädare och människor som står upp för dem även om det på senare år har kommit fler och fler människor som tar upp deras kamp om bland annat tvångssteriliseringen av transpersoner som korrigerar sitt kön. Det kommer mer och mer men ickebinära har inga som står upp för dem bortsett ifrån Freja.
På vilket sätt kan vi underlätta för ickebinära? Jag tror att det är bra att som Freja gör, visa sig, inte låta sig tystas av etablissemanget men också att vi cis-personer faktiskt inser hur mycket vi försvårar för ickebinära och Transpersoner. Jag märker av i gaykretsar tyvärr mycket kvinnohat men även transfobi och vi som är cis-personer och är queera måste ändra vår attityd. Det tog tyvärr även ett tag för mig att acceptera det här till 100%.
Om du läser detta Freja, fortsätt och låt dig inte tystas eller tryckas ner av trångsynta cis-personer!
Det är nästan som att man vill ifrågasätta hur autentiskt detta inlägg är, det verkar nästan lite för bisarrt. Att du och Freja kom in på dessa tankebanor så sent som i 18-årsåldern beklagar jag djupt. Många av oss hade dessa tankar när vi var barn. Vi var naiva, vi ville ha fred på jorden och julklappar på julafton. Sedan växte vi upp och blev vuxna, och jag beklagar djupt att varken hon eller du har nått det stadiet.
Etablissemanget är för övrigt på er sida, de älskar er i sann marxistisk anda.