2016-06-29, 21:36
Medlem
God kväll kära FB;are

Jag har fått ett stort problem med min lap top Windows 10. Så fort jag går ut på någon sida så ploppar de upp snabba reklam inslag som blockerar den sidan jag ska gå in på. Tidigare så hade jag Google chrome men tog sedan bort programmet pga att jag trodde de va problemet. Har provat alla tänkbara antivirus program , men utan resultat.

De är så här, går jag in på svt play som oftast inte blockeras av reklam inslag, men gör de nu. Vad ska jag göra ?? Finns de någon duktig data snille som kan ge mig råd hur ja ska gå till väga ? Tacksam för svar
Citera
2016-06-29, 21:55
Medlem
nedboys avatar
Det låter som ett säkert bett att du är infekterad? Logga inte in på några konton (facebook, mail osv) och starta en tråd här illa kvickt. Det är mitt råd!

http://www.bleepingcomputer.com/foru...-what-do-i-do/

Citat:
..., går jag in på svt play som oftast inte blockeras av reklam inslag, ...

"Oftast inte"... VA? Du ska inte ha någon reklam någonsin på SVTPlay.
Citera
2016-06-29, 22:30
Medlem
Tack så mycket för rådet. Ja du en rejäl influensa kan man lugnt säga. På den datorn så har jag Wi fi och den ja skriver med nu är Comviq Kontant trådlöst. Så bankärenden görs på denna dator med Comviq.

Men är inte en ominstallation den rätta vägen ? Nu har jag blivit så nojig så ja vågar inte gå in på mer antivirus nya program.
Citera
2016-06-30, 04:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aning spridda problem på första inlägget. Vad har du för browser nu? Det låter mer som du har taskiga tillägg till browsern, te.x Adblock. Har du kontrollerat browserns tillägg? Har du kontrollerat autostart?
Citera
2016-06-30, 08:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackelsta
Tack så mycket för rådet. Ja du en rejäl influensa kan man lugnt säga. På den datorn så har jag Wi fi och den ja skriver med nu är Comviq Kontant trådlöst. Så bankärenden görs på denna dator med Comviq.

Men är inte en ominstallation den rätta vägen ? Nu har jag blivit så nojig så ja vågar inte gå in på mer antivirus nya program.

Det bästa är ju en ominstallation. Skaffa Adblock, tracking protection och ett bra Av så ska du slippa sådant där i fortsättningen efter en ominstallation. Bra Av - https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/. Troligen behöver du Unchecky också - https://unchecky.com/
Citera
2016-07-01, 01:12
Medlem
Citat:

Du behöver inte göra en ominstallation. Det enda vi behöver veta är vilken webbläsare du använder. Och om du nu har Adblock som tillägg.
Citera
2016-07-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chippzy
Du behöver inte göra en ominstallation. Det enda vi behöver veta är vilken webbläsare du använder. Och om du nu har Adblock som tillägg.

God morgon. Tack så mycket för era förslag och tips. Eftersom jag är en otålig person så satt jag envist å kollade runt vad Windows 10 hade för erbjudande om att fel söka, men då visade sig att jag kunde ta bort alla mappar, program och om installera hela Windows. De tog ca 2 timmar men de va värt. Nu är de fritt från en massa " jävla " popup reklam.
Citera
2016-07-02, 10:02
Moderator
Protons avatar
Citat:
God morgon. Tack så mycket för era förslag och tips. Eftersom jag är en otålig person så satt jag envist å kollade runt vad Windows 10 hade för erbjudande om att fel söka, men då visade sig att jag kunde ta bort alla mappar, program och om installera hela Windows. De tog ca 2 timmar men de va värt. Nu är de fritt från en massa " jävla " popup reklam.
Ett annat alternativ istället för att bota huvudvärken genom att hugga av huvudet hade varit en ordentlig genomsökning med typ MBAM eller liknande.

Bra att det ordnade sig dock, se till framöver att ditt antivirus och antimallware är igång.Med win10 är det visst inbyggt även om jag inte vet hur pass bra eller effektivt det är.
Citera
2016-07-02, 23:14
Medlem
Tackar Jo du, jag har märkt de. I mitt Windows 10 så har ja Essentials security ..nått sånt.
Citera
2016-07-03, 00:06
Medlem
Innersulas avatar
har haft liknande problem med min stationära data och adw-cleaner hjälpte verkligen http://adwcleaner.en.uptodown.com/windows (vet ej om det är en fungerande link men googla bara om det inte funkar)
Citera
2016-07-03, 00:53
Bannlyst
Panda bruk vara bra på att plocka bort dåliga reklam program. Oftast måste man köra flera program . Rensa autostarten med t.ex autoruns kan vara en bra idée .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in