2016-06-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
''främmande språk''

Snarare du som inte har koll på ord för helvete.

cis-män är män som känner sig som en vanlig man.
cis-kvinnor är kvinnor som känner sig som vanliga kvinnor.
Alltså inte hbtq eller nått sånt.

Edit; Freja är vidrig och hatar oss cis-människor. Särskilt oss cis-män.
Hmmm. Kan man vara bög , men identifiera sig som cis? Och är inte ofta den transsexuellas mål att bli sedd som cis...fast av motsatt kön...Eller något. Typ.

Nu blev det lurigt va'?
Citera
2016-06-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Hmmm. Kan man vara bög , men identifiera sig som cis? Och är inte ofta den transsexuellas mål att bli sedd som cis...fast av motsatt kön...Eller något. Typ.

Nu blev det lurigt va'?
Ett exempel på en cisperson kan vara en person som känner sig som och definierar sig som kvinna, ses av andra personer som kvinna, är uppfostrad som kvinna, är född med xx-kromosomer och vulva, är registrerad som kvinna i myndigheternas register, och beter sig i stort sett utefter en kvinnlig könsroll.
Citera
2016-06-30, 04:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
''främmande språk''

Snarare du som inte har koll på ord för helvete.

cis-män är män som känner sig som en vanlig man.
cis-kvinnor är kvinnor som känner sig som vanliga kvinnor.
Alltså inte hbtq eller nått sånt.

Edit; Freja är vidrig och hatar oss cis-människor. Särskilt oss cis-män.

Ändå är far hans en veritabel häradsbetäckare?
Det miffot som gick ut med hennes namn och roll i samhället kan inte tycka om henne särskilt mycket och beträffande nyorden...
"Stop #cuntfusing the issue by dismissing my words with a derogatory term about my gender."
Citera
2016-06-30, 11:09
Medlem
Tja det är ju ett sätt att göra karriär.
Citera
2016-07-01, 11:34
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Tja det är ju ett sätt att göra karriär.

Liten konspirationsteori såhär på fredagen: är "Da-Evil-Hitlah" och Freja samma person? Följer ju folk med dessa åsikters övergripande MO, hur många gånger har de kommit på twitterfem med att skicka näthat till sig själva/gå in och skriva känslosamma tacktal till sig själva?
Citera
2016-07-01, 13:08
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Frejas pronomen är hen då hen är ickebinär och inte identifierar sig som någon av de två traditionella könen. Det är tyvärr en tvåkönsnorm i Sverige och vi måste inse att det finns kön utanför det traditionella tvåkönsspektrumet. Att använda ord som henne eller honom om en icke-binär eller att felköna en transperson, kalla en transtjej för honom eller transkille för henne är anledningen till att många transpersoner tar livet av sig.

Du kan inte tvärsäkert säga att Frejas pronomen är hen. Det kan vara vilket ickebinärt pronomen som helst.

Lista:
http://nonbinary.org/wiki/Pronouns

Edit: Det var ju lättkollat iofs. På engelska är hen they/them dock.
Senast redigerad av beardbraid 2016-07-01 kl. 13:12.
Citera
2016-08-01, 18:25
Medlem
DesperateSourZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvsylt
Jag tycker faktiskt att hon är väldigt äcklig men det är väl en del av hennes provokativa approach antar jag. Att sitta och leka med sin mens är bara bisarrt och hör inte hemma i den politiska debatten. Jag är visserligen både kille, heterosexuell och konservativ men jag tycker inte att hon gör något annat än att provocera och jag gillar henne inte.

Hon är genomvidrig. Vill antagligen bara provocera. Skönt att hennes instagram blev nedstängt så hon fick göra ett nytt konto👍
Senast redigerad av DesperateSourZ 2016-08-01 kl. 18:29.
Citera
2016-08-01, 21:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Hennes facebook har varit stängt ofta också.
Men vad ska man tro när en del av de bilder som finns/fanns där hade varit barnporr om vuxna män haft dem i sin tempmapp.
Citera
2016-08-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pannsexuell
Cis är man om man känner igen sig i mansrollen och är man, tror jag. Icke-binär är när man anser att man inte har något med de två könen att göra, antar jag.

Men det finns ju bara två kön, sen om du känner dig som en blandning eller ingetdera, det gör inte att du är ett eget tredje kön. Dessutom anser jag att många har en väldigt snäv bild på hur man "får" vara som man resp kvinna och därmed definierar sig som trans.
Citera
2016-08-05, 01:46
Medlem
pannsexuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men det finns ju bara två kön, sen om du känner dig som en blandning eller ingetdera, det gör inte att du är ett eget tredje kön. Dessutom anser jag att många har en väldigt snäv bild på hur man "får" vara som man resp kvinna och därmed definierar sig som trans.

Jag bryr mig inte om vad du anser. Jag förklarade vad man menar då man säger cis-man.
Citera
2016-08-07, 22:30
Medlem
Flus avatar
Kvällsposten meddelar att Freja fick stryk av en gubbe under Malmö Pride.
http://www.expressen.se/kvallsposten/flera-attacker-mot-pridetaget-i-malmo/
Citera
2016-08-07, 22:40
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pannsexuell
Cis är man om man känner igen sig i mansrollen och är man, tror jag. Icke-binär är när man anser att man inte har något med de två könen att göra, antar jag.

Man är ju född som pojke eller flicka även om man senare tar avstånd, så något har man ju med det att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in